رئیس جمهور: همه مدیران آستین خود را بالا بزنند

رئیس‌جمهور: همه مدیران آستین خود را بالا بزنند

مسعود بیزیکیان گفت: تحقق عدالت آموزشی مستلزم تغییر نگرش و عملکرد مدیران است و با پشت میز نشینی محقق نمی شود همه مدیران باید آستین ها را بالا بزنند.

به گزارش یومیر نخستین جلسه طرح ویژه «محرومیت از فضاهای آموزشی» با حضور مسعود با رویکرد و نگاه ویژه رئیس جمهور به تحقق عدالت آموزشی در کشور به عنوان یکی از اولویت های دولت چهاردهم برگزار شد. . بیزیکیان و مسئولان آموزش و پرورش.

در این جلسه پس از استماع گزارش تفصیلی وزیر آموزش و پرورش از آخرین وضعیت فضاهای آموزشی به ویژه در مناطق محروم کشور و همچنین نظام سیاسی برای ساماندهی مدارس ارتباطی مدارس خشتی مدارس با تراکم … بیش از 35 نفر مناطقی با میانگین فضای آموزشی کمتر از 3 متر و پروژه های نیمه تمام و مدارس در حال ساخت محرومیت کشور از فضای آموزشی نیازمند تغییر رویکرد و عملکرد مدیران است. ما معتقدیم که آینده کشور را مدارس رقم می زنند اگر بتوانیم فضای آموزشی مناسب را برای همه دانش آموزان در نقاط دورافتاده کشور ایجاد کنیم و همچنین روش های منسوخ تدریس را تغییر دهیم عدالت آموزشی را محقق کنیم و دنیای خود را غنی کنیم. و آخرت را نیز تضمین کننده آینده کشور خواهیم بود.

دکتر بر اساس 4 اصل عدالت روابط بین ادارات مشارکت مردمی و فناوری مناسب بر لزوم ایجاد ساختار استانی شهرستانی شهرستانی و ادارات برای تحقق این طرح تاکید کرد: در معاونت ارتباط بین ادارات استفاده از ظرفیت مسئولان استانی ائمه جمعه شوراهای شهر شهرداری ها و حتی مدیران مدارس و معلمان بسیار موثر و مهم هستند در این راستا دولت استانداران را موظف به حمایت از این طرح و جمع آوری ظرفیت ها و مسئولان استانی و. رؤسای حوزه های آموزشی باید هر کدام مسئولیت خود را در رسیدگی به این حوزه داشته باشند.

رئیس جمهور در ادامه استفاده بهینه از مشارکت مردمی در کنار کمک نهادهای حمایتی از جمله بسیج سازندگی بنیاد برکت بنیاد علوی و سایر دستگاه ها را از دیگر راهکارهای موثر برای تحقق این طرح برشمرد و افزود: استفاده از کمک های مردمی و مشارکت مردمی در کارها علاوه بر تسریع پیشرفت موجب تقویت سرمایه اجتماعی نظام و کشور می شود زیرا مردم خود را در توسعه کشور سهیم می دانند.

رئیس هیئت مدیره همچنین بر لزوم ایفای «مسئولیت اجتماعی» دستگاه های اجرایی مختلف شرکت های بزرگ دولتی و خصوصی و انبوه سازان در تامین مالی این طرح تاکید کرد و گفت: نظارت روزانه بر اجرای طرح با هدف کنترل مدرک تحصیلی هماهنگی ارگان ها و پیشرفت کار بر اساس برنامه زمانی حداکثر یک ساله یکی دیگر از الزامات اجرای این طرح است.

وی همچنین با بیان اینکه مشروط کردن اجرای این گونه طرح ها به تامین بودجه و اعتبارات عمومی به نتیجه نمی رسد و به نتیجه نمی رسد تاکید کرد: تحقق عدالت آموزشی مستلزم تغییر نگرش و عملکرد مدیران است و محقق نشده است. با نشستن پشت میز همه رهبران باید آستین ها را بالا بزنند همچنین از ساختن مدرسه برای دانش آموزان در مناطق محروم دریغ نمی کنیم و اگر چنین نگاهی در رهبران ما نهادینه شود اتفاقات بزرگی رخ خواهد داد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا