علمی و پزشکی

با این نوشیدنی‌ها از افسردگی و اضطراب پیشگیری کنید

آفتاب‌‌نیوز :

یک متخصص طب ایرانی، استفاده از شربت زعفران و سنبل الطیب را برای غلبه بر استرس و اضطراب مؤثر دانست.

آزاده زارعی اظهار داشت: در طب سنتی اصول ۶ گانه داریم که بحث تغذیه فقط یکی از این اصول را در بر می‌گیرد و خواب و بیداری، آب و هوا و حالت‌های روحی و روانی از دیگر اصول سلامتی هستند.

وی خاطرنشان کرد: درباره تغذیه که شامل خوردنی‌ها و آشامیدنی‌ها می‌شود عموماً طب ایرانی بر اساس مزاج افراد نسخه می پیچد اما یکسری از خوردنی‌ها و آشامیدنی‌ها هستند که خواص عمومی دارند مانند مصرف بادام و مویز که مقوی مغز هستند.

زارعی خاطرنشان کرد: برخی از نوشیدنی‌ها مثل شربت زعفران و نوشیدنی‌هایی که حاوی زنجبیل یا دارچین باشند انرژی بدن را در هنگام مطالعه بالا می‌برند و فرد کمتر احساس خستگی می‌کند و باعث افزایش بهره وری دانش آموزان می‌شود.

متخصص طب ایرانی گفت: مصرف برخی خوردنی‌ها مثل رب انار و رب سیب که با میخک و یا دارچین مخلوط شده باشند نیز می‌تواند انرژی افراد را افزایش دهند.

زارعی در ادامه، خواب کافی و مناسب را نیز در بهره‌وری دانشجویان و دانش آموزان بسیار مناسب عنوان کرد.

وی همچنین به دانشجویان و دانش آموزان توصیه کرد برای غلبه بر استرس و اضطراب که برخی‌ها شب قبل از امتحان به آن دچار می‌شوند، از شربت زعفران و شربت سنبل الطیب در زمان نزدیک به خواب و استراحت استفاده کنند.

تیم تحریریه علمی پزشکی

من به عنوان یک نویسنده علمی و پزشکی، تمام تلاشم را می‌کنم تا با ارائه مطالبی قابل فهم و مفید، به شما در درک بهتر مسائل سلامتی کمک کنم و راهنمایی‌های لازم را ارائه دهم تا بهترین اقدامات را در این زمینه انجام دهید.
دکمه بازگشت به بالا