بین الملل

بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی جهان معادل ۵ نیروگاه اتمی بوشهر کار می‌کند

تینا مزدکی: تأسیسات جدید چین در منطقه‌ای بیابانی در شمال غربی استان سین کیانگ ۲۰۰هزار هکتار را پوشش می‌دهد، این مساحت تقریباً چیزی حدود مساحت شهر نیویورک یا کلانشهر تهران است. مجتمع ۵ گیگاواتی که روز دوشنبه به شبکه چین متصل شد، به‌اندازه کافی قدرتمند است تا نیازهای برق کشوری به وسعت لوکزامبورگ یا پاپوآ گینه‌نو را برآورده کند. برای مقایسه، ظرفیت نیروگاه هسته‌ای بوشهر ۹۵۰ مگاوات یا ۲۰ درصد ظرفیت مزرعه خورشیدی جدید چین است.

چین در پذیرش انرژی خورشیدی در جهان پیشتاز بوده و ظرفیت خود را در سال ۲۰۲۳ بیش از ۵۰ درصد افزایش داده است.

مزرعه خورشیدی جدید از پروژه‌های خورشیدی Ningxia Teneggeli و Golmud Wutumeiren که هر دو در چین مشغول به فعالیتند، پیشی گرفته و به بزرگ‌ترین مزرعه خورشیدی در جهان تبدیل می‌شود. گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) حرکت چین را به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر، فوق‌العاده توصیف کرد. این کشور در سال گذشته نیروگاهی به‌اندازه ظرفیت خورشیدی کل جهان در سال ۲۰۲۲ راه‌اندازی کرد.

چین تقریباً ۶۰ درصد از ظرفیت‌های تجدیدپذیر جدید را به خود اختصاص داده و انتظار می‌رود که تا سال ۲۰۲۸ عملیاتی شود. نقش چین در دستیابی به هدف جهانی سه برابر کردن انرژی‌های تجدیدپذیر، حیاتی است، زیرا انتظار می‌رود این کشور تا سال ۲۰۳۰ بیش از نیمی از ظرفیت جدید موردنیاز جهانی را نصب کند. از طرفی با این اقدام تقریباً نیمی از تولید برق چین از انرژی‌های تجدیدپذیر و منابع انرژی تأمین خواهد شد.

وسعت نیروگاه خورشیدی جدید چین از تهران بیشتر است!

تحلیلگر Longi Green Energy Technology در سال ۲۰۲۳ تخمین زد که نصب پنل‌های خورشیدی روی پشت‌بام‌ها و ساختمان‌ها در چین می‌تواند برق کافی را برای تأمین نیاز الکتریکی تمام خانوارهای چین و آسیای جنوب شرقی تولید کند. افزایش شدید تولید پنل‌های خورشیدی در چین اخیراً به نگرانی‌هایی منجر شده است که ظرفیت مازاد می‌تواند منجر به تنش‌های تجاری ناشی از مازاد بازار جهانی شود. ماه گذشته، جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات‌متحده، در تلاش برای جلوگیری از این امر، اعلام کرد که تعرفه‌های واردات سلول‌های خورشیدی چین از ۲۵ درصد به ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت.

منبع: msn

۵۴۳۲۳

نویسنده تحریریه بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای سفر و گردشگری جهانی. با علاقه و دانش در زمینه مکان‌های دیدنی، فرهنگ‌های مختلف و صنعت گردشگری، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره مقصدهای توریستی، رویدادهای گردشگری و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و گردشگری، به شما دیدی جامع از تحولات صنعت سفر و گردشگری جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا