عمومی

تاریخچه سیم خاردار و کاربردهای آن

مخترعین سیم خاردار را بشناسید

سیم خاردار توسط 2 مخترع آمریکایی به نام لوسین بی اسمیت و کنت اوهایو به ثبت رسیده است . یکی از راه هایی که برای ایجاد حصار و بر قراری استفاده میکنند سیم خاردار هست که علاوه بر زیبایی که به محیط میدهد برای جلوگیری از ورود دام ها به مزرعه های کشاورزان نیز مورد استفاده قرار میگیرد.

این محصول اولین بار توسط نیروهای پرتغالی در سال 1895 مورد استفاده قرار گرفت اما بعد از این جنگ این محصول خیلی محبوبت پیدا کرد و در جنگ هایی همچون جنگ میان روسیه و ژاپن در سال 1904 مورد استفاده قرار گرفت . بعد از آن در جنگ جهانی اول نیز این محصول کاربرد زیادی داشت به طوری که از آن برای حفاظت اردوگاه های جنگی نیز استفاده میشد همچنین برای دیوار بازداشتگاه ها – اردوگاه های کار – مقر های نظامی و … مورد استفاده قرار میگرفت .

سیم خاردار حصار نوین الماس

به دلیل قیمت خوب و کارایی مهمی که این محصول دارد بعد از جنگ جهانی اول محبوبیت زیادی پیدا کرد که الان یکی از مهم ترین محصولات برای حصار کشی هست .

نکته ی قابل توجه این هست که این محصول گالوانیزه بوده در اصل بر اثر نور خورشید یا باران و رطوبت رنگ خود را از دست نمیدهد و همانطور رنگ سفید نیز باقی میماند و به بافت آن نیز آسیبی نمیرسد.

سیم خاردارهایی که در شرکت ها تولید میشود معمولا به 2 نوع خطی و حلقوی نیز تولید میشود که نوع خطی یا رشته ای آن  که به صورت توپی نیز فروش میرود از 2 رشته سیم به هم تنیده به ضخامت 2 تا 3 میلی متر نیز تولید میشود که معمولا 23 الی 25 کیلو وزن و هر توپ 150 الی 170 متر طول میدهد در اصل هر 1 کیلو 8 متر طول میدهد. سیم خاردار خطی بیشتر برای مراکز نظامی و امنیتی نیز استفاده میشود. یکی دیگر از مراکزی که از سیم خاردار خطی نیز استفاده میکنند باند فرودگاه ها هستند چون دوام و ماندگاری زیادی دارد و در برابر شرایط محیطی آسیب نمیبیند.

کاربردهای سیم خاردار

سیم خاردار

به طور خلاصه نیر یکبار دیگه کاربرد های سیم خاردار خطی را نام میبرم

 1 – دوام و طول عمر بالا

2 – نصب کردن راحت و بدون دردسر

3 – برای حیوانات نیز مراحمت ایجاد نمیکند

4 – قیمت پایین

سیم خاردار خطی نیز بیشتر روی زمین کاربرد دارد در اصل برای زمین های کشاورزی یا حصار کشی روی زمین مانند باغ ها استفاده میشود.

نکته ای که باید در زمان خرید این محصول دقت و رعایت کنید وزن و شرکت تولید کننده این محصول هست. این محصول دارای 2 نوع چینی و ایرانی هست که نوع چینی آن آنقدر کیفیت خوبی ندارد اما نوع ایرانی آن بسیار کیفیت مناسبی دارد و از گالواینزه گرم نیز تولید میشود . اگر قصد حصارکشی و ایجاد امنیت دارین به دلیل کارآمد بودن و قیمت به صرفه سیم خاردرا خطی بهترین گزینه میتواند باشد که میتوانید تهیه نصب کنید که نصب آن نیز خیلی راحت هست و هرکسی میتواند آن را نصب و استفاده بکند.

منبع : https://hesarnovinalmas.com/product/barbed-wire/

 

دکمه بازگشت به بالا