«جامعه دینی» تشکیل ابراطلاعات را در جهت دهی درست به هوش مصنوعی مدنظر قرار دهد
رئیس مرکز گفت وگوی ادیان و فرهنگ های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در چهارمین سمپوزیوم بین المللی «هوش مصنوعی و ارزش های جامعه» گفت: جامعه دینی باید شکل گیری ابرداده ها (ابرداده) را بر اساس ارزش های جهانی مدنظر قرار دهد. دین در جهت درست هوش مصنوعی
به گزارش یومیر چهارمین سمپوزیوم بین المللی «الهیات در محیط علمی و آموزشی نوین هوش مصنوعی و ارزش های اجتماعی» با حضور و سخنرانی علی اکبر ضیایی رئیس مرکز گفت وگوی ادیان و فرهنگ های سازمان برگزار شد. فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دانشگاه ملل دوستی روسیه.
در این مراسم ضیایی در مورد دین معنویت و هوش مصنوعی دیدگاه اساتید فلسفه موافق و مخالف هوش مصنوعی چالش های آینده و راهکارهای پیش رو سخنرانی کرد.
رهبر مرکز گفتگوی ادیان و فرهنگ ها ضمن برشمردن دو دیدگاه فلسفی مختلف در خصوص هوش مصنوعی به عنوان حامیان فلسفه ذهن که هوش مصنوعی را ضعیف می دانند و حامیان M. JEG. تی که هوش مصنوعی را قوی می نامد و حتی معتقد است که یک کامپیوتر پیشرفته می تواند هوش مصنوعی قوی باشد تصریح کرد: آگاهی انسان همیشه با نوعی احساس درونی و ضمیر درونی نسبت به چیزی مرتبط است و انسان نیز با دانش فعلی آن آگاهی را می داند. او در می یابد که رابطه بین حقیقت خارجی و مفهوم ذهنی که واقعیت های آگاهی را شکل می دهد جنبه التقاطی آگاهی یا جهت گیری به حقیقت خارجی نامیده می شود.
بر اساس اعتقاد جان راجرز سرل استاد دانشگاه برکلی هوش مصنوعی می تواند تا حد امکان به هوش انسان نزدیک شود و می تواند تمام فرآیندهای عقلانی و محاسباتی را سریعتر از مغز انسان انجام دهد اما نمی توان آن را یک هوش مصنوعی قوی در نظر گرفت. گفت: جان سرل و اطلاعاتی که از توسعه رایانه ها و سیستم های هوشمند به ما رسیده است هنوز از هوش مصنوعی ضعیف فراتر نرفته ایم.
ضیایی ادامه داد: هوش مصنوعی قوی زمانی شکل می گیرد که دستگاه محاسباتی با دانش شعور و ضمیر فعلی بتواند عملکرد یک ذهن خودآگاه را داشته باشد و در این راستا فیلسوفانی مانند جان سرل که به خدا اعتقاد ندارند و معتقد نیستند. در دنیای معنوی و مابعدالطبیعی هوش را نیز درک می کنند آنها مصنوعی قوی را غیرممکن می دانند طبیعی است که معتقد به خدا معتقد باشد که روح مهم ترین عامل در عملکرد ذهن از طریق مغز انسان و سیستم های کامپیوتری هوشمند است. . اگر پیشرفته باشد نمی تواند عملکرد یک عنصر غیر مادی و ساده را داشته باشد.
وی سپس به بیان تفاوت های این دو دیدگاه پرداخت و گفت: در قرآن کریم از پیامبر(ص) سؤال شده است که روح چیست؟ می گوید: قال الروح امر پروردگار است; این بدان معناست که روح یکی از امور الهی است که انسان هرگز حقیقت را در مورد آن نخواهد دانست و البته این امر در مسیحیت نیز پذیرفته شده است.
رئیس مرکز گفتگوی آدیان با اشاره به اینکه هر مفهومی که وارد ذهن شود حتی مفاهیمی که از طریق علم اکتسابی وارد می شود با علم روز به خودآگاهی انسان تبدیل می شود تاکید کرد: شاید بتوان از هوش مصنوعی در یک ربات پیشرفته استفاده کرد. سال های آینده نشانه های نمادینی مانند شادی غم و درد را نشان خواهند داد اما حضور انسان و شناخت شهودی درد را روبات ها نمی توانند خلق کنند اما در نهایت روبات های نسل آینده می توانند احساسات را با نشانه های مادی نشان دهند.
رئیس مرکز گفت و گو ادیان و فرهنگ ها همچنین گفت: هوش مصنوعی از منظر فلسفی مبتنی بر اصول مگا دیتا دسترسی آزاد کاربران به اطلاعات و اعتبار داده های خروجی است و در دهه آینده این مگا داده ها یک مرجع فرهنگی و مذهبی در میان نسل های بعدی و کاربران خواهند بود.
ضیایی در خصوص نظام ارزشی ادیان که توسط این مرجع هوش مصنوعی با چالش جدی مواجه خواهد شد گفت: جامعه معتقد هر دین و مذهب باید برای حجیت و اعتبار داده های هوش مصنوعی چاره ای بیندیشد و راه حل پیشنهادی این است که که جامعه دینی باید مگادتا را تشکیل دهد بر اساس ارزش های جهانی دین باید مورد توجه قرار گیرد و ایجاد چت GBT مطابق با این فروشگاه اطلاعات مفید خواهد بود که البته همکاری همه کشورها در آن را می طلبد. تشکیل.
وی چالش بعدی را مربوط به نظام های لیبرال دمکراتیک غربی دانست که به همه حق دسترسی آزاد به هر اطلاعاتی را می دهد و این دسترسی آزاد می تواند بر اعتقادات او تأثیر بگذارد در حالی که هر اطلاعاتی در جامعه مذهبی ارزش دارد و می تواند به خطر بیفتد. اعتقادات مذهبی فرد
رئیس مرکز گفت وگوی ادیان و فرهنگ ها در پایان به چالش های دیگری که هوش مصنوعی ایجاد می کند اشاره کرد و گفت: هوش مصنوعی علاوه بر چالش های فوق تأثیر منفی بر بازار کار و ایجاد بیش از حد خواهد داشت. بیکاری نیروی انسانی و جایگزینی ارزش های دهکده جهانی تقابل با سنت ها و ارزش های معنوی محلی و تسلط ابر هوشمندان قدرتمند بر مردم عادی خواهد داشت.
در این سمپوزیوم که با همکاری کمیسیون توسعه آموزش الهیات دینی اخلاقی و معنوی زیر نظر رئیس جمهور فدراسیون روسیه و به ریاست ولادیمیر فیلیپوف برگزار شد رئیس دانشگاه دوستی ملل روسیه به نام پس از اینکه پارتیس لومومبا سخنرانان دیگر از مذاهب مختلف و افراد سیاسی دانشگاهی و فرهنگی روسی را که به صورت حضوری و آنلاین شرکت کردند بحث و تحلیل کرد ابعاد مختلف و جنبه های چالش برانگیز هوش مصنوعی در مقابل ارزش های معنوی و سنتی در آینده و آینده پیش رفت. – جستجو و راه حل های قابل دستیابی
انتهای پیام