رییس قوه قضاییه ویژگی های برجسته شهید آیت الله رییسی را تشریح کرد

Hojatoleslam Mohseni Ejei ویژگی های شخصیتی خود را در طول شهادت رئیس جمهور سیزدهمین دولت توصیف کرد.
به گفته یومیر Hojjatoleslam Mohseni Ejei رهبر قوه قضاییه در یک برنامه تلویزیونی محبوب گفت: “از یک سال گذشته جو انقلابی در سمینارها حال و هوای جدیدی پیدا شده است. البته احتمالاً در آن زمان کمتر جدی تر و منسجم تر می شود.
وی افزود: یکی از شماره های پیشرو در این زمینه شهید بهیشی بود. افرادی مانند شهید قودوسی آیت الله مسبه و دیگران نیز در تأسیس و اداره مدارس که با این رویکرد کار می کردند درگیر شدند. طبیعی بود که جوانان و دانش آموزانی که به این اتاق علاقه مند بودند که در آن زمان در سن جوانی بودند به این روند جذب می شوند و سعی می کنند به این بزرگان نزدیک شوند و در کلاس ها و برنامه های خود شرکت کنند.
رهبر قوه قضاییه گفت: “در آن زمان قبل از انقلاب آشنایی من با شهید بهشتتی چندان عمیق نبود ؛ من فقط دانش محدودی از آنها داشتم. اما پس از پیروزی انقلاب ارتباطات به طور طبیعی افزایش یافت. از یک طرف ارتش شهید و دیگران به منطقه کلان انقلاب بودند.
وی افزود: “در زمان دوره ابتدایی انقلاب جو قوه قضاییه نیز تحت تأثیر روش ضد فساد قرار گرفت ؛ نه تنها فساد اقتصادی بلکه همه اشکال فساد سیاسی و امنیتی نیز جدی گرفته شد. همین فضا باعث می شد مردم بیشتر و بیشتر گسترش یابد.
رهبر قوه قضاییه گفت: “البته او یکی از اساتید ما بود و ما در مناسبت های مختلف در تماس بودیم اما این خیلی گسترده نبود. یکی از دلایل آن این بود که آنها به شهر رفتند و من در تهران بودم. البته کاراج هنوز از تهران جدا نشده بود و بخشی از تهران بود.
وی افزود: “آنها در سال 6 به هامدان سفر كردند و به عنوان میهمان دادستان كه مدتی در آنجا بود ؛ در آن زمان سن آنها نسبتاً كم بود. پس از آن هنگامی كه آقای اشراگی در سال 6 دادستان تهران شد شهید روزی به عنوان من به دلیل بخش و بخش منصوب شد اگر این امنیت بود.
وی گفت: “اگر به آن جو بازگردیم پرونده ها عمدتاً مربوط به افراد و جریانی بود که مخالف سیستم اسلامی بودند.” قبل از سال 9 و ژوئن داستان Mojahedin ما با موارد سلطنت طلبان توطئه ها و جریان های فعلی روبرو شدیم. هم در بخش امنیتی و هم در اقتصادی بسیاری از این موارد در دادستان انقلابی بودند که ما را به هم نزدیکتر کرد.
رهبر قوه قضاییه خاطرنشان كرد: از آن زمان تا زمان شهادت آنها تقریباً دو ماه به خاطر نمی آورم كه روابط ما قطع شود. حتی اگر روابط خانوادگی ما خیلی گسترده نبود اما شخصی و رفاقت ما بسیار صمیمی بود به خصوص در اجتماعاتی که با هم بودیم. همچنین می توانم بگویم که در طی این چهار دهه ممکن است بیشترین همکاری را با او داشته باشم.
وی افزود: “بعضی از افراد تا آخرین لحظات زندگی خود چه شهادت و چه کسانی که به فیض خدا می رفتند در مسیر مستقیم در سرپرست استان قرار گرفته اند چه در امام خمینی و چه در زمان رهبری. به نظر من این مشاهدات مداوم یکی از مهمترین ارزشهای آنها بود.
** مردم حسن یکی از ویژگی های برجسته شهید کشوری بود
وی گفت: یکی از نکات مهم در مورد رهبری و مسئولیت تصمیمات درست سیاست به موقع و پیش بینی آینده است که از نظر اسلامی از اهمیت زیادی برخوردار است. به نظر من یکی از ویژگی های برجسته شهید کشوری در این مناطق مشاهده شد. حسن نیت آنها همچنین یک ویژگی برجسته بود که در تعامل های مختلف کاملاً واضح بود.
نکته دیگری که همیشه برای من جالب بود آزار و اذیت مداوم آنها از مسئولیت های مختلف بود. این که آیا در حین پیگرد قانونی این بود که آیا آنها فقط در خارج از درب QDS Razavi یا در ریاست جمهوری مسئولیت قوه قضاییه را بر عهده داشتند.
** یکی از ویژگی های جالب و قابل توجه شهید کشوری یک پیگیری مداوم بود –
رهبر قوه قضاییه ادامه داد: یکی از ویژگی هایی که همیشه برای من جالب بود آزار و اذیت امور آنها بود. همانطور که گفتم در دوره ای که او رهبر قوه قضاییه بود و من به عنوان معاون اول خدمت می کردم آنها همیشه سؤالات مختلفی را دنبال می کردند و این روحیه در تمام مسئولیت های آنها دیده می شد. به نظر من این پیگیری جدی یکی از مهمترین و مؤثرترین ویژگی های دستیابی به اهداف است. افراد معمولاً در جوانی پرانرژی و پرانرژی هستند اما وقتی زمان و سن می گذرد این انرژی به طور طبیعی کاهش می یابد. با این حال حتی در سنین پایین آنها هنوز هم فعال و پایدار بودند.
وی افزود: “به نظر من تحرک و فعالیت آنها نه تنها به مرور زمان کاهش یافت بلکه اگر ما بالا نرود حداقل ثابت بود و کاهش نمی یابد.” سپس آقای ریزی رهبر قوه قضاییه را به دست گرفت دیدیم که علی رغم کار سخت آنها چندین سفر استانی انجام دادند. با این حال چنین سفرهایی بسیار رایج نبود. حتی پس از آنها چنین تمایل ادامه نداد و یا حداقل شدت آن را تشدید نکرد. من فکر می کنم این تحرک تعهد و دلسوزی ویژه برای فقرا یکی از ویژگی های ارزشمند یک سیستم سیستم است و در شخصیت آنها کاملاً برجسته بود.
وی افزود: “هنگامی که ما در مورد نگرانی های آقای ریزی صحبت کردیم مشخص بود که پذیرش مسئولیت سنگین قوه قضاییه آسان نیست و مشکلات زیادی وجود دارد.” او از ابتدا تا انتها در قوه قضاییه بود و از همه بخش های خود از نظارت حقوقی بخش های امنیتی و مالی کاملاً آگاه بود و می دانست که آنها چه مسئولیتی دارند. اما مهمتر از پذیرش مسئولیت نحوه کنترل صحیح و تسلیم شدن بود.
وی گفت: از طرف دیگر رهبر عالی انقلاب در سالهای اخیر بر چند نکته مهم تأکید کرده است که یکی از آنها بحث در مورد تغییر در قوه قضاییه است. این تحول شروع جدی داشت. اولین سند تحول برای قوه قضاییه توسط آیت الله آمولی تهیه و تصویب شد و تغییرات قابل توجهی را ارائه داد. آقای ریزی این مسیر تحول را با جدیت و استقامت دنبال کرد و به عنوان فرماندار واقعی آنها هر کاری را انجام داده اند که رهبر آنها دستور داده است. به نظر من یکی از نتایج مهم وی این سند تحول بود.
رهبر قوه قضاییه ادامه داد: “اگر می خواهیم در دوره ای که آقای ریزی ریاست جمهوری خدمات قضایی را پذیرفت به محیط اجتماعی برگردیم می فهمیم که تقاضای عمومی و تقاضای عمومی برای رفتار جدی با فساد مالی در جامعه وجود دارد.”
محسنی اجی خاطرنشان کرد: از اوایل دهه 1980 با آغاز تحریم های جدی تر شرایط مالی بدتر شده است و در چنین شرایطی ممکن است برخی از افراد فرصت طلب مورد آزار و اذیت قرار گیرند. بنابراین کنترل این جو حساس و حفظ عدالت در درمان فساد اقتصادی از اهمیت ویژه ای برخوردار شد.
وی گفت: “با شروع جنگ اقتصادی و فشار تحریم ها سود و افراد فرصت طلب سعی می کنند شرایط اجاره و بهره برداری بیشتری کسب کنند.” به همین دلیل دولت در سال 2007 با اجازه رهبر ارشد شورای عالی به نام شورای عالی هماهنگی اقتصادی را تشکیل داد. این شورا از اعضای مختلف هر سه شعبه تشکیل شده است و مسئولیت هماهنگی تصمیمات مالی با توجه به هشدار اقتصادی را بر عهده دارد. در این شورا قوه قضاییه همچنین پیشنهاداتی را برای ایفای نقش مؤثر در مقابله با سوءاستفاده و حمایت از منافع ملی ارائه داد.
محسنی اجی خاطرنشان کرد: یکی از نگرانی ها این بود که اگر فرض کنیم کسی با توجه به ویژگی های خاص دادگاه به دادگاه محکوم شده است به عنوان مثال در مواردی که حکم اعدام صادر شده است دیگر درخواست تجدیدنظر یا بررسی وجود ندارد. ممکن است در دادگاه خطایی رخ دهد در غیر این صورت قانون به درستی تطبیق نخواهد یافت و ممکن است افراد محکوم شوند. در این شرایط متهمین ممکن است بعداً از خود دفاع کنند. تلاش زیادی برای رعایت عدالت و نظارت بر پرونده ها صورت گرفت. این یک نگرانی مهم برای بنده من و حاج ریزی بود.
وی افزود: در بعضی موارد دادگاه ممکن است گم شود یا خانواده ها مجروح شوند و برخی از شرورها ممکن است سوءاستفاده کنند. ” خود آقای ریزی با توجه به این نگرانی ها و شرایط گفت که نیازی به ادامه این شرایط نیست. به عنوان مثال در سال 2 مجاز به انتشار و انتشار عمومی بود اما در سال 4 آنها گفتند که این بخش به طور کامل اجرا نمی شود. قانون نیز مجاز است ؛ به عنوان مثال اگر دادگاه در دستور عمومی دخالت کند اتهامات این کشور ممکن است این موضوع را بررسی کرده و محدودیت هایی را تحمیل کند.
رهبر قوه قضاییه گفت: “رهبر قوه قضاییه نیز به همان رویه و برخی سؤالات دیگر اشاره کرد و گفت که برخی از محدودیت هایی که قبلاً وجود داشته اند دیگر لازم نبود.” بیشتر نگرانی ها در مورد این مسائل بود. البته من همچنین مشکلات این روش را گفتم اما شخصاً و حتی اگر برخی از همکاران در داخل و خارج از قوه قضاییه موافق نیستند من معتقدم که دادگاه هایی که دادگاه ها باید در ملاء عام برگزار شوند.
Mohseni Ejei pointed out: “The defendant, who knows tomorrow, will be tried against everyone, will of course be more careful about his behavior, which will increase justice and health in the process. When the courts are open, the defendant has the opportunity to speak in front of everyone and defend himself, which is very positive effects. by Parla, that they are both maintained to be maintained to be maintained to be maintained to be maintained to be maintained to be maintained to maintain to both maintain اقدامات قانونی آن که هنوز با اقدامات قانونی آن برای حفظ اقدامات قانونی خود به پایان رسیده است اما امیدواریم امیدواریم که ما توسط پارلا تأیید شویم و هرگونه نگرانی و مشکل را برطرف کنیم.
وی گفت که دادگاه ها فواید زیادی دارند. این هم برای بازدارندگی مؤثر است و هم سطح توجه عمومی را افزایش می دهد. این همچنین برای خود قوه قضاییه و قضات بسیار مفید است. وقتی دادگاه ها باز هستند اثرات آن کاملاً واضح است. بعضی اوقات دادگاه هایی داریم که وقتی عمومی توجه عمومی را افزایش می دهد قضات بهتر عمل می کنند و بازدارنده می شوند.
وی گفت که خود آقای ریزی به مدت پنج سال رهبر سازمان بازرسی این کشور بود. بنابراین هنگامی که آنها صحبت کردند حمایت آن از قانون و بررسی متخصص آگاه بود. ما واقعاً با آنها کار نکردیم زیرا تسلط آنها و قوانین آنها بسیار زیاد بود. یا فرض کنید که اگر می خواستم با او صحبت کنم زیرا ما دوست و دوست بودیم می توانم به راحتی صحبت کنم. شاید اگر رئیس جمهور شخص دیگری بود من فوراً نمی توانستم با آن صحبت کنم.
وی گفت: “من ممکن است اکنون ساعت تاریخ را دقیقاً به یاد نکنم اما فکر می کنم حدود یک یا اطراف آن بود.” سرانجام شخصی آمد و اعلام کرد که همراهان آقای ریزی در حال حاضر مفقود شده اند. از آن زمان دنبال کردن و نگرانی ها آغاز شد. این برای ما واقعاً دشوار و سنگین بود چه احساسی و چه مسئول.
** توصیف این لحظات برای من واقعاً سخت است
وی گفت: “در لحظه های اولیه من فکر نمی کردم که این یک موضوع جدی باشد.” من فکر کردم هیچ چیز خاصی اتفاق نیفتاده است و شاید این فقط یک تاخیر ساده یا مشکل فنی باشد. اما همانطور که گفتم با گذشت زمان و خبرهای بعدی اضطراب و نگرانی بیشتری وجود داشت. هر خبری که بیشتر از آنچه در شب آمدیم بیشتر و بیشتر در ذهن می آمد. این لحظات بسیار دشوار و دردناک بود. تصور کردن واقعاً سخت است. هرکسی که شبانه برای کشور کار می کرد وحدت و انسجام در بین نیروها ایجاد کرده بود و اکنون با نگاهی دلسوزانه به میدان آمده بود. این واقعاً یک واقعه بزرگ و دلهره آور بود چیزی که انتظار نمی رود یا به زودی فراموش می شود.
آجی گفت: توضیحات این لحظات برای من واقعاً سخت است. از دست دادن آقای ریزی برای همه ما یک حادثه بزرگ بود. ما یک رئیس جمهور استانی محبوب و جهادی را برای خدمت به مردم از دست دادیم.
پایان پیام