«تاثیر معدل در کنکور» اصلاح می شود اما لغو نمی شود

«تاثیر معدل در کنکور» اصلاح می‌شود اما لغو نمی‌شود

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه تعداد زیادی از دانش آموزان از تصمیم گیری در مورد تاثیر نهایی معدل در کنکور راضی هستند گفت: این مصوبه تغییر نمی کند اما اصلاحات آن در دستور کار شورا قرار دارد. .

به گزارش یومیر حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه در جمع خبرنگاران در مراسم استقبال از معلمان جدیدالورود درباره نارضایتی دانش آموزان از تاثیر امتحانات نهایی در کنکور گفت: تحقیقات میدانی در زمینه کنکور انجام داده ایم. تصویب کنکور شورای عالی انقلاب فرهنگی و بسیاری از دانش آموزان از این سوال راضی هستند و در سفری که دیروز در نیشابور و مشهد بودم بسیاری از دانشجویان خواستار تغییر این تصمیم شورا شدند زیرا ما به تازگی با کتاب و معلمان ارتباط برقرار کرده ایم.

وی با بیان اینکه آزمون نهایی و مصوبه شورا باید تغییر کند افزود: تحقیقات میدانی خانواده ها در حال انجام است. مرکز پژوهش های مجلس جهاد دانشگاهی تحقیقی انجام داده و با کمک آموزش و پرورش پژوهشی نیز برای خانواده ها انجام می شود تا مجموع آرا و نظرات را ببینند و در صورت لزوم اصلاحاتی انجام دهند. به هر حال ضمن اینکه آموزش و پرورش کشور باید رشد کند نباید فشار زیادی به دانش آموزان وارد کنیم.

خسروپناه با بیان اینکه اینها فرزندان ما هستند و قرار است رشد علمی داشته باشند و با روش معتدل ادامه دهند ادامه داد: قرار است اصلاحات در دستور کار جلسه شورا قرار گیرد و حدود یک ماه دیگر در شورا این موضوع را بررسی خواهیم کرد. “

وی با بیان اینکه برخی از تغییرات را می توان در تصمیم گیری انجام داد اما اثر نهایی لغو نمی شود ادامه داد: این قطعی است و تغییری نمی کند فقط تغییراتی ایجاد می شود اما اصل تصمیم قطعی است. و تغییر نخواهد کرد و اعضا باید رای دهند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه مصوبه از سوی شورا است و تنها اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی می توانند مصوبه را تغییر دهند گفت: در بحث اجرا باید مشکلات اجرایی را حل کنیم. سال دوم که این مصوبه اجرا شد مشکلات کمتر از سال اول بود و سال سوم بهتر خواهد بود.

خسروپناه گفت: با امکانات و فناوری های پیشرفته خریداری شده توسط سازمان سنجش کمک زیادی به آموزش در اجرای دقیق تر می کند.

خسروپناه در پاسخ به سوال یومیر مبنی بر نارضایتی المپیادها از تاثیر معدل در کنکور اظهار کرد: این یکی از دغدغه های این افراد است و من خودم جلسات متعددی با المپیادها داشتم و نظرات آنها را شنیدیم. ما همه نظرات را جمع آوری کرده ایم. اکنون نمی توانم بگویم به چه نتیجه عاقلانه ای رسیده ایم اما مطمئناً المپیادها را در اصلاح قطعنامه در نظر خواهیم گرفت.

در مورد بازیابی شخصیت چرا یک بار برگزار می شود؟ وی گفت: این موضوع به وزارت آموزش و پرورش بستگی دارد. هر تصمیمی در این زمینه داشته باشیم باری برای آموزش و پرورش اضافه کرده ایم. به هر حال مرجع تشخیص کارشناسی ما وزارت آموزش و پرورش است تصمیمات ما چه قبل و چه بعد باید تحت نظارت و نظر کارشناسی شورای آموزش و پرورش و وزارت آموزش و پرورش باشد.

خسرو پناه درباره مصوبات شورا در خصوص دانشگاه فرهنگیان افزود: برای دانشگاه فرهنگیان هیئت مرکزی جذب مستقل در نظر گرفته ایم تا با سرعت و سهولت بیشتری انجام شود. اما روند جذب نیرو در وزارت علوم و وزارت بهداشت کار سنگینی است که مطابق با مصوبه شورای عالی انقلاب است. ما برای دانشگاه آزاد فرهنگ داریم برای دانشگاه فرهنگ داریم. همچنین استفاده از فارغ التحصیلان یا دانشجویان در رشته هایی که نیاز به آموزش از سایر دانشگاه ها دارند را تایید کرده ایم البته از طریق گزینشی که دانشگاه فرهنگیان خواهد داشت جذب می شوند و دوره های تربیت معلم را می گذرانند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا