عمومیکسب و کار ایرانی

درمان ضعیفی چشم با طب سنتی

ضعیفی چشم یا بینایی ضعیف یک بیماری شایع است و زمانی رخ می دهد که فرد هنگام دیدن با مشکل مواجه شود. ضعیفی چشم یک مشکل بینایی است که می تواند در هر سنی یا جنسیتی رخ دهد و در برخی موارد می تواند یک نقص معمول مادرزادی باشد.

ضعیف چشم به شکل نزدیک بینی، دوربینی یا هر دو به صورت همزمان خود را نشان می دهد. بسته به وضعیت فرد و نوع مشکل او ضعیفی چشم و شدت آن متفاوت است.

از دست دادن بینایی می تواند جزئی یا کلی باشد. بیماری های مختلف چشم می تواند دید نزدیک، دور، محیطی و مرکزی شما را تحت تاثیر قرار دهد. کاهش دید عمومی ممکن است به کندی ایجاد شود و نیاز به اصلاح با عینک یا لنزهای تماسی داشته باشد. اما راه درمان ضعیفی چشم بدون عینک چیست در ادامه مقاله با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید تا به علائم ضعیفی چشم و درمان ضعیفی چشم بدون عینک بپردازیم.

بینایی ضعیف چیست؟

بینایی ضعیف یا کم بینایی به از دست دادن قدرت دید گفته می شود و باعث می شود فعالیت های روزمره برای شما دشوار باشد. بینایی ضعیف به عنوان اختلال قابل توجه بینایی در نظر گرفته می شود که معمولاً ناشی از بیماری جدی چشم یا آسیب است. از دست دادن بینایی با کاهش قدرت بینایی (به ۷۰/۲۰ یا بدتر) یا کاهش میدان دید مشخص می شود.

ضعیف بینایی می تواند کودکان و افراد مسن را تحت تاثیر قرار دهد، اما در افراد مسن که در معرض خطر بیماری های چشمی مانند گلوکوم، دژنراسیون ماکولا و هستند، شایع تر است.

بیشتر بخوانید: گروه اخبار اقتصادی

علت ضعیفی چشم

از جمله علل اصلی ضعف بینایی می توان به وراثت، آسیب چشم یا آسیب مغزی، یا بیماری های چشمی مانند گلوکوم، دژنراسیون ماکولا، آب مروارید، رتینوپاتی دیابتی یا رتینیت پیگمانتوزا اشاره کرد. بسته به شدت و نوع اختلال بینایی، بیمار ممکن است قدرت دید خود را از دست بدهد.

ضعیفی چشم ممکن است انجام کارهای معمول روزانه از جمله خواندن، نوشتن، آشپزی و کارهای خانه، تماشای تلویزیون، رانندگی یا حتی شناخت افراد را تحت تاثیر قرار دهد.

ضعیفی چشم چیست

ضعیفی چشم چیست

کره چشم انسان دارای شش ماهیچه است که تنها هدف آن کشیدن کره چشم در جهات مختلف است. هدف از این کار این است که به هر یک از دو کره چشم اجازه دهیم روی یک نقطه مشترک ثابت شوند. مانند هر قسمت از بدن انسان، حتی این عضلات قدرتمند نیز مستعد مشکلات هستند. یکی از مشکلات اولیه، ضعف چشم است. ضعف بینایی زمانی رخ می دهد که حداقل یکی از شش ماهیچه قدرت کافی برای نگه داشتن کره چشم را نداشته باشند.

علائم ضعیفی چشم

دوبینی یا تاری دید از مهمترین علائم ضعف بینایی هستند. بیمارانی که متوجه این علائم می شوند باید با یک اپتومتریست برای معاینه چشم قرار ملاقات بگذارند. بسته به اختلال مرتبط با ضعف دید بیمار ممکن است تعدادی علائم دیگر را نیز تجربه کند. به عنوان مثال، ، سرگیجه، درد مفاصل و ضعف عضلانی در جایی غیر از چشم نیز ممکن است وجود داشته باشد.

تغییر در فعالیت های روزمره، مانند راه رفتن یا قدم برداشتن با تردید، مشکل در شناسایی چهره یا اشیاء و ریختن غذا از بشقاب هنگام غذا خوردن نیز می تواند نشان دهنده ضعف بینایی باشد.

معجزه درمان ضعیفی چشم

اگر علاقه مند به بهبود چشمگیر بینایی خود بدون جراحی لیزری یا ایمپلنت هستید، یکی از روش های فوق العاده ارتوکراتولوژی است. ارتوکراتولوژی شامل تولید لنزهای تماسی سفت سفارشی است که برای تغییر شکل قرنیه و بهبود بینایی استفاده می شود. لنزهای ارتوکراتولوژی برای استفاده در شب هنگام خواب در نظر گرفته شده و پس از بیدار شدن از خواب برداشته می ‌شوند.

این لنزها می توانند نزدیک بینی، دوربینی و حتی آستیگماتیسم را اصلاح کنند. لنزهای شبانه به آرامی شکل قرنیه شما را با گذشت زمان تغییر می ‌دهند و چون صبح ها برداشته می ‌شوند، می ‌توانید روز خود را بدون لنز و با دیدی واضح شروع کنید. با استفاده مداوم، لنزهای ارتوکراتولوژی می توانند به بهبود بینایی برای مدت زمان طولانی کمک کنند.

تست ضعیفی چشم

انواع معاینات چشمی که عموما در یک معاینه جامع چشم گنجانده می شوند عبارتند از تست حرکت عضلات چشم، حدت بینایی، میدان بینایی، دید رنگی، عیب انکساری، خطر گلوکوم، جزئیات شبکیه و سلامت فیزیکی چشم ها، پلک ها و مژه ها. این نوع معاینات بدون درد هستند و مشخص می کنند چشم شما نیاز به بهبود یا اصلاح دارد یا خیر. سن، سابقه پزشکی، سابقه خانوادگی و عادات سلامتی شما در ابتدای معاینه مورد بحث قرار می گیرد تا به پزشک بتواند تشخیص دهد کدام نوع معاینه چشم برای شما مفیدتر است.

اخبار خودرو، جدیدترین خبر خودروهای داخلی و خارجی و شرایط فروش، سرخط مهمترین اخبار و گزارش های خبری خودرو است

تست ضعیفی چشم آنلاین

تعدادی آزمایش چشم به صورت آنلاین موجود است، با این حال آنها همیشه ابزار دقیقی برای تشخیص هر گونه بیماری چشمی یا علت تغییر در بینایی شما نیستند. در حالی که آنها می توانند برای درک برخی علائم چشم مفید باشند، آزمایش های بینایی آنلاین هرگز نباید جایگزین مراجعه به بینایی سنجی شما شوند.

معجزه درمان ضعیفی چشم

تست ضعیفی چشم در خانه

ابتدا یک تابلوی تست چشم بخرید. از فرد مورد آزمایش بخواهید روی صندلی در فاصله ۱۰ فوتی تابلو بنشیند. مطمئن شوید که تابلو با چشمان او هم سطح است.

از فرد مورد آزمایش بخواهید یک چشم خود را بپوشاند. اگر از عینک برای دید از راه دور استفاده می کند، باید در حین آزمایش از عینک استفاده کند.

چراغ قوه را روی هر خط تابلو بتابانید و از وی بخواهید حروف را با صدای بلند بخواند. این کار را تا ردیف پایین یا تا زمانی که تشخیص حروف برای شخص دشوار باشد ادامه دهید. کوچک ترین خطی را که به درستی دیده شده است را بنویسید (خطی که بیش از نیمی از حروف آم به درستی مشخص شده است). حالا آزمایش را با چشم دیگر تکرار کنید و نتایج را ثبت کنید.

راه های درمان ضعیفی چشم

رژیم غذایی

اگرچه رژیم غذایی هیچ بیماری چشمی را درمان نمی کند اما هر چه که می خوریم، می توانند بر سلامت ما تاثیر بگذارد. شاید شنیده باشید که می گویند هویج برای چشم ها مفید است. این به دلیل ویتامین ها و کاروتنوئیدهای موجود در هویج است. خوشبختانه، هویج تنها راه برای دریافت این مواد مغذی ارزشمند نیست.

کاروتنوئیدها (که در هویج و سایر غذاهای رنگی) رنگدانه های آلی محلول در چربی هستند که برای چشم بسیار مفید هستند. دو مورد از اینها لوتئین و گزانتین نام دارند و به محافظت از ماکولا، بهبود تراکم رنگدانه در چشم و کمک به جذب اشعه ماوراء بنفش و نور آبی کمک می کنند.

ورزش

علاوه بر رژیم غذایی سالم، ورزش منظم و وزن مناسب نیز می تواند برای چشمان شما مفید باشد. هم رژیم غذایی و هم ورزش به بدن شما کمک می کند تا سطح قند خون را ثابت نگه دارد و احتمال ابتلا به را کاهش دهد. دیابت نوع ۲ در افرادی که اضافه وزن دارند شایع ‌تر است و این بیماری می ‌تواند منجر به رتینوپاتی دیابتی و آسیب بینایی شود.

به چشمان خود استراحت دهید

خواب و استراحت کافی برای چشمان شما ضروری است. مانند بقیه بدن، خواب به چشمان شما زمان لازم برای استراحت کامل و درمان استرس های روزانه را می دهد. اگر ۸ ساعت کامل را در خواب نگذرانید، دید شما ممکن است به اندازه زمانی که استراحت کامل دارید، واضح نباشد و ممکن است متوجه فشار بیش از حد معمول بر روی چشمان خود شوید.

همچنین باید به چشمان خود زمانی که به شدت کار می کنند، استراحت دهید، مانند زمانی که در حال مطالعه یا کار با رایانه برای مدت طولانی هستید. به ازای هر ۵۰ دقیقه ای که صرف انجام هر گونه فعالیت خسته کننده چشم می کنید، اجازه دهید چشم های شما حدود ۱۰ دقیقه استراحت کنند. بیش از ۲ تا ۳ ساعت در هر زمان بدون استراحت کار نکنید.

در طول وقفه های ۱۰ دقیقه ای خود در طول روز، سعی کنید بر روی چیزهایی تمرکز کنید که از شما دورتر هستند تا چشمان شما با تمرکز بر چیزهای بسیار نزدیک استراحت کنند. اگر چشم‌ هایتان بیش از حد خسته شده ‌اند، می ‌توانید از برش‌ های قدیمی خیار روی پلک‌ هایتان استفاده کنید که به کاهش پف، تورم و سوزش کمک می‌ کنند. اسید فولیک موجود در خیار به تحریک فعالیت آنتی اکسیدانی نیز کمک می کند.

درمان خانگی ضعیفی چشم در طب سنتی

تمرینات چشمی و کاهش فشار چشم

اگرچه ادعاهایی وجود دارد که تمرینات چشمی می تواند بینایی را بهبود ببخشند، اما هیچ مطالعه ای وجود ندارد که ثابت کند آنها در بهبود شرایط چشم مفید هستند. این تمرینات ممکن است برای شرایطی مانند نزدیک بینی، دوربینی یا آستیگماتیسم کمکی نکنند، اما می توانند به رفع خستگی چشم کمک کنند. «فشار چشم دیجیتال» به ویژه برای افرادی که با رایانه کار می کنند یا زمان زیادی را صرف تمرکز روی صفحه نمایش می کنند به طور فزاینده ای رایج است.

این وضعیت می تواند باعث خستگی چشم، خشکی چشم، تاری دید، سردرد، مشکلات تمرکز در فواصل دور و سایر ناراحتی های فیزیکی شود. گنجاندن ورزش های چشمی در برنامه روزانه می تواند به کاهش برخی از این علائم کمک کند. انجام تمرینات چشم آسان است و زمان بسیار کمی نیاز دارد.

معاینه سالیانه چشم

باید حداقل سالی یک بار با اپتومتریست خود ملاقات کنید و هر چند سال یک بار یک معاینه جامع اتساع چشم انجام دهید. بسیاری از بیماری های جدی چشم (مانند گلوکوم) علائم اولیه ندارند، بنابراین حتی اگر هیچ تغییری در بینایی خود مشاهده نکرده اید، معاینات سالانه ضروری است. اپتومتریست یا چشم ‌پزشک شما می ‌تواند پیشرفت هر گونه مشکل بینایی را ردیابی کند. با اینحال برای حفظ سلامت چشم ها در زندگی روزمره خود، از یک سالم، خواب کافی، استراحت مکرر پس از نگاه به صفحه نمایش و چند تمرین ساده برای تیزبینی و استراحت چشمان خود استفاده کنید.

داروی ضعف بینایی تجویز شده بسته به شرایط شخصی شما، نوع از دست دادن دید و علت زمینه ای متفاوت است. به عنوان مثال، درمان از دست دادن بینایی ناشی از اسپاسم عروقی ممکن است شامل داروهایی مانند آسپرین یا مسدود کننده های کانال کلسیم باشد. علاوه بر داروها، گزینه های درمانی عمومی می تواند شامل استفاده از قطره چشم و تزریق داروهایی مانند کورتیکواستروئیدها یا داروهای ضد VEGF (داروهای ضد فاکتور رشد اندوتلیال عروقی) به چشم باشد.

معجزه درمان ضعیفی چشم

درمان خانگی ضعیفی چشم در طب سنتی

استفاده از زغال اخته نیز در طب سنتی برای تقویت بینایی توصیه می شود. حاوی آنتی اکسیدانی به نام آنتوسیانین است که از سلول های شبکیه محافظت می کند.

رادیکال های آزاد باعث به اصطلاح آسیب اکسیداتیو می شوند. این عامل زمینه ‌ای بسیاری از بیماری‌های مزمن از جمله گلوکوم و آب مروارید است. آنتی اکسیدان های چای سبز نیز رادیکال های آزاد را از بین می برند.

علاوه بر این، مطالعات آزمایشگاهی نشان می دهد که پلی فنول های موجود در چای سبز از سلول های شبکیه در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند.

زردچوبه علاوه بر آنتی اکسیدان بودن، برای چشم نیز مفید است. زردچوبه اکسیداسیون را در عدسی چشم کاهش می دهد. در نتیجه عدسی چشم تیز و دقیق باقی می ماند. علاوه بر این، زردچوبه حاوی ماده‌ ای به نام کورکومین است که باعث سلامت چشم‌ها می ‌شود. محققان دریافته اند که این ترکیب در درمان سندرم چشم خشک موثر است.

درمان قطعی و فوری ضعیفی چشم

ضعف چشم بدون درمان می تواند منجر به مشکلات مختلفی شود. بیماران مبتلا به ضعف طولانی مدت و درمان نشده ممکن است تمام عملکرد عضله چشم خود را از دست بدهند. این امر فشار بیشتری را بر روی سیستم عصبی وارد می ‌کند و منجر به مشکلات بیشتر، از جمله احتمال چشمک زدن دائمی می ‌شود که نیاز حیاتی به دتقویت و درمان ضعف چشم بدون عمل جراحی و عینک

چشم یکی از اجزای مهم بدن است که ما انسانها برای راحت زندگی کردن نیاز به آن داریم. پس بهتر است در محافظت از چشمانمان کوشا باشیم تا دچار ضعف آن چه در جوانی و چه در کهنسالی نشویم. طب اسلامی برای تقویت چشم و درمان ضعف آن توصیه هایی دارد. که با مصرف و رعایت آنها می توانید عینک را از خود جدا کنید.

چهار چیز است که بینایی را ضعیف میکند

  • آمیزش با پیرزنان
  • نگاه کردن به شخصی که به دار آویخته شده
  • نگاه کردن به خورشید
  • در حالت سیری غذا خوردن.

توصیه های امام رضا علیه السلام در خصوص درمان ضعف چشم

  1.  مسواک کردن را موجب تقویت بینایی می داند :“اَلسِّواکُ یَجْلُو الْبَصَرَ وَ یُنْبِتُ الشَّعْرَ وَ یَذْهَبُ بِالدَّمْعَهِ؛ مسواک زدن، نور چشم و رشد مو را زیاد و آبریزش چشم را برطرف میکند”.
  2. همچنین سرمه را برای درمان ضعف چشم مفید می داند.
  3. کوتاه کردن ناخنها در تقویت چشم موثر است. هر ۵ شنبه ناخن هایتان را کوتاه کنید تا پایان عمر به درد چشم مبتلا نشوید.
  4. در جایی خوردن ترنج در شب را نهی می کند، زیرا موجب انحراف و کجی چشم می شود.

مواردی که طب اسلامی طبق نظر استاد تبریزیان برای درمان ضعف چشم توصیه می کند به شرح زیر است:

تدابیر دارویی

  • افطار با آب ولرم (منظور این است هنگامی که معده شما خالی است آب ولرم بخورید)
  • کشیدن سرمه سنگ
  • شستشوی چشم با جوشانده به مدت ده تا چهل شب.
  • مکیدن روزی یک عدد هلیله سیاه و بعد قورت دادن آن برای تقویت چشم مفید می باشد.
  • هرشب مقداری بادام درختی میل شود.
  • چکاندن یک قطره عسل طبیعی در چشم؛ سپس شستن آن با جوشانده رازیانه به مدت ۴۰ شب.
  • مالیدن روغن به ملاج سر به مدت ۴۰ شب .
  • مصرف روزی یک لیوان آب هویج و خوردن ۷ عدد بادام درختی.
  • مصرف دمکرده آویشن روزی یک لیوان.
  • بو کردن عطرهای گرم در مزاج سرد
  • چکانده روغن بادام تلخ در چشم ۱۴ شب

تدابیریداوی

  • حجامت عام بعد از روغن مالی کردن ملاج سر و دو هفته بعد از آن حجامت سر و دو هفته بعد از آن حجامت ناحیه گیجگاهی و حجامت ماستوئید در
    صورتی که دید بسیار کم باشد.
  • حجامت ماستوئید و تمپورال.
  • بادکش اطراف چشم، زیرگونه و بالای چشم برای افزایش بینایی
  • بادکش گونه در مشکلات بینایی
  • زالو درمانی و فصد گیجگاهی در مشکلات کاهش دید چشم

کلیه موارد فوق در  موجود می باشد.

منبع: درمان های خانگی را می دانم؛کمک های اولیه امدادی، اخوان. محمدعلی، احسانی. مرضیه، قم، ولاء منتظر (علیه السلام)، ۱۳۹۸.

رمان زود هنگام چنین مشکلی را بیشتر می‌ کند. بنابراین در صورت تجربه هرگونه مشکل بینایی برای درمان قطعی و فوری به چشم پزشک مراجعه کنید.

بینایی و قدرت دید، از جمله موهبت‌هایی است که خداوند به بشر ارزانی نموده است که باید به خوبی از آن مرافبت نمود، اما برای مراقبت از این قوه و داشتن چشمانی سالم، در وهله اول باید با علت های ضعیف شدن چشم و قوه بینایی آشنا شوید تا بتوانید از دیدگان خود در برابر ضعف بینایی و عوامل کاهش دید و خطرات احتمالی در پیش رو محافظت کنید. قوه بینایی تا حد بسیار زیادی به مغز و سلامت آن بستگی دارد. راه های درمان ضعیفی چشم یا ضعف بینایی با طب سنتی به سلامت مغز و کارکرد درست چشم کمک می نماید. پس برای کسب اطلاعات بیش‌تر در خصوص از بین بردن ضعیفی چشم و درمان ضعیفی چشم با طب سنتی با ما در این پست همراه باشید.

تعریف ضعف بینایی از منظر علمی

پیش از هر چیزی لازم است در خصوص ضعیفی چشم بدانید و آن را بشناسید. ضعیفی چشم یکی از عارضه‌هایی است که این روزها در افراد شیوع زیادی پیدا کرده است. ضعیف شدن چشم یعنی از بین رفتن بینایی فرد و در نتیجه کوری است. ضعیفی چشم عارضه‌ای است که با تجویز عینک و لنزهای طبی یا جراحی قابل اصلاح نیست و نیاز به مراقبت بیشتری دارد. البته توجه داشته باشید که ضعیفی چشم درجات مختلفی دارد. کاهش بینایی، از نقاط کور، کم بینایی در شب تا از بین رفتن تقریبا کامل بینایی فرد نمونه‌هایی از ضعیفی چشم در درجات مختلف است.

ضعف بینایی یا ضعیف شدن چشم یک اصطلاح عمومی است که طیف وسیعی از بیماری‌ها و اختلالات مرتبط با چشم و سیستم بینایی را شامل می‌‎شود. ضعف بینایی حدود 80 درصد افراد مبتلا، با تجویز و استفاده از عینک قابل اصلاح است. ولی برخی از چشم‌ها، به‌رغم تجویز دقیق‌ترین عینک‌ها هم نمی‌توانند از قدرت دید بالایی برخوردار باشند، که در این حالت، یعنی علت ضعیف بودن بینایی آن‌ها چیز دیگری غیر از عیوب انکساری چشم است.

علل ضعف بینایی

همان‌طور که میدانید عوامل زیادی در ضعف بینایی دخالت دارد. در ذیل، به مهم‌ترین عللی که در تضعیف قوه بینایی تأثیرات قابل توجهی دارند، اشاره می‌گردد:

  • تغذیه نامناسب
  • خواب غیراصولی (کم یا زیاد بودن و زمان نامناسب برای خواب)
  • نگاه به اشیاء براق
  • قرار گرفتن چشم در سرمای یا گرمای زیاد
  • خیره شدن مداوم به صفحه نمایش تلویزیون، گوشی و …
  • استفاده طولانی مدت از لنز
  • تغییرات هورمونی دوران بارداری که منجر به نزدیک‌بینی یا دوربینی موقت می‌شود.
  • ابتلا به آب سیاه یا آب مروارید
  • ضربه به سر (بخصوص جلو سر)
  • و …

قوه بینایی تا حد بسیار زیادی به مغز و سلامت آن بستگی دارد. اگر فضولات مغز به ناحیه چشم سرازیر شود باعث آسیب بیشتر به چشم می‌شوند. وجود هرگونه ماده زائد در مغز و ضعف مغز نیز در کاهش قوه بینایی موثر است.

وجود هر کدام از و غلبه اخلاط هم می‌تواند به قوه بینایی آسیب زده یا ضعف آن را تشدید کند لذا قدم اول رعایت تدابیر تندرستی در جهت رفع سوء مزاج است.

  1. مصرف غذاهای سبک
  2. پرهیز از حبوبات نفاخ مانند لوبیا
  3. مصرف مقداری برگ خشک آویشن همراه غذا
  4. مالش ملایم چشم‌ها قبل از خواب و بعد از بیدار شدن
  5. روغن‌مالی پیشانی، شقیقه‌ها و اطراف چشم با روغن زیتون، روغن بادام شیرین، روغن بنفشه یا …
  6. پرهیز جدی از پرخوری و عادت به کم خوردن غذا
  7. کشیدن سرمه اثمد در چشم‌ها به تعداد فرد (3،5 یا 7 بار در شب)
  8. استفاده هر 10 الی 15 شب یکبار از سرمه کافوری
  9. مسواک زدن با چوب مسواک (چوب اراک یا چوب زیتون)
  10. استفاده از حنا
  11. خوردن به، هویج، سیب
  12. دم‌نوش قره‌قات از دیگر دمنوش‌هایی است که برای تقویت بینایی بسیار توصیه می‌شود. البته توجه داشته باشید که این دم‌نوش علاوه بر تقویت بینایی و کمک به سلامت شبکیه چشم، باعث کاهش قند، فشارخون و چربی خون نیز می‌شود.
  13. یکی از گیاهان مؤثر در تقویت بینایی چشم گیاه شوک است که استفاده و خوردن این گیاه باعث برطرف شدن تیرگی و ضعف چشم شما می‌شود.
  14. یکی دیگر از راهکارها برای کاهش ضعف بینایی چشم استفاده از شربت انبه است که به همراه لیموترش مصرف می‌شود.
  15.  سیب‌زمینی از جمله محصولاتی است که مقدار زیادی ویتامین A را در خود جای داده است. این محصول در تقویت چشم شما تأثیر بسزایی دارد و در جلوگیری از آب‌مروارید، برطرف شدن خشکی چشم بسیار مؤثر است.

نکته مهم: توجه داشته باشید گذشته از راهکارهای طب سنتی برای تقویت چشم و ضعف بینایی، شما بایستی به صورت دوره‌ای به اپتومتریست‌ها و چشم پزشکان حاذق نیز مراجعه داشته باشید تا سلامت بینایی شما از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار گیرد و به این ترتیب، خیلی سریع از وجود بیماری‌هایی که ممکن است بینایی شما را تهدید کنند، مطلع شوید. پس از اطلاع از دستور پزشک در خصوص عارضه چشم شما، بهتر می‌توانید نسبت به درمان ضعیفی چشم با طب سنتی اقدام کنید.

مخاطبان اقتصاد آنلاین صاحبان کسب و کار، مدیران، روسای شرکت‌ها و فعالان اقتصادی هستند که می‌خواهند یک روز زودتر از اخبار مطلع شوند و در نتیجه به روزنامه‌ها اکتفا نمی‌کنند.

نتیجه 

ضعف در بینایی چشم عارضه‌ای است که می‌تواند سلامتی چشم شما را تهدید کند؛ از این رو در این مقاله در خصوص ضعیف شدن چشم و درمان ضعیفی چشم با طب سنتی نکاتی را برای شما بیان کردیم. درمان کردن ضعیفی چشم با دارو و یا استفاده از عینک چندان تاثیر گذار نیست و این روش‌ها بیشتر در زمینه جلوگیری از پیشرفت این مشکل کمک خواهند کرد. از این‌رو بهتر است با استفاده از روش‌های درمان ضعیفی چشم با طب سنتی در جهت مداوای این عارضه بر آیید.

 

دکمه بازگشت به بالا