بین الملل

دفن ده‌ها شهید غزه در گورهای جمعی ادامه دارد؛ شهدایی که شناسایی نشدند

در پی حملات مکرر رژیم صهیونیستی به نوار غزه و افزایش شمار شهدای فلسطینی، گورهای جمعی نیز در این منطقه افزایش یافته است.

به گزارش یومیر، به نقل از سایت خبری المیادین، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی صبح امروز یکشنبه هم اطراف بیمارستان «شهدا الاقصی» را در نوار غزه هدف قرار دادند که بر اثر آن چهار غیرنظامی نزدیک خانه خود به شهادت رسیدند.

تمام اعضای تعداد زیادی از خانواده‌های ساکن غزه در این حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند و بدون شناسایی تدفین شدند.

تعداد زیادی از این شهدا که در حملات هوایی صبح امروز اشغالگر علیه نوار غزه به شهادت رسیدند کودک هستند و به دلیل افزایش شمار قربانیان، پیکر شهدا در گورهای جمعی به خاک سپرده می‌شود.

سلامه معروف، رئیس دفتر اطلاع‌رسانی حماس در نوار غزه هم روز شنبه در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد، پیکرهای ۴۳ شهید ناشناس فلسطینی که در حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند، در گورهای جمعی در نوار غزه به خاک سپرده شدند.

معروف با بیان اینکه شنبه تشییع و تدفین حدود ۴۳ شهید گمنام که اکثر آنها اعضای بدن بودند، پس از اقدامات لازم از سوی وزارت بهداشت و اوقاف و زیر نظر پزشکی قانونی به پایان رسید، تصریح کرد: با توجه به اینکه پیکرهای شهدا  روزها در یخچال بودند و شناسایی نمی‌شدند و مشخصات پیکرها شروع به تغییر کرده بودند، این اقدام به احترام شهدا با تشییع و تدفین آنها انجام شد.

معروف خاطرنشان کرد: در میان شهدا مادرانی بودند که فرزندان خود را در آغوش گرفته بودند و اعضای بدن آنها پاره پاره شده بود، از جمله سه جنین که در نتیجه اصابت موشک‌های اشغالگر خارج شده بودند. همچنین در میان آنها کل اعضای خانواده‌هایی بودند که در یک کفن پوشانده شده بودند.

وی خاطرنشان کرد: مراجع ذی صلاح تمامی علائم این شهدا را مستندسازی و عکسبرداری کردند و به آنها شماره دادند تا بعداً بستگان آنها را شناسایی کنند.

در سایه تداوم محاصره و درد و رنج در نوار غزه که با ادامه حملات رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر تشدید شده است، سخنگوی سازمان آنروا اعلام کرد، غزه روزانه نیازمند ۱۰۰ کامیون کمک برای آوارگان است و باید گذرگاه رفح برای انتقال این کمک‌ها بازگشایی شود.

انتهای پیام

نویسنده تحریریه بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای سفر و گردشگری جهانی. با علاقه و دانش در زمینه مکان‌های دیدنی، فرهنگ‌های مختلف و صنعت گردشگری، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره مقصدهای توریستی، رویدادهای گردشگری و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و گردشگری، به شما دیدی جامع از تحولات صنعت سفر و گردشگری جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا