بین الملل

روایت سخنگوی وزارت خارجه از شکست دیشب آمریکا در شورای امنیت

طبق اخبار آنلاین ، خطيب زاده اظهار داشت: “درخواست آمريكا در 15 آگوست براي تمديد تحريم تسليحات عليه جمهوري اسلامي ايران توسط اعضاي شوراي امنيت مخالفت كرد. در 20 اوت ، تلاش آمريكا براي توزيع بيانيه عليه ايران ، مجدداً اعضاي شوراي امنيت را پذيرفت.”

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: “این ممکن است اولین بار در تاریخ شورای امنیت باشد که در کمتر از ده روز یک عضو دائم شورای امنیت با” خیر بزرگ “روبرو شود.

وی افزود: برای نخستین بار رئیس جمهور شورای امنیت بطور رسمی اعلام كرد كه ایالات متحده اساساً توانایی توزیع چنین اظهاراتی را در بین اعضای خود ندارد ؛ اظهارات رئیس جمهور شورای امنیت مبنی بر اینکه درخواست ایالات متحده نامعتبر و ناكارآمد است. بسیاری از پیامدهای حقوقی.

خطی زاده افزود: ایالات متحده از آنچه که شب گذشته رخ داد بسیار عصبانی و عصبانی است که سفیر آمریکا در سازمان ملل نیز به متحدین اروپایی خود حمله کرد و آنها را شرکای ایران نامید. آنچه که شب گذشته اتفاق افتاد هشتمین بود یا شکست نهم. ” ایالات متحده در چند ماه گذشته بوده است.

وی گفت: “ما امیدواریم که شرکای ما در شورای امنیت سازمان ملل و همچنین همه اعضای دائم و غیر دائم شورای امنیت همچنان نشان دهند که به ایالات متحده اجازه نمی دهند شورای امنیت سازمان ملل را با استفاده از ابزارهای خود و قوانین بین المللی مرعوب کند.” سخنگوی وزارت امور خارجه نقض می کند

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: “ایالات متحده بیشترین صلح را در منطقه هدف قرار داد (سردار شهید سلیمانی) ، ما از این و شهادت های دیگر قدرت گرفتیم. جمهوری اسلامی ایران تولید کننده امنیت در منطقه است.

در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ما سعید خطی زاده ، در پاسخ به اظهارات وزیر امور خارجه آمریكا شب گذشته در جریان مبارزات انتخاباتی جمهوریخواه ، اظهار داشت: صحبت های پومپئو از سرزمین های اشغالی با جمهوریخواهان ، انزوای ایالات متحده را نشان می دهد.

وی افزود: “ترامپ با شعار” آمریكا اول “روبرو شد و بسیاری از تحلیلگران سریع گفتند كه این شعار به معنای” تنها آمریكا “است و ترامپ قصد دارد سایر كشورها را نادیده بگیرد ، اما امروز بهتر است كه بگوییم. آمریکا تنها است “؛ این بهترین عبارت برای آمریکا امروز است که هیچ متحدی به جز رژیم صهیونیستی و یک یا دو کشور با شکست قابل توجهی ندارد.

خطی زاده به شهادت سردار شهید سلیمانی در عراق اشاره کرد و در مورد دستیابی به خواندن چنین عملی ترسناک توضیح داد: پومپئو و دولت آمریکا می دانند که چقدر دروغ می گویند؛ آنها پستاندارترین ژنرال منطقه را هدف قرار دادند که توانست همه گروه های تروریستی ، گروه های تکفیری و وهابی را به زانو درآورد.

وی یادآور شد: “فرهنگ ما فرهنگ عاشورا است و این فرهنگی است که در آن شهادت یک پیروزی بزرگ است. ما از این شهادت و سایر شهادت ها قدرت گرفتیم.”

“همه می دانند که ریشه همه تروریسم ، افراط گرایی و خشونت سازمان یافته در منطقه در تلاش دروغین ایالات متحده برای ایجاد هویت کاذب در سرزمین های اشغالی و استفاده مداوم از زور ، سلاح و جنگ به زبان غیر مسلح از افغانستان تا عراق نهفته است. گفت سخنگوی وزارت خارجه است. و این یمن است.

وی تأکید کرد: ما به قول خود هستیم؛ جمهوری اسلامی ایران تولید کننده امنیت در منطقه است و ان شاء الله به یاری همپیمانان و دوستان ما صلح و ثبات را در منطقه بر خلاف خواسته های ایالات متحده و دولت صهیونیستی به ارمغان خواهیم آورد.

311،311

دکمه بازگشت به بالا