دلایل ناتوانی برخی کودکان در یادگیری ریاضی

دلایل ناتوانی برخی کودکان در یادگیری ریاضی

رنج ریاضی یا عدم محاسبه نوعی ناتوانی در درک مهارتهای مباحث مربوط به ریاضی است که مطابق با توانایی هوش و سطح تحصیلی کودک نیست.

پاریسا Khosrotash در مصاحبه با ISNA وی گفت: “تعدادی از کودکان مبتلا به اختلالات یادگیری خاص در درک مشکلات ریاضی مشکل دارند.” آشفتگی ریاضی یا عدم محاسبه به معنای عدم توانایی کودک در انجام مهارتهای حسابداری است که متناسب با سطح هوش و سطح تحصیلاتی نیست که کودک دریافت می کند.

وی گفت: این رنج معمولاً پس از پایان مدرسه ابتدایی درجه یک قابل تشخیص خواهد بود و افزود: زیرا بیشتر سیستم آموزش مدرسه مبتنی بر پایه آموزش ریاضی در پایان کلاس اول است معمولاً نقش قوی و مؤثر در آن است دوره ها

این اختلالات یادگیری به توصیف برخی از مشکلات و چالش های کودکان مبتلا به ریاضیات یا عدم محاسبه از جمله مشکلات در مهارت های زبانی مشکلات در حفظ و حفظ توجه مشکلات در مهارت های ادراکی مشکلات در انجام چهار. از مهارت های ریاضی عدم درک شرایط مکانی مشکلات در درک مفاهیم زمان و جهت گیری مشکلات در درک بصری و مشکلات در ظرفیت بینایی حرکتی گفت.

Khosrotash به مشکلات مهارت های زبانی اشاره کرد: معمولاً درک این مهارت های زبان کودکان دشوار است این بدان معنی است که این کودکان در درک و نامگذاری شرایطی که در زمینه ریاضی و از طرف دیگر برای درک و نامگذاری اقدامات و مفاهیم اعمال می شود در درک و نامگذاری هستند.

وی گفت: “این مشکل همچنین به این معنی است که آنها در کپی کردن صحیح شخصیت ها به یاد آوردن و نگه داشتن شخصیت ها و انتقال آنها از یک محاسبه به دیگری مشکل دارند.” کودکان مبتلا به دیسكولیا نیز به خاطر سپردن ظاهر این ارقام و به یاد می آورند كه ضرب حاصل از ضرب محاسبه شده و انتقال به مرحله بعدی در فرآیند محاسبه.

درمانگر برای اختلالات یادگیری گفت: دشواری در مهارت های ادراکی اتفاق می افتد زیرا این کودکان معمولاً درک و شناسایی نمادهای عددی و طبقه بندی ارقام دشوار است.

Khosrotash با اشاره به مشکلات موجود در چهار عملیات اصلی گفت: بسیاری از کودکان مبتلا به اختلال ریاضی از انگشتان خود برای شمارش اعداد و انجام کلکسیون تفریق ضرب و تقسیم یا به جای تصویر ذهنی در فضاهای حافظه خود استفاده می کنند. توابع محاسبه. این کودکان همچنین شمارش و یادگیری جدول ضرب را دشوار می دانند زیرا آنها قادر به درک رابطه بین اعداد نیستند بنابراین یادگیری جدول ضرب نیز دشوار خواهد بود و نیروهای این کودکان.

Khosrotash همچنین در مورد مشکل عدم درک شرایط فضایی توضیح داد: معمولاً مشاهده می شود که این کودکان از بازی با تاس و معماها لذت نمی برند و تمایلی به بازی با این ابزارها ندارند. این روند ممکن است به دلیل توانایی کم این کودکان در درک روابط مکانی بین اشیاء رخ دهد. از طرف دیگر این کودکان معمولاً در درک مفاهیم در قسمت فوقانی پایین دور نزدیک زیر برای پشت شروع و پایان مشکل دارند. وجود چنین مشکلاتی یک ذهنیت مکانی مشکل ساز سیستم عددی را ایجاد می کند و به دنبال آن کودک برای شناسایی فاصله بین تعداد دشوار است. به عنوان مثال مشکل درک سیستم عددی می تواند از فاصله 1 تا 2 در مقایسه با فاصله 1 تا 2 جلوگیری کند و نمی تواند درک کند که کدام تعداد به 2 نزدیک است.

وی همچنان در مورد مشکلات درک مفاهیم زمان و جهت گیری گفت: به طور معمول کودکان مبتلا به اختلال یادگیری ریاضی در تخمین زمان از جمله معاینه و درک دقیقه ساعت هفته و ماه مشکل دارند. از طرف دیگر هنگامی که آنها در یک کار خاص شرکت می کنند آنها در تخمین اینکه این کار چقدر طول می کشد دچار مشکل می شوند. به همین دلیل آنها اغلب این فرصت را دارند که کارهای خانه خود را انجام دهند و در نتیجه آنها به درستی وظیفه خود را در زمان تعیین شده انجام نمی دهند.

درمانگر اظهار داشت که در درک بصری نیز مشکلاتی وجود دارد. کودکان مبتلا به رنج ریاضی اگرچه دید کافی دارند اما در درک بصری مشکلات و چالش هایی دارند. مشکلات موجود در زمینه دید می تواند به اشکال مختلف آشکار شود. یکی از آنها درک این است که نوشتن کلمات در فارسی از راست به چپ و نوشتن شماره در ریاضیات از چپ به راست. با این حال در همان زمان عملیات محاسبه در طی اقدامات ریاضی تفریق و ضرب از راست به چپ و زیر بخش از چپ به راست انجام می شود. کودکان با رنج ریاضی در مورد درک تفاوت در نحوه نوشتن و نحوه نوشتن در آن موقعیت های چپ به راست یا از راست به چپ اشتباه گرفته می شوند.

Khosrotash ادامه داد: از طرف دیگر كودكان مبتلا به دیسكسولیا در درک فرم هندسی مشکل دارند. به عنوان مثال هنگام مواجهه با چند ضلعی برای آنها دشوار است که درک منسجم از این فرم را در نظر بگیرند و می توانند فرم را به عنوان چند خط غیر مرتبط در نظر بگیرند. آنها همچنین ممکن است در شناسایی اشکال هندسی مختلف مشکل داشته باشند. همچنین در شناخت و درک صحیح محل اعداد مشکلاتی وجود دارد.

وی با اشاره به مشکلات موجود در توانایی موتور بصری گفت: “این مشکل معمولاً ناتوانی کودک در کپی کردن اعداد حروف و فرم های هندسی است.”

پایان پیام

دکمه بازگشت به بالا