اقتصادی

تولید انبوه موتور EF۷ از سال ۱۴۰۰

مدیر پروژه تولید موتور خانواده EF7 گفت: طی 9 ماه آینده ، نوع طبیعی جذب شده و در 15 ماه آینده ، موتور فوق شارژ شده به تولید انبوه می رسد.

به گزارش یومیر ، محمد نجات در این رابطه با بیان اینکه پروژه به روزرسانی موتور برای این خانواده در دو نوع تنفس طبیعی و با شارژ فوق العاده (مجهز به توربوشارژ) اجرا می شود ، گفت: موتور ملی تنفس طبیعی EF7 در منحنی پیشرانش برای محصولات گروه صنعتی ایران جایگاه ویژه ای دارد. بنابراین ، ارتقاء این نسل از موتورها در دستور کار Ipco قرار دارد.

وی گفت: هدف از توسعه نوع تنفس طبیعی EF7 Plus افزایش سطح آلودگی از یورو 4 به یورو 5 و کاهش مصرف سوخت توسط یک لیتر در هر است. 100 کیلومتر در مقایسه با موتور پایه EF7. . توان موتور و گشتاور حداقل 10٪ نسبت به موتور فوق شارژ فعلی افزایش می یابد و علاوه بر این میزان انتشار موتور به یورو 5 می رسد. استفاده از فناوری زمان بندی متغیر سوپاپ در هوای ورودی و خروجی یا CVVT یکی دیگر از فناوریهای مورد استفاده در این موتورها است.

در عین حال ، رهبر پروژه توسعه موتور خانواده EF7 تأکید می کند که با اجرای این پروژه می توان کیفیت موتورهای سری ایران خودرو EF7 را به میزان آلودگی یورو 6 ارتقا داد. وی اظهار داشت: توسعه این سری از موتورهای محصولات ایران خودرو با استفاده از قابلیت های تولید کنندگان و طراحان کشور انجام می شود. برای تولید انبوه این موتور نیازی به سرمایه گذاری جدید در خطوط تولید نداریم و از تجهیزات موجود از تولید کنندگان استفاده خواهیم کرد.
نجات اظهار داشت: داخلی سازی و بومی سازی محصول از مهمترین مزیت های این پروژه است که هیچ وابستگی بیرونی در تولید آن وجود ندارد.
وی زمان تولید انبوه این موتور را در اوایل سال آینده اعلام کرد و گفت: طی 9 ماه آینده از نوع طبیعی مکیده شده و در 15 ماه آینده موتور EF7 به صورت انبوه تولید می شود. صدور گواهینامه موتور در حال حاضر در حال انجام است و تا پایان سال در سطح خودرو اعتبار خواهد یافت.

نجات افزود: موتور EF7 Plus به طور طبیعی از موتور آسپیراسیون در محصولات سمند و سورن استفاده می شود و از موتور فوق شارژ شده نیز می توان در محصولات اتوماتیک Denaplus و محصول پروژه K123 استفاده کرد. Ipco کاهش مصرف سوخت و بهبود سطح آلودگی و کیفیت موتور را دارد و ادامه خواهد داد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا