تنوع مدارس در ضدیت با «عدالت آموزشی»/ جیب خالی مدارس برای پرداخت هزینه های آب و برق و مقاومت والدین برای کمک
یکی از اعضای شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه تنوع مدارس یکی از عوامل اصلی مقاومت در برابر عدالت آموزشی است که باید به آن توجه شود گفت: وی گفت: تا زمانی که مشکل حل نشود دانش آموزان مدیر و معلم خوب می روند و به مدارس هیئت مدیره می روند و آنچه باقی می ماند دانش آموز ضعیف دانشگاهی بی انگیزه است با معلم و مدیر بی انگیزه و فضای آموزشی نامناسب.
علی اصغر فانی در گفت وگو با یومیر. وی در خصوص پرداخت شهریه مدارس در مدارس ابتدایی گفت: مدیر دبستان بودجه ای برای هزینه های جاری مدرسه در اختیار ندارد؛ در صورتی که این امر موجب شده است تا هزینه های جاری مدرسه را تامین کند. دولت فقط حقوق معلمان را پرداخت می کند و هزینه های جاری را به مدارس اعتبار نمی دهد بنابراین مدیر مدرسه مجبور است برای حفظ آب و برق مدرسه از دانش آموزان هزینه بگیرد.
وی با بیان اینکه در مدارس دولتی اولیا مخالف پرداخت شهریه هستند و اعلام می کنند که طبق اصل 30 قانون اساسی تحصیل رایگان است افزود: عده ای برنامه ریزی کردند که اولیا خود به خود شهریه را پرداخت کنند و همینطور است. تأسیس مدارس هیئت مدیره به وجود آمد.
وزیر اسبق آموزش و پرورش با بیان اینکه تنوع مدارس یکی از عوامل اصلی مقاومت در برابر عدالت آموزشی است که باید حل شود تا مشکل حل شود دانش آموزان مدیر و معلم خوب بیرون می روند و می روند. مدارس هیئت مدیره و آنچه باقی می ماند دانش آموز ضعیف دانشگاهی بی انگیزه است با معلم و مدیر بی انگیزه و محیط آموزشی متخاصم.
فانی با بیان اینکه اگر هدف برقراری عدالت آموزشی است باید تنوع را کاهش دهیم اظهار داشت: شعار دادن عدالت آموزشی آسان است اما اجرای آن آسان نیست. این سوال همیشه مطرح است که چرا پس از گذشت چندین دهه هنوز مناطق در معرض دید در معرض دید قرار دارند؟ که باید پاسخ داده شود زیرا مناطق محروم کادر متخصص بومی ندارند لذا با هدف رفع این مشکل سازمان های مردم نهاد بدون کمک مالی دولت و با کمک مردم و نهادهای خصوصی راه اندازی شدند تا در جهت کمک به مناطق آسیب پذیر گام بردارند.
انتهای پیام