فرهنگ و هنر

بررسی شرایط تحصیل در قبرس

اگر میخواهید با شرایط تحصیل در قبرس آشنا شوید توصیه میکنم این مطلب رو بصورت کامل و دقیق مطالعه کنید، چون قصد دارم خیلی صادقانه و شفاف تمام مواردی که برای تحصیل در این کشور نیاز دارید را برایتان توضیح دهم.

تحصیل در قبرس در یک نگاه

اگر قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های قبرس را دارید ، خیلی کوتاه و مختصر باید گفت که کشور قبرس به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم شده است. کشور قبرس شمالی تحت نظارت ترکیه و کشور قبرس جنوبی تحت نظارت یونان میباشد. در ادامه در یک جدول بطور خلاصه اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار میدهیم.

تجربه تحصیل در قبرس شمالی و یک رزومه موفق

بنده محمدحسین مهرزاد صدقیانی، فارغ التحصیل دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس هستم و تجربه چندین ساله زندگی در کشور قبرس را دارم. تصویری که در زیر مشاهده میکنید، تصویری از مراسم فارغ التحصیلی بنده از دانشگاه قبرس و در واقع پایان دوران تحصیل در قبرس اینجانب میباشد.

زمانی که خودم قصد تحصیل در این جزیره زیبا را داشتم، هیچ منبع و مرجعی وجود نداشت که بتوانم جواب سوالاتم را در آن پیدا کنم. بنابراین بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه، تصمیم به تاسیس برند ای ام یو رجیستر نمودم، تا بتوانم تجربیات خود را به متقاضیان تحصیل در قبرس منتقل کنم و طولی نکشید تبدیل به یکی از بزرگترین نمایندگان دانشگاه های قبرس شدم و در واقع اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های قبرس به تخصص اصلی من تبدیل شد بطوریکه در این مدت نزدیک به 650 پذیرش تحصیلی موفق با بورسیه های بالا، برای دانشجویان از دانشگاه های قبرس اخذ نمودم.

در ادامه ویدئویی کوتاه از تعدادی از دانشجویانی که توسط نمایندگی اینجانب اقدام به اخذ پذیرش از دانشگاه های قبرس نموده اند را برایتان فراهم کرده ام. افتخار موسسه ما از زمان شروع فعالیت صداقت در امور و ارائه مشاوره های صحیح برای متقاضیان میباشد. برای دیدن ویدئوهای برخی از دانشجویان دادمهر عدالت در ترم جاری روی لینک کلیک کنید.

چرا متقاضیان تحصیل در خارج از کشور ، کشور قبرس را برای تحصیل انتخاب می کنند ؟زیرا متقاضیان به دلایلی مانند آب و هوای خوب و فرهنگ دوستانه که مکمل کیفیت آموزشی است، جامعه دانشجویی چند ملیتی، هزینه زندگی مناسب و نرخ جرایم پایین برای تحصیل در قبرس به این کشور زیبا سفر می کنند.

تحصیل دبیرستان در قبرس

کشور قبرس یکی از کشورهایی است که سالیانه دانش آموزان زیادی برای تحصیل در دبیرستان هایش به این کشور مهاجرت میکنند. کشور قبرس دارای دبیرستان های بین المللی در سطح عالی میباشد که تحصیل در این دبیرسستان ها میتواند آینده تحصیلی و شغلی نوجوانان را فراهم سازد. یکی از بهترین دبیرستان های قبرس شمالی که معمولا مورد انتخاب خانواده های دانش آموزان از سر تا سر دنیا قرار میگیرد. دبیرستان بین المللی دوگا میباشد. نام بین المللی این دبیرسستان عبارتند از DOGA KOLEJ، این مجتمع آموزشی که شامل مقاطع تحصیلی از ابتدایی تا دبیرستان میباشد، در داخل محوطه دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس قرار گرفته است.

مجتمع آموزشی دوگا دارای سطح آموزشی بسیار بالایی میباشد و به جرات میتوان گفت بهترین مجتمع آموزشی برای تحصیل در مقاطع ابتدایی تا دبیرستان میباشد. اکثر خانواده های ایرانی نیز فرزندان خود را برای تحصیل به این مدرسه اعزام میکنند.

تحصیل در قبرس در مقطع کارشناسی

همانند سیستم آموزشی ایران، مقطع کارشناسی یا همان دوره لیسانس در کشور قبرس چهار سال میباشد. برای تحصیل در مقطع کارشناسی داشتن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات الزامی میباشد. البته متقاضیانی که با سیستم آموزشی جدید شش سه سه تحصیل کرده اند میتوانند با داشتن مدرک دیپلم برای تحصیل در قبرس اقدام کنند. برای تحصیل در رشته های مقطع کارشناسی داشتن معدل بالا شرط نیست.

برای اخذ پذیرش در رشته های مقطع کارشناسی دانشگاه های قبرس داشتن مدرک زبان انگلیسی به هیچ عنوان الزامی نیست. اما اگر دارای مدرک آیلتس 5 یا بالاتر و یا معادل آن باشید از شما آزمون زبان گرفته نخواهد شد. افرادی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی را دارند، طیف گسترده ای از رشته های دانشگاهی را پیش روی خود خواهند داشت که میتوانند رشته مورد علاقه خود را از بین آنها انتخاب کنند.

تحصیل در قبرس در مقطع کارشناسی ارشد

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد قبرس، طبق استاندارد بین المللی از سیستم آموزشی دو ساله پیروی میکند که مشتمل بر چهار ترم میباشد. افرادی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را دارند بایستی که دارای مدرک کارشناسی در رشته ای مرتبط با رشته مورد نظرشان باشند. برای ورود به دانشگاه های قبرس به عنوان دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد نیازی به گذراندن آزمون خاصی نیست و پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو انجام میشود.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد قبرس به زبان انگلیسی بوده ولی داشتن مدرک زبان انگلیسی الزامی نیست. در صورت داشتن مدرک آیلتس 6.5 یا معادل آن، از شما آزمون زبان گرفته نخواهد شد و بصورت مستقیم وارد دپارتمان مورد نظر خواهید شد. لیست رشت های مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه قبرس آنقدر گسترده است که تمامی متقاضیان میتوانند در رشته مورد علاقه که به پیشینه تحصیلی خود منطبق باشد تحصیل کنند.

در بسیاری از تماس هایی که از سوی دانشجویان برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد قبرس گرفته میشود، این سوال مطرح میشود که تفاوت بین رشته های کارشناسی ارشد با پایان نامه و بدون پایان نامه چیست. که در پاسخ به این سوال باید گفت که سیستم ارشد بدون پایان نامه برای افرادی طراحی شده است که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکترا را نداشته باشند و اگر فردی قصد ادامه تحصیل در مقطع دکترا را دارد بایستی رشته ارشد خود را همراه با پایان نامه انتخاب کند.

اگر هرگونه سوالی در رابطه با تحصیل در قبرس داشتید حتما در قسمت نظرات این پست با ما در میون بگذارید تا پاسخگو شما عزیزان باشیم.

 

https://virgool.io/@elhamazizi/%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%B4%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B7-%D8%AA%D8%AD%D8%B5%DB%8C%D9%84-%D8%AF%D8%B1-%D9%82%D8%A8%D8%B1%D8%B3-%D8%AF%D8%A8%DB%8C%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D9%85%D9%82%D8%B7%D8%B9-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D9%88-%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D8%AF-ucgvkensspto

دکمه بازگشت به بالا