اقتصادی

رکوردشکنی دوباره مصرف برق در خوزستان

یومیر/ خوزستان مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان با بیان اینکه روند افزایش مصرف برق همچنان رو به افزایش است، گفت: رقم جدید پیک مصرف 8 هزار و 708 مگاوات در شبکه تحت نظارت این شرکت به ثبت رسیده است.

محمود دشت بزرگ در گفت وگو با یومیر، اظهار کرد: دیروز (سه شنبه 7 تیرماه) حداکثر مصرف برق در شبکه خوزستان از حداکثر مصرف 8 هزار و 627 مگاواتی ثبت شده در روز یکشنبه 5 تیرماه به رقم تاریخی 8 هزار و 708 مگاوات رسید. آمد، گذشت.

وی با بیان اینکه روند افزایش مصرف برق همچنان رو به افزایش است، افزود: این میزان افزایش مصرف برق نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 8 درصد رشد نشان می دهد.

رئیس شورای قابلیت اطمینان و پیک بار تابستان 1401 خوزستان تصریح کرد: شیوع دمای 50 درجه به بالا همراه با رطوبت هوا و تداوم آن از ابتدای هفته جاری باعث افزایش میزان مصرف برق و ازدحام شبکه شده است. شرایط

زمانی که دشت برق از مشتریان خواست برای حفظ پایداری شبکه برق مصرفی برق را کاهش دهند، دشت برق گفت: چندین روز متوالی شبکه برق در دمای بالای 50 درجه بارگیری شده است که اگر عدم کنترل و کاهش باعث کوتاه شدن عمر تجهیزات و حوادث ناخواسته و خاموشی شبکه می شود.

وی با بیان اینکه صنعت برق تمام تلاش خود را برای پایداری کامل شبکه و رفع حوادث ناخواسته ناشی از ازدحام و گرما در کوتاه ترین زمان ممکن انجام داده است، گفت: راه حفظ پایداری شبکه مدیریت مصرف است. و مشترکین با 10 درصد کاهش می توانند از قطع برق در منازل خود جلوگیری کنند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان تصریح کرد: در این شرایط پس از عبور توده هوای گرم، نیاز به صرفه جویی در مصرف برق بیش از پیش احساس می شود تا در جریان برق وقفه ایجاد نشود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا