حضور ۲۵ شرکت دانش بنیان و ۸۰ سمن فعال در حوزه محیط زیست در نمایشگاه

حضور ۲۵ شرکت دانش بنیان و ۸۰ سمن فعال در حوزه محیط‌زیست در نمایشگاه

رئیس ستاد بیست و دومین نمایشگاه بین المللی محیط زیست گفت: اهداف کلان هیچ نمایشگاهی بدون همت جمعی رسانه های جمعی محقق نمی شود.

به گزارش یومیر مریم جمشیدی – رئیس روابط عمومی و امور رسانه های سازمان حفاظت محیط زیست و رئیس ستاد بیست و دومین نمایشگاه بین المللی محیط زیست از افتتاح بیست و دومین نمایشگاه بین المللی محیط زیست با حضور معاون اول رئیس جمهور خبر داد.

جمشیدی در پاسخ به این سوال که برگزاری نمایشگاه بین المللی محیط زیست در افزایش آگاهی عمومی و مدیریت افکار عمومی نسبت به محیط زیست تاثیر دارد؟ وی بیان کرد: نمایشگاه ها از دیرباز راه های مؤثری برای دستیابی به اهداف متعدد بوده اند که برخی از آن ها جنبه اقتصادی دارند مانند عرضه و معرفی محصولات و نتایج جدید. همچنین برخی دیگر از اهدافی که با برپایی نمایشگاه ها به آن دست پیدا می کنیم جنبه فرهنگی دارد. افزایش آگاهی و ارتقای مسئولیت اجتماعی از این دست است بنابراین نمایشگاه بین المللی محیط زیست نیز نقش موثری در ارتقای آگاهی عمومی و همچنین هدایت افکار عمومی در حوزه محیط زیست با توجه به آنچه ارائه می دهد خواهد داشت.

وی در ادامه گفت: علاوه بر 25 شرکت دانش بنیان فعال در زمینه کاهش ضایعات و مصرف انرژی 80 شرکت فعال سیمان نیز در بیست و دومین نمایشگاه بین المللی محیط زیست حضور داشتند. علاوه بر فضای تعاملی بین بازدیدکنندگان و غرفه داران در طول دوره نمایشگاه؛ همچنین در این دوره از نمایشگاه بین المللی محیط زیست برنامه های جانبی از جمله نشست های علمی و کارگاه های آموزشی با حضور اساتید دانشگاه و کارشناسان محیط زیست در نظر گرفته شده است. تلاش شده است تا موضوعات روز محیط زیست و آخرین مطالعات و نتایج علمی در این نشست ها و کارگاه های علمی ارائه شود.

وی تاکید کرد: در غرفه بین المللی بیست و دومین نمایشگاه بین المللی محیط زیست دپارتمان های زیادی وجود دارد که از جمله آنها می توان به گروه علوم طبیعی دفتر یونسکو تهران کنوانسیون بین المللی تنوع زیستی – مرجع ملی دانش سنتی (CBD) کنوانسیون بین المللی حفاظت از گونه های وحشی مهاجر (CMS) کنوانسیون گونه های بین المللی در معرض خطر انقراض جانوران و گیاهان وحشی (CITES) و کمیته محیط زیست و بهداشت شهری انجمن شهرداران آسیایی (EUHC-AMF). انجام داد

رئیس ستاد بیست و دومین نمایشگاه بین المللی محیط زیست تصریح کرد: موضوع محیط زیست در حال تبدیل شدن به یکی از مهمترین مسائل اجتماعی در سراسر جهان است. دلیل آن اهمیتی است که محیط زیست بر کیفیت زندگی انسان دارد از این رو توجه مردم در کشورهای مختلف معطوف به مشکلات زیست محیطی بوده است هر چند شدت و گستردگی آن از جامعه ای به جامعه دیگر متفاوت است که به آن نیز بستگی دارد. در سطح آگاهی مردم در ایران در سال های نه چندان دور محیط زیست به عنوان یک مقوله لوکس به حساب می آمد اما اکنون جامعه ما آن مرحله را پشت سر گذاشته است و بخش زیادی از مردم کشورمان از مشکلات زیست محیطی آگاه هستند و هر کدام به یک شکل یا دیگری برای چالش هایی که ایجاد می شود. البته دانستن این موضوع به این معنا نیست که محیط زیست به بزرگترین نگرانی برای جمعیت تبدیل شده است. به همین دلیل باید روی افزایش آگاهی بیشتر کار کرد. رسانه ها می توانند نقش بسیار مهمی در تحقق این امر داشته باشند.

جمشیدی با اشاره به اینکه اهداف کلان نمایشگاه تنها با همت جمعی از رسانه های جمعی محقق می شود ادامه داد: موضوع اطلاع رسانی نمایشگاه و آنچه در بیست و دومین دوره آن ارائه می شود نیازمند بازوی قوی به نام رسانه است که شامل آن می شود. رسانه های مکتوب و غیر مکتوب و شبکه های اجتماعی. ما به عنوان مجری نمایشگاه بین المللی محیط زیست زیرساخت های مورد نیاز رسانه ها را فراهم کرده ایم و هر آنچه که نیاز دارند فراهم می شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست روابط عمومی و امور رسانه ای سازمان حفاظت محیط زیست افزود: به طور کلی یکی از برنامه های دائمی سازمان حفاظت محیط زیست افزایش آگاهی های زیست محیطی در جامعه است. خوشبختانه جامعه ما از نظر بحران های زیست محیطی جامعه ای آگاه است و این را می توان از تعامل سازمان با جامعه در دریافت گزارش های زیست محیطی فهمید. به هر حال دنیای امروز دنیای تغییرات آنی است و این تغییرات نیازمند تعامل فعالتر دولت و جامعه برای بهبود شرایط محیطی است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا