رنگ بندی استان ها در پویش ملی «نه به تصادف»/ «فارس» در صدر مصدومان ترافیکی نوروز امسال

رنگ‌بندی استان‌ها در پویش ملی «نه به تصادف»/ «فارس» در صدر مصدومان ترافیکی نوروز امسال

رئیس وزارت روابط روابط عمومی و اطلاعات مربوط به وزارت بهداشت اعلام کرد که در اسکن ملی “حادثه” استان های کشور مبتنی بر “تعداد جراحات” و “مرگ ناشی از تصادفات ترافیکی” است.

دکتر حسین کرمانپور در مصاحبه با یومیر پلیس و دانشگاه های پزشکی اطلاعات مربوط به وضعیت “آمار تصادف” “میزان مرگ و میر” و “مرگ بیمارستان” گفتند: “ما استانهای کشور را بر اساس اسکن ملی” نه تصادف “که تا 15 آوریل انجام شده است رنگ کرده ایم. استانها براساس اطلاعات است و بر اساس جمعیت آنها طبقه بندی می شوند.

معاون استان پیشاهنگ ملی ادامه داد: استانها بر اساس اطلاعات طبقه بندی شده از “قرمز تیره” تا “سفید” طبقه بندی می شوند. پلیس جاده اطلاعاتی در مورد میزان تصادفات و تلفات در محل و همچنین دانشگاه های پزشکی در وزارت بهداشت ارائه داده است.

چگونه استانها در پیشاهنگی ملی “بدون حادثه” رنگ می شوند

وی گفت: “متأسفانه حادثه و مرگ حوادث ترافیکی در همه استان های کشور در تعطیلات نوروز گزارش شده است و بنابراین هیچ استان نتوانسته است سفید شود.” استانهای این کشور به طور جداگانه برای مؤلفه های “تعداد خسارت” و “مرگ ناشی از تصادفات ترافیکی” نقاشی شده اند. یعنی برای هر یک از این مؤلفه ها رنگ جداگانه ای داریم.

استان پدر در بالای تعداد خسارت

معاون مدیرعامل طرح ملی “به تصادف نپرداز” در مورد نسبت استانهای خسارت ترافیکی توضیح داد: طبق اطلاعاتی که از اول مارس تا 5 آوریل دریافت کردیم استان پدر در صدر تعداد آسیب های ترافیکی و تنها استان “قرمز تیره” قرار دارد.

وی گفت: پس از استان پدر خوراسان رازوی و تهران در جایگاه بعدی استان هستند. دو استان اصفهان و خوزستان در بیشترین تعداد خسارت ترافیکی در مکان بعدی قرار دارند و سپس استان های کرمان یزد لورستان و زنجان در مرحله بعدی قرار دارند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاعات وزارت بهداشت می گوید: هرچه ارقام موجود در استان بیشتر باشد رنگ این استان تیره تر و تعداد جراحات یا مرگ و میر پایین تر است تعداد جراحات یا مرگ و میر کمتر است. رنگ استان در طیف رنگ قرمز ضعیف می شود. باز هم تأکید می کنم که بیشترین تعداد تصادفات ترافیکی در سفرهای نوروز برای استان پدر است.

بیشتر کشته شدن سیستان و بلوچستان

کرمنپور گفت استانهای این کشور بر اساس میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات ترافیکی از 1 تا 6 مارس تا ششم ماه در قالب اسکن ملی “به طور تصادفی” رنگ آمیزی شده اند. آمار نشان می دهد که استان های پدر کرمان سیستان و بلوچستان بالاترین میزان کشته شدن در اثر حوادث جاده ای را در صحنه داشتند. استان سیستان و بلوچستان در صدر نوروز در صدر جدول مرگ و میر ناشی از تصادفات ترافیکی در محل قرار دارد.

وی افزود: تهران و ماركازی پس از استان های پدر كرمان سیستان و بلوچستان جایگاه بعدی این حادثه هستند و در بین استانهای جسورانه هستند. استان های خوزستان اصفهان خوراسان رازوی شرق آزربایجان و هورموزگان پس از 5 استان پدر کرمان و سیستان و بلوچستان تهران و مارکازی در مکان بعدی قرار دارند.

در مرحله دوم پیشاهنگی نه برای بدبختی به استانهای ناخواسته توجه کنید

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاعات وزارت بهداشت در مورد مأموریت های تعیین شده از دانشگاه های پزشکی برای کاهش تصادفات ترافیکی گفت: جلسه بین رئیس دانشگاه های پزشکی در تاریخ 1 و 2 آوریل برگزار شد و مسئله کاهش تصادفات ترافیکی و مأموریت ها از دانشگاه های پزشکی برپا شد. وزارت بهداشت استانهایی که بیشترین تعداد جراحات و مرگ و میر را در نتیجه تصادفات ترافیکی داشتند. در مرحله دوم اسکن دیگر از این حادثه آگاه نیست اما یک حادثه نیست بلکه یک مرحله متوسط ​​از این اسکن است.

Kermanpour ادامه داد: دانشگاه های پزشکی به تنهایی نمی توانند حوادث ترافیکی را کنترل کنند اما اگر دانشگاه های علوم پزشکی که بیشترین مرگ و میر را دارند و تعداد زخمی ها کنترل شرایط را از طریق فرمانداران فرمانداران و اجرای قانون کنترل می کنند بخش مهمی از داستان مرگ از دیگر تصادف ترافیکی است.

تأثیر حوادث ترافیکی بر اعتباربخشی استانی

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاعات وزارت بهداشت و درمان به این سؤال پاسخ داد: “برای دانشگاه هایی که در سفرهای نوروز کمترین جراحات و مرگ و میر دارند یک امتیاز ویژه وجود دارد.” وی گفت: مرگ و تعداد خسارت ناشی از تصادفات ترافیکی یک سوال استانی است و کلیه مجموعه های یک استان درگیر است. به گفته دکتر غلمپانا به گفته دکتر غمپان معاون رئیس جمهور اعتبار استان با توجه به نقش کلیه مجموعه ها در حوادث ترافیکی و پیامدهای آن بر اساس جمعیت هر استان به گفته دکتر غلمپانا معاون رئیس جمهور اعتبار استان است.

پایان پیام

دکمه بازگشت به بالا