درباره جنگ به کودکان چه بگوییم؟

درباره جنگ به کودکان چه بگوییم؟

همه جا خبر بدی هست. از سیل در یک شهر بزرگ تا تصادف انسانی که قربانیان زیادی بر جای گذاشته است. شنیدن هر یک از این اخبار می تواند ذهن شهروندان را برای مدت طولانی مشوش کند به خصوص اگر شنوندگان کودک باشند. با وجود این اخبار جنگ می تواند اثرات روانی بیشتری روی کودکان بگذارد و باید بدانیم در این مواقع چگونه با کودکان رفتار کنیم.

به گزارش یومیر شرق نوشت: همه جای دنیا خبر بدی است. از سیل در یک شهر بزرگ تا تصادف انسانی که قربانیان زیادی بر جای گذاشته است. شنیدن هر یک از این اخبار می تواند ذهن شهروندان را برای مدت طولانی مشوش کند به خصوص اگر شنوندگان کودک باشند. با وجود این اخبار جنگ می تواند اثرات روانی بیشتری روی کودکان بگذارد و باید بدانیم در این مواقع چگونه با کودکان رفتار کنیم.

اگر بچه ها شروع به پرسیدن درباره این موضوع کردند یا از شنیدن این خبر مضطرب و ترسیدند بهتر است به آنها پاسخ های کوتاه و مطمئن بدهید. برای مثال بهتر است تاکید کنیم که حال همه ما خوب است و خوب خواهیم ماند. از طرفی باید تمام ترس ها و نگرانی های آنها را بشناسیم و بچه ها به راحتی درباره احساساتشان با ما صحبت کنند. در پاسخ آن ها می توانید چیزی شبیه این بگویید: می دانم ممکن است احساس نگرانی کنید زیرا شنیده اید که سربازان در حال جنگ هستند. اما آن حادثه بسیار بسیار دور از اینجا است و ما نیز از شما مراقبت می کنیم. او گفت تا آرامش بچه ها برگردد. در واقع هدف ما باید این باشد که به کودک اطمینان دهیم که او سالم است و او و خانواده و دوستانش کاملاً در امنیت هستند.

اگرچه ممکن است بارها در این مورد با فرزندتان صحبت کرده باشید اما او ممکن است به سراغ شما بیاید و سؤالات مشابه یا بیشتر بپرسد. یکی از دلایل مهم این است که موضوع تاسف بار در ذهن خلاق کودک شما می چرخد ​​و هر روز یک سوال جدید در ذهن او ایجاد می شود. پس وقتی از شما می پرسند باید تمام پاسخ ها را دقیقا با نهایت آرامش تکرار کنید و اعتماد به نفس او را افزایش دهید. اگرچه کودک نیاز به شنیدن پاسخ شما دارد اما لازم نیست همه چیز را با جزئیات توضیح دهید. فقط در حدی که کودک بفهمد توضیح دهید. به گونه ای که فکر نمی کند شما را پنهان می کنید و فکر نمی کند به او دروغ گفته اید. همه چیز را فقط در حدی که او بفهمد توضیح دهد. اگرچه کودک نیاز به صحبت با شما دارد اما نیاز به ارتباط فیزیکی و غیرکلامی نیز دارد. بهتر است او را در آغوش مادری یا پدری در آغوش بگیرید. این به احساس امنیت کودک شما کمک زیادی می کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا