«بی»فکری محمود! – یومیر

«بی»فکری محمود! - ایسنا

صحبت های اخیر محمود فکری در نشست خبری نه تنها به اعتبار باشگاه استقلال لطمه می زند بلکه به سطح آنالیز فوتبال ایران آسیب وارد می کند.

به گزارش یومیر به نقل از فرهیختگان آنلاین: حتما حرف های اخیر محمود فکری را شنیده اید. سرمربی سابق استقلال در واکنش به مذاکرات سران این باشگاه با یکی از مربیان از الفاظی اسفناک استفاده می کند. مهم نیست قصد فکری کیست. این ننگ است برای ابتذال که جای خود را در فوتبال ما باز کرده است!

تصویری که امشب از محمود فکری دیدیم با آنچه فوتبالدوستان از او به یاد دارند متفاوت است. او 14 سال استقلالی بود اما امشب یک اشتباه مهم مرتکب شد. مثل زمانی که روی نیمکت آبی ها نشست و فکر درستی برای کمک به استقلال نداشت.

البته هدف از این لیست جلوگیری از صحبت «محمود فکری» نیست. نه! آنها باید درباره استقلال بحث کنند. ایده بدهید شرایط باشگاه را تحلیل کنید و راه حلی برای حل مشکلات پیشنهاد دهید. اما این ادبیات نه تنها از استقلال بلکه از فوتبال نیز دفاع می کند. حتی اگر انتقادی هم داشته باشد می تواند در زمینه احترام بیان کند. اما طرح این مسائل اعتبار باشگاه استقلال را پایین می آورد و خارج از قوانین اجتماعی و فرهنگی و آموزه های اخلاقی است.

کمیته انضباطی دقایقی پس از انتشار سخنان محمود فکری را محروم کرد و این سخنان ممکن است در آینده تبعات جدی تری داشته باشد. اما ای کاش امشب چند دقیقه ای با خودش خلوت می کرد و یک بار دیگر به حرف هایش گوش می داد. فوتبال آنقدر مهم نیست که اینقدر در موردش حرف بزند و اخلاق را زیر پا بگذارد.

شاید زدن برچسب به مردم آسان باشد اما مطمئناً درست و انسانی نیست. حتی ممکن است در آینده زندگی شخصی و حرفه ای افراد را تحت تاثیر قرار دهد و هزینه های بیشتری را به آنها تحمیل کند. هرچند نکته نگران کننده این است که وقتی سطح تحلیل در بین اهالی فوتبال تا این حد کاهش یافته است از سکوهای ورزشگاه ها و فضاهای مجازی چه انتظاری می توان داشت؟

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا