اقتصادی

ریزش دلار در معاملات جهانی

شاخص دلار به روند نزولی خود ادامه داد.

حساسیت بازارهای مالی نسبت به اخبار تولید واکسن بیماری کرونا بیشتر و بیشتر شده است. اگر این تولید انبوه این واکسنها بیش از حد انتظار طول بکشد ، یا اگر واکسنها در بین تمام گروههای سنی و گروهها اثربخشی لازم را نداشته باشند ، احتمالاً شاهد قرنطینههای جدید و تعطیلی شرکتها خواهیم بود. به خصوص که این قرنطینه ها هزینه مالی بسیار قابل توجهی دارند. به عنوان مثال ، یک مطالعه توسط دانشکده اقتصاد پاریس و دانشگاه میلان در ایتالیا نشان می دهد که قرنطینه جهانی 168 میلیارد دلار است. دلار بین ماه های مه و مارس به اقتصاد ایالات متحده آسیب رساند ، اما حدود 29000 نفر را نجات داد. این بدان معنی است که حدود 6 میلیون دلار برای اقتصاد ایالات متحده برای همه شهروندان ایالات متحده هزینه می شود.

احتمال تقویت سیاست پشتیبانی فدرال رزرو ایالات متحده در ماه دسامبر به دلیل مداوم خطر عروق بیماری کرونا شدت یافته است و اگرچه تعدادی از مدیران ارشد احتمال تغییر ملموس در کوتاه مدت را رد کرده اند ، اما هدف این امر جلوگیری از موج ورشکستگی شرکت است. در ایالات متحده ، فدرال رزرو ایالات متحده به طور فزاینده ای در بازارهای مالی مداخله می کند. از سوی دیگر ، انتظار نمی رود چشم انداز اقتصادی اروپا بسیار روشن باشد و چین با توجه به اعلام این طرح توسط برخی دولت های اروپایی مانند انگلیس برای وام بیشتر ، موتور رشد اقتصادی خواهد بود.

سرانجام ، روند رسمی انتقال قدرت به تیم بایدن آغاز شده است و تیم هایی برای این منظور در بخشهای مختلف از جمله وزارت امور خارجه و کاخ سفید تشکیل شده اند. تعدادی از ایالت های بحث برانگیز ، از جمله نوادا و مینه سوتا ، که بایدن و ترامپ فاصله را کم کردند ، همچنین بایدن را به طور رسمی برای پیروزی در انتخابات ایالت های خود انتخاب کردند.

وزارت بازرگانی ایالات متحده آمار نهایی رشد را برای سه ماهه سوم سال جاری اعلام کرد که براساس آن نرخ رشد اقتصادی کشور 33.1 درصد مثبت ارزیابی شده است که 63.8 درصد بیشتر از رشد سه ماهه قبل و 2.1 درصد بیشتر از نرخ رشد قبلی است پیش بینی کرد تولید ناخالص داخلی آمریکا قبل از بحران کرونا هنوز 3.5 درصد است.

انتظار می رود که بهار سال آینده واکسن های م effectiveثر بیماری کرونا در دسترس عموم قرار گیرند. جیمز بولارد ، رئیس دفتر منطقه ای بانک فدرال در سنت لوئیس گفت ، واکسن ها چراغی برای انتهای یک تونل تاریک هستند. لویی بولارد ، كه برای اجلاس در فنلاند به سر می برد ، با اشاره به تأثیر جدی اقتصادی تاج بر اقتصاد جهانی ، گفت: “داده ها نشان می دهد كه اوضاع در بسیاری از بخشها هنوز از سطح قبل از بحران فاصله دارد ، اما خبر خوب این است.” نه تنها عقب نشینی ها متوقف شده ، بلکه روند صعودی از سر گرفته شده و امیدوارم که رشد اقتصادی در سه ماهه چهارم و سه ماهه اول سال آینده باشد.

تنش ها بین چین و ایالات متحده ممکن است در آخرین روزهای دولت ترامپ شعله ور شود و این رویکرد محتاطانه برای بازرگانان را در کوتاه مدت افزایش داده است. براساس اسناد به دست آمده توسط رویترز ، دولت ترامپ می تواند 89 شرکت چینی را برای همکاری با ارتش چین از جمله خطوط هوایی برجسته چینی تحریم کند. به گفته برخی از کارشناسان ، ترامپ در تلاش است تا از عادی سازی سریع روابط در آخرین روزهای دولت خود جلوگیری کند و به همین دلیل شرکت های چینی را تحریم می کند ، زیرا بایدن به دنبال اصلاح روابط با پکن ، به ویژه در تجارت است. روز به روز در حال گسترش است.

Pfizer ، یک شرکت دارویی ، آغاز مطالعه جدیدی را بررسی کرده است که تأثیر واکسن را روی نوجوانانی بررسی می کند که علی رغم میزان مرگ و میر پایین در بین سایر گروه های سنی ، ویروس کرونا را بدون هیچ گونه علائم بالینی قابل مشاهده ای حمل می کنند. در گذشته ، نتایج واکسیناسیون در افراد مسن بسیار رضایت بخش بود.

طبق صندوق بین المللی پول ، دستیابی به یک راه حل دارویی برای ریشه کن کردن تاج می تواند تولید ناخالص داخلی جهان را تا سال 2025 حدود 9 تریلیون دلار افزایش دهد. این آژانس نسبت به لزوم ادامه رویکرد حمایت گرایی هشدار داد و در مورد خطر لغو سیاست های مالی حمایتی کنونی از دولت ها و بانک های مرکزی: “اگر هر کشوری کار خود را در برابر تاج انجام دهد ، هزینه های تاج حدود دو سوم افزایش می یابد.” انجام خواهد داد

سازمان غذا و داروی آمریکا تولید انبوه واکسن ضد بیماری کرونا را از شرکت آمریکایی Pfizer و شریک آلمانی آن ، Biontec تأیید کرده است. انتظار می رود این واکسن در اوایل سال آینده به طور گسترده در دسترس عموم قرار گیرد ، که تولیدکنندگان آن ادعا می کنند در افراد 90٪ ایمنی ایجاد کرده است. انتظار می رود این واکسن ابتدا در ایالات متحده ، سپس در اروپا و سپس در سایر نقاط موجود باشد. بودن.

تاکنون بیش از 61 میلیون و 746 هزار و 512 مورد بیماری بیماری کرونا قلب گزارش شده است که در این میان یک میلیون و 445 هزار و 624 نفر جان خود را از دست داده اند. در میان کشورهای مختلف ، بیشترین خسارات مربوط به ایالات متحده با 270109 نفر ، برزیل با 171،546 نفر ، هند با 136،190 نفر ، مکزیک با 104،242 نفر و انگلستان با 57،551 نفر بوده است. .

تسریع شیوع تاج منجر به ثبت سوابق جدیدی در مورد مرگ روزانه توسط ویروس کرونا شده است ، به طوری که در 25 نوامبر با رکورد 12،025 فوت در روز ، رکورد قبلی 10 نوامبر ثبت شد. 11،010 قربانی ، شکست خورده بودند.

اریک نلسون ، تحلیلگر ارشد ارز در بانک ولز فارگو ، گفت: “به نظر می رسد ما شاهد یک نبرد شدید بین افراد خوش بین و بدبین هستیم. احتمالاً همه فکر می کنند که با استفاده از واکسن کرونا شرایط در طولانی مدت بسیار تغییر خواهد کرد ، اما در مورد چشم اندازهای کوتاه مدت توافق کمتری وجود دارد و برخی معتقدند که بازگشت قرنطینه ها به معنای مدت زمان بیشتری است که برای بهبود اقتصادی. بود.

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ ارز را در برابر سبد ارزهای جهانی اندازه گیری می کند ، امروز با کاهش 0.16 درصدی در 91.823 بسته شد. نرخ ارز فرانک سوئیس 1110 دلار آمریکا اعلام شد (نرخ های فوق با توجه به ساعات پایانی معاملات در بازارهای ارز نیویورک محاسبه می شود).

ارزهای اروپایی

در آخرین معاملات اخیر ، پوند 0.35٪ با قیمت 1.33 دلار معامله شد. یورو با 0.32 درصد افزایش به 1195 دلار رسید و در کانال 1.19 باقی مانده است.

ارزهای آسیایی

در بازارهای ارز آسیا دلار با کاهش 0.2 درصدی به 104.041 ین رسید. در مقابل همتای استرالیایی ، هر دلار آمریکا با قیمت 1353 دلار معامله شد. نرخ دلار نیز برابر با 6،576 یوان چین اعلام شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا