تکذیب فرار حیوانات از باغ وحش صفادشت/ پذیرش بازدیدکننده ممنوع است

تکذیب فرار حیوانات از باغ وحش صفادشت/ پذیرش بازدیدکننده ممنوع است

رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش اداره کل محیط زیست استان تهران در واکنش به خبر تعطیلی باغ وحش صفادشت گفت: هیچ حیوانی از این باغ وحش فرار نکرده و مقرر شده فعلا از پذیرش بازدیدکننده خودداری شود.

محمد کرمی در گفت وگو با یومیر وی در خصوص انتشار اخباری مبنی بر تعطیلی باغ وحش صفادشت گفت: این باغ وحش تا تعیین تکلیف در حال حاضر پذیرای بازدیدکننده نیست. فردا با کارشناسان به این باغ وحش خواهیم رفت و بررسی های لازم را انجام خواهیم داد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا گونه ای از این باغ وحش فرار کرده است؟ وی گفت: هیچ حیوانی از باغ وحش صفادشت فرار نکرده و حیوانات در این باغ وحش نگهداری می شوند. هیچ مشکلی وجود ندارد. با توجه به بازدید یک هفته پیش من تصمیم گرفته شد که بازدید کننده نداشته باشیم.

به گزارش یومیر باغ وحش صفادشت در شهرستان ملارد و در 50 کیلومتری شهر تهران قرار دارد و حیوانات مختلفی از جمله گوشتخوار گیاهخوار خزندگان پرندگان و آبزیان نگهداری می شود. این باغ وحش در سال های اخیر خبرساز شده و گونه های مختلفی از جمله ببر زرافه گورخر و شیر دریایی در این مجموعه گم شده اند.

در ماه مه 2018 یکی از سه زرافه وارداتی از آفریقا با تبلیغات فراوان درگذشت. نهم آذرماه امسال خبر مرگ یکی از سه ببر باغ وحش صفادشت در رسانه ها منتشر شد و اعلام شد که این حیوان در شرایطی تلف شده که باید به باغ وحش بابلسر فروخته می شد.

در 15 اردیبهشت 1400 سه گورخر آفریقایی شامل دو ماده و یک نر از هلند به ایران منتقل و پس از چند روز نگهداری در گمرک در 21 اردیبهشت ماه به شکارگاه صفادشت در استان تهران منتقل شدند. و گورخر نر دقیقا یک روز بعد. از انتقال یعنی گم شد. در 13 می هشتم اردیبهشت سه هفته پس از ورود سه گورخر آفریقایی به ایران و دو هفته پس از مرگ گورخر نر یکی از دو گورخر آفریقایی ماده جان خود را از دست داد.

پس از از دست دادن قلاده ببر به دلیل مشکلات کلیوی و همچنین مرگ دو گورخر و یک زرافه در مرکز حیات وحش صفادشت در 24 دی ماه 1400 خبر قلاده شیر دریایی پس از بسته شدن این شهر به این موضوع رسید. دلفیناریوم برج میلاد سال گذشته به این مرکز منتقل شده بود و در این مرکز جان خود را از دست داده بود رسانه ای شد.

در سال 1401 مرگ دو زرافه دیگر در این باغ وحش اعلام شد. یکی از زرافه ها در ماه سپتامبر و دیگری در ژانویه مردند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا