جزئیات دستور معاون اول رئیس جمهور برای تأمین منابع متناسب سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی توضیح داد؛

جزئیات دستور معاون اول رئیس جمهور برای تامین منابع برای همسویی حقوق بازنشستگان با تامین اجتماعی

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان توضیحات بیشتر در خصوص تناسب حقوق بازنشستگان گفت: به محض وصول منابع طبق قوانین مربوطه و با هماهنگی شورای اسلامی روند پیش پرداخت و صدور احکام انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از پیگیری های ویژه رئیس جمهور و وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در زمینه تامین منابع برای تعدیل شرایط قدردانی می کند. حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از دستور ویژه معاون اول رئیس جمهور از این تامین مالی خبر داد. متناسب سازی حقوق مستمری بگیران در سازمان تامین اجتماعی تعیین و طبق اعلام وزیر محترم تعاون کار و رفاه اجتماعی؛ در گام اول 8.7 هزار میلیارد تومان منابع به این سازمان تحویل می شود و به محض وصول منابع طبق قوانین مربوطه و با هماهنگی شورای اسلامی فرآیند پرداخت علی الحساب و صدور احکام انجام می شود. به بازنشستگان عزیز در این سازمان انجام خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به روند پیگیری در خصوص اجرای طرح تناسب و تامین منابع لازم گفت: با برگزاری جلسات متعدد و پیگیری های ویژه از سوی ریاست محترم جمهوری در نهایت محترم معاون اول با پاورقی گزارش جلسه تصمیم گیری مسئولان در خصوص تناسب حقوق بازنشستگان که روز شنبه 7 مهرماه با حضور معاون رئیس جمهور رئیس سازمان برنامه و بودجه وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی در خصوص اصلاح قسمت ۲ بند (ر) ماده ۲۸ و تبصره ۴ ماده ۲۹ قانون برنامه. هفتمین دوره پیشرفت پنج ساله برگزار شد. در این جلسه راهکارهای پیشنهادی به تصویب رسید.

موسوی افزود: در گزارش جلسه معاون اول رئیس جمهور خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر امور اقتصادی و دارایی راهکارهای کوتاه مدت و میان مدت مصوب در جلسه را تصویب و دستور داد: اجرای این قطعنامه ها پس از ارائه راهکارهای کوتاه مدت مصوب در جلسه سازمان برنامه و بودجه کشور مبلغ 8.7 هزار میلیارد تومان به صورت نقدی به عنوان حساب دو ماهه جهت تناسب به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز شده و ادامه دارد. در اجرای این طرح تا پایان سال وزارت اقتصاد و دارایی با هماهنگی بانک مرکزی 30 هزار میلیارد تومان اوراق را منتشر و در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار خواهد داد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره تعهدات باقیمانده دولت به این سازمان گفت: بر اساس راهکارهای میان مدت اعلام شده مابقی تعهدات تامین اجتماعی دولت تا سقف 130 هزار میلیارد تومان بر اساس بند (د) تبصره (د) تبصره 1 خواهد بود. 15 قانون بودجه سال 1403 کل کشور. هنگام واگذاری دارایی های دولتی و سهام شرکت های دولتی باید به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود و وزارت اقتصاد و دارایی کمک کند. تحقق فرآیند انتقال دارایی ها و سهام.

موسوی ضمن قدردانی از تعامل و پیگیری خوب و سازنده بازنشستگان و نمایندگان کانون های بازنشستگان در سراسر کشور گفت: این تعامل مسیری سازنده است که بر اساس اصل سه جانبه گرایی و با همگرایی هم افزایی و آینده سازمان را تضمین می کند. با رویکردی کارشناسانه و سازمان همواره موظف است تکالیف خود را در حضور پیشکسوتان و دریافت کنندگان محترم انجام دهد. امید است به محض وصول منابع طبق قوانین مربوطه و با هماهنگی شورای اسلامی فرآیند پرداخت علی الحساب صدور احکام و ادامه طرح تناسب مستمری بگیران عزیز این سازمان تکمیل شود.

دکمه بازگشت به بالا