توضیحات مدیرکل راهداری استان درباره اتوبوس واژگون شده کرمان – مشهد

توضیحات مدیرکل راهداری استان درباره اتوبوس واژگون شده کرمان - مشهد

یومیر/کرمان مدیر کل حمل و نقل جاده ای و جاده ای در استان کرمان توضیحی در مورد تصادف واژگون شده اتوبوس کرمان-مخد ارائه داد.

علی عبداللهی امروز بعد از ظهر به روزنامه نگاران گفت: “این حادثه آماده است و ما به اطلاعاتی که تاکنون برای شفافیت در دسترس داریم گزارش می دهیم.” متأسفانه روز شب گذشته اتوبوس که از کرمان به مشهاد سفر می کرد واژگون شد. این اتوبوس از کرمان به ترمینال مسافر کرمان در حرکت کرده است. 16.50 پس از مطالعات فنی و وضعیت وضعیت.

وی ادامه داد: “در زمان ترک ترمینال تعداد مسافر مطابق با وضعیت 4 نفر بود. اما پس از ترک ترمینال تعدادی از مسافر به طور غیرقانونی به اتوبوس اضافه شدند و طبق گزارش گزارش ها و تصاویر نظارتی بین دو و سه مسافر دیگر در راهرو و سایر قسمت های وسیله نقلیه سوار شده بودند و تعداد مسافران را در حدود 5 راننده و راننده افزایش می دهند.

عبداللهی افزود: “اتوبوس ساعت 9:50 بعد از ظهر به پلیس جاده چترود رسید اما مورد بازرسی قرار نگرفت و در راه ادامه یافت.” در فاصله 2 کیلومتری پلیس جاده راننده واحد را از دست داد و اتوبوس به دلیل سرعت غیرمجاز واژگون شد. مطالعات نشان می دهد که این خودرو از یک معاینه فنی معتبر برخوردار است و مسیر دارای علائم و استانداردهای کافی است.

وی در مورد احتمال خرابی فنی گفت: در برخی گزارش های اولیه مسئله برش ترمز ذکر شده است اما مطالعات تخصصی نشان داد که خط ترمز در راه است و مشکل اصلی سرعت غیرمجاز است. با این حال مطالعات دقیق تر ادامه می یابد.

در پاسخ به سوالی در مورد ممنوعیت ترافیک اتوبوس در مسیر عبداللهی گفت: “جاده محدود به انتقال اتوبوس نبود.” با توجه به اینکه کمتر از دو ساعت از اتوبوس گذشته است خستگی راننده علت این حادثه نبود.

مدیر کل جاده ها و حمل و نقل استان کرمان گفت: ابعاد اتوبوس که دیشب رخ داده است هنوز در دست بررسی است.

وی تأکید کرد: تیم خبره دوربین مدار بسته و ترمینال مسافر را بررسی کرده است.

عبداللهی توضیح داد: یک ساعت پس از اتوبوس اتوبوس دیگر که چهار ظرفیت خالی داشت به مشهاد منتقل شد.

وی تأکید کرد: در صورت هماهنگی مسافران می توانند با اتوبوس دیگر سفر کنند.

عبداللهی افزود: “اگر هماهنگی لازم در ترمینال انجام شود مسافران می توانند بدون سوار شدن به اتوبوس اول با ظرفیت بوته بعدی سفر خود را ادامه دهند.”

مدیر کل جاده و حمل و نقل جاده کرمان درباره راننده اتوبوس گفت: “راننده با این مسیر آشنا بود و یک راننده حرفه ای بود.” متأسفانه راننده در این حادثه درگذشت و راننده شب گذشته در بیمارستان درگذشت.

عبداللهی به مشکلات مرتبط با مطالعه فنی وسایل نقلیه اشاره کرد و گفت: “ما دو نوع معاینه فنی برای اتومبیل های عمومی داریم ؛ یکی از مطالعه فنی اساسی که هر سه ماه یک بار از مراکز معتبر و دیگری قبل از حرکت توسط مدیر فنی شرکت های مسافربری بدست می آید.

عبداللهی تأکید کرد: اتوبوس اتوبوس در ماه مارس از نظر فنی گرفته شد و تمام مطالعات فنی قبل از حرکت انجام شد. حتی اگر یک ماشین صفر مایل باشد اگر با سرعت غیرمجاز حرکت کند فرصتی برای یک تصادف وجود دارد. سرعت مجاز در بعضی از مکان ها 5 کیلومتر در ساعت است اما اگر راننده بیشتر از سرعت مجاز حرکت کند خطر تصادف افزایش می یابد.

به گفته مدیر -عمومی حمل و نقل جاده ای و جاده ای در استان کرمان این حادثه به دلیل حرکت زیاد و عدم کنترل بر روی وسیله نقلیه در پیچ اتفاق افتاد.

عبداللهی تأکید کرد: مطالعات تخصصی ادامه می یابد و تیم های بررسی داده ها را مشاهده و تجزیه و تحلیل می کنند. همکاران ما دائماً در حال نظارت بر سیستم حمل و نقل عمومی هستند. با این حال برخی از اطلاعات نیاز به کنترل دقیق تری دارند و پس از اتمام تحقیق اطلاعات لازم تهیه می شود.

عبداللهی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه استانی گفت: “از ابتدای تعطیلات نوروز ما اقدامات مختلفی را انجام داده ایم از جمله راه اندازی پیشاهنگان امنیتی آموزش مداوم تحویل استراحتگاه های موقت افزایش موانع جاده ای اجرای شخصیت ها و راهنماها ردیابی مسیرها و نظارت بر پایانه ها”. علاوه بر این چندین کمپین برای افزایش توجه عمومی برگزار شده است.

با این حال عبداللهی اذعان کرد که برخی از تصادفات با وجود همه اقدامات اجتناب ناپذیر است. متأسفانه چنین وقایع تلخ اتفاق می افتد اما برای دیدن آنها در آینده باید ریشه داشته باشند.

در پایان وی گفت که مطالعه تخصصی تصادفات گامی اساسی در جلوگیری از تصادفات مشابه در آینده و ابراز امیدواری است که با تصمیمات مناسب ایمنی جاده افزایش می یابد.

پایان پیام

دکمه بازگشت به بالا