عمومیکسب و کار ایرانی

رفع افتادگی پنجره دوجداره

افتادگی در و پنجره دوجداره از جمله مشکلاتی است که ممکن است در طول زمان برای در و پنجره‌های دجداره به وجود بیاید. این افتادگی در نهایت مشکلات متعددی را به همراه دارد. یکی از بارزترین مشکلات این است که یراق آلات عملکرد درست خود را از دست میدهند و در نهایت در و پنجره شما به‌ خوبی بسته نمی‌شوند . از جمله مشکلات دیگری که ممکن است به وجود بیاید، درزهایی است که درقسمت بازشو پنجره  ایجاد می شود. بنابراین رفع افتادگی در و پنجره دوجداره از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.و از مهمترین تلقی می شود.

آموزش کامل رفع افتادگی درب و پنجره دو جداره(تک حالته، دو حالته و کشویی)

گفتیم که افتادگی پنجره دوجداره می تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود و با می توان افتادگی قسمت بازشو در و پنجره را برطرف کرد. بهتر است بدانید که این مشکل به راحتی و در زمانی کوتاه تعمیر می شود و یراق آلات عملکرد دقیق و درست خود را دوباره خواهند داشت و بر عمر مفید یراق آلات پنجره دوجداره اضافه خواهد.همچنین چک کردن عملکرد یراق آلات به صورت دوره ای علاوه بر افزایش عمر مفید یراق آلات بر کاهش مصرف سوخت و هزینه ها کمک شایانی خواهد کرد.

در این مقاله در مورد افتادگی پنجره دوجداره خواهیم خواند در ابتدا دلایل افتادگی پنجره دوجداره را بررسی خواهیم کرد و در انتها به چگونگی رفع افتادگی در و پنجره دوجداره و همچنین خواهیم پرداخت

علت بسته نشدن پنجره دوجداره چیست؟

معمولا این اتفاق زمانی است که در و پنجره دوجداره  به راحتی بسته نمی شود و یا اگر بسته باشد، باز شدن آن کار سختی است ویا شما برای بسته شدن کامل پنجره و یا در دوجداره مجبور هستید قسمت بازشو را با سمت بالا فشار دهید تا راحتتر بسته شود. با فرض اینکه یراق آلات سالم هستند می توانیم بگوییم در و پنجره دوجداره دچار افتادگی شده و نیاز به تعمیر و تنظیم دقیق وزن قسمت بازشو است.

علت افتادگی در و پنجره دوجداره

همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، افتادگی در و پنجره دوجداره می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که باید آنها را بررسی کنید تا بتوانید مشکل اصلی را پیدا کرده ودر صدد رفع آن بر آییم.حال به چند مورد اصلی می پردازیم تا شما بتوانید علت را دریابید.

1-نشست ساختمان:

در ساختمان های نوساز ،فریم در و پنجره دوجداره نصب شده بر روی دیوار با تغییرات اسکلت ساختمان که مهمترین آن نشست ساختمان است تحت تاثیر قرار گرفته و با نشست ناچیز ساختمان فشار مضاعفی بر فریم پنجره وارد شده که باعث افتادگی در و پنجره دوجداره می شود .این نشست ممکن است در زمان وقوع زلزله نیز رخ دهد.

نشست ساختمان های نو ساز یک امر اجتناب ناپذیر است به همین خاطر پبشنهاد ما این است که به صورت دوره ای عملکرد درها و پنجره ها چک شود و اگر نشانه هایی از افتادگی پنجره مشاهده شد نسبت به رفع آن کوشید .

۲- نصب نامناسب:

شاید به این مسئله برخورده باشید که نصب پنجره دوجداره اصلا کار آسانی است و هرکسی می تواند به راحتی آن را انجام دهد، به همین خاطر این کار را به افراد متخصص نمی سپاریم و معمولا سعی می کنیم که یا خودمان یا افرادی که تخصصی در این زمینه ندارند چنین کاری را انجام بدهند تا هزینه ای برای این کار پرداخت نکنیم.

ولی یکی از دلایل مهم در افتادگی در و پنجره دوجداره ، نصب نامناسب و غیراصولی پنجره است که باعث می شود در آینده پنجره افتادگی پیدا کند و یا پروفیل پنجره از حالت طبیعی خود خارج شود و به اصلاح دفرم شود.حتی عدم استفاده از فوم مناسب و نیز می تواند باعث بروز مشکل در آینده شود .

اگر متوجه شدید پنجره شما به صورت استاندارد و مطابق اصول نصب نشده است  توصیه می کنیم که از یک متخصص کمک بگیرید تا پنجره را بررسی کند و در صورت نیاز آن را مجددا به صورت اصولی نصب کند تا فشار دیوار به صورت مناسب روی پنجره وارد شود و از افتادگی در و پنجره جلوگیری کنید.

۳- ابعاد نامناسب:

اندازه گیری صحیح در و پنجره دوجداره ،طراحی مناسب بر اساس ابعاد ، ساخت استاندارد و نصب بر پایه اصول از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است .همچنین مهمترین پارامتر در انتخاب تولیدکننده پنجره دوجداره، این است که آن شخص تخصص و تجربه کافی را در این زمینه داشته باشد و از یک شرکت یا شخص معتبر کمک بگیرید تا این کار را برایتان انجام دهد.

صرفا ارزانتر ساخته شدن پنجره را ملاک انتخاب قرار ندهید زیرا در آینده ای نزدیک شما هزینه های سنگینتری بابت تعمیرات پنجره دوجداره متحمل خواهید شد پس رعایت اصول ساخت و نصب از اولویت های انتخاب تولید کننده پنجره باید باشد.

۴- کیفیت پایین پروفیل پنجره:

خیلی اوقات وقتی به چند شخص مختلف برای ساخت پنجره دوجداره مراجعه می کنید، متوجه می شوید که قیمت برخی از افراد تفاوت بسیار زیادی دارد و بسیار پایین تر از افراد دیگر است.شما می توانید قیمت پنجره دوجداره هوم لند را در سامانه هوشمند ما محاسبه بفرمایید.

خیلی ها در این حالت فکر می کنند که افراد دیگر در حال گران فروشی هستند، اما باید بدانید که معمولا قیمت های پایین به خاطر استفاده از پروفیل با کیفیت پایین تر است. آلیاژ مورد استفاده در پنجره دوجداره، جنس ها و کیفیت های گوناگونی دارد و به همین خاطر تفاوت قیمت نیز در آنها بسیار زیاد است.

اگر از پروفیل با کیفیت پایین تری استفاده کنید، قطعا هزینه ساخت برایتان ارزان تر خواهد شد؛ اما از طرفی عمر مفید پنجره خودتان را کاهش داده اید و این موضوع می تواند در آینده برایتان مشکل ایجاد کند. یکی از همین مشکلات، افتادگی پنجره و تغییر حالت آن است.

۵- کیفیت پایین یراق آلات:

برای نصب پنجره دوجداره، از یراق آلاتی استفاده می شود که مخصوص این کار هستند و باید بدانید که این مواد نیز تفاوت قیمت و انواع گوناگونی دارند. خیلی اوقات افرادی که می خواهند کار نصب پنجره دوجداره را انجام دهند، به حساب خودشان با کیفیت پایین تر را انتخاب و خریداری می کنند که این یراق آلات بسیار ارزان تر از جنس های باکیفیت هستند.

با این کار این افراد سود خوبی به جیب می زنند و   را به قیمت یراق آلات باکیفیت برای شما حساب می کنند، اما این شما هستید که در آینده به مشکل خواهید خورد و این یراق آلات بی کیفیت می توانند برایتان دردسرهای زیادی ایجاد کنند.

به همین خاطر باز هم بر می گردیم به این موضوع که سعی کنید برای ساخت و نصب پنجره دوجداره ، از افرادی کمک بگیرید که کاملا متخصص و حرفه ای هستند و به خاطر سودهای کوچک کیفیت کار خودشان را زیر سوال نمی برند و صداقت کافی در کار خود دارند.

۶- عدم استفاده از ورق گالوانیزه در پروفیل در و پنجره دوجداره:

ورق گالوانیزه ورقی فولادی است که در بین پروفیل  پنجره دوجداره استفاده می شود. پروفیل به تنهایی نمی تواند وزن پنجره را تحمل کند و در برابر انبساط و انقباض مقاومت خوبی را از خود نشان نمی دهد، به همین خاطر برای تقویت پروفیل مصرفی در تولید پنجره از ورق گالوانیزه نیز  استفاده می شود.

یکی از مواردی که عدم استفاده از آن باعث ارزانتر تمام شدن پنجره می شود همین ورق گالوانیزه است . این موضوع باعث می شود که پنجره در برابر انبساط و انقباض به راحتی دچار افتادگی شود یا نتواند وزن شیشه ها را تحمل کند و تاب برمی دارد و دفرم می شود و یا باعث شکسته شدن لولاهای در و پنجره می شود.

۷- انبساط و انقباض:

انبساط و انقباض بر اثر تغییرات آب و هوایی می تواند تاثیر زیادی در تاب برداشتن فریم پنجره دوجداره داشته باشد و این موضوع می تواند در نتیجه منجر به افتادگی پنجره دوجداره شود.انتخاب پروفیل دارای استاندارد و مناسب شرایط آب و هوایی هر منطقه می تواند احتمال بروز این مشکل را به صفر برساند.

8-جذب رطوبت

مورد بعدی نیز در خصوص جذب کردن رطوبت و نم موجود در محیط است که به مقدار بسیار کمتری در این موضوع سهم دارد، اما باز هم نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

9-وزن شیشه‌ها

مورد بعدی نیز در خصوص وزن است. تکنسین خط تولید با توجه به اطلاعاتی که از پروژه دارد باید در انتخاب شیشه با ضخامت متناسب با پروفیل پنجره دقت لازم را به عمل آورد تا از افتادگی پنجره جلوگیری به عمل آید. در صورتی که وزن شیشه‌ها از توان تحمل پروفیل قاب آن‌ها بیشتر باشد، امکان دارد افتادگی پنجره ‌ها بسیار بالاست . باید پس از نصب حتما باید برای رگلاژ شیشه اقدام کند .

 

دکمه بازگشت به بالا