بهسازی شش ماهه باند فرودگاه ساری الگویی برای فرودگاه های کشور

براساس تاریخچه گروههای فرودگاه در کشور که نشان می دهد این پروژه ها معمولاً در زمان های یک تا دو سال از زمان برخوردار هستند و منجر به یک تا دو سال فرودگاه می شوند ارتقاء باند فرودگاه ساری در شش ماه می تواند الگویی برای پروژه های مشابه در سایر فرودگاه های کشور باشد.
فرودگاه ساری که در 38 سال از زمان ایجاد آن پیشرفت بزرگی را تجربه نکرده است اکنون در آستانه یک پروژه مهم بهبود باند قرار دارد. به گفته کارشناسان فنی این پیشرفت برای اطمینان از ایمنی و کارآیی عملیات هواپیما در فرودگاه ضروری است.
داستان پیوندهای فرودگاه در ایران نشان می دهد که این پروژه ها معمولاً به موقع انجام می شود و منجر به بسته شدن فرودگاه ها می شود مانند بهبود کامل دو مسیر فرودگاه محراباد در سال 1401 در سال گذشته در کرمانشاه و همچنین باند فرودگاه فرودگاه از 1401 تا 1403.
در موارد دیگر راه آهن فرودگاه Jahrom از 1401 به 1403 بهبود یافت و فرودگاه Jahrom در دو سال بسته شد و در Sirjan هدایت باند را به سمت توقف توقف هواپیما در فرودگاه هدایت کرد. بهبود باند فرودگاه BAM از پایان سال 1402 آغاز شده است و هنوز به پایان نرسیده است. در حال حاضر فرودگاه BAM بسته است و پروازهای آن متوقف شده است تا زمان نوسازی.
در سال 1404 فرودگاه های ارومیا و مشهاد نیز یک سال برنامه بهبود داشتند. با توجه به این موارد بهبود باند فرودگاه ساری می تواند منجر به بسته شدن طولانی فرودگاه شود که این چالش ها را برای استان مازندران و مسافران آن ایجاد می کند.
در همین راستا یونسی روستامی دولتمرد مازندران به دنبال راه حل هایی برای کاهش مدت زمان بهبود و بسته شدن فرودگاه ساری با برگزاری چندین جلسه با رهبران و متخصصان مربوطه است. مطالعات در مورد این جلسات بر یافتن راه حلی برای اجرای شش ماهه پروژه بهبود باند فرودگاه ساری متمرکز شده است.
هدف از این تلاش ها به حداقل رساندن اختلال در خدمات فرودگاه و تسهیل دسترسی مسافر به منطقه در دوره نوسازی است. موفقیت در کاهش زمان بهبود باند فرودگاه ساری می تواند الگویی برای پروژه های مشابه در سایر فرودگاه های کشور باشد.
فرماندار مازندران سعی می کند در کمترین زمان ممکن و با کمترین مزاحمت پروژه بهبود باند فرودگاه ساری را پایان دهد تا فرودگاه بتواند به ارائه خدمات ایمن و با کیفیت برای مسافران ادامه دهد.