بازی های دیجیتال مصداق لَهو و لَعب نیستند /حاکمیت زبان بازی سازی را یاد بگیرد

بازی‌های دیجیتال مصداق لَهو و لَعب نیستند /حاکمیت زبان بازی‌سازی را یاد بگیرد

پانل تخصصی «صنعت بازی ؛ چالش ها فرصت ها و آینده »در سومین روز از دهمین جشنواره ملی فجر برگزار شد و بازیکنان به همراه نمایندگان دولت و حاکمیت با چالش ها و مشکلات بازی های دیجیتال در کشور روبرو شدند.

به گفته یومیر پانل سیدامیر آقائی – نماینده مرکز ملی سایبرپ محمد مهدی بهفار راد – مدیرعامل استودیوهای بازی موداری محمد زاهتابی – مدیرعامل Fall Falling Studio و Alireza Farhani – مدیر بهبود تجارت The Business of the the the the the the the the the the the the the the the the the the the he روی روی روی روی در سمت راست در سمت راست در سمت راست در سمت راست در سمت راست روی روی روی روی در سمت راست در سمت راست در سمت راست در سمت راست در سمت راست روی روی روی روی در سمت راست در سمت راست در سمت راست در سمت راست در سمت راست بنیاد ملی بازی های رایانه ای.

عقب ماندگی صنعت بازی های ایران از جهان

در ابتدای این تابلو Seyed Amir Aghaei “یکی از محتوای فضای مجازی مسئله سرگرمی در پشت کشور است.”

وی در دو بعد تصمیم گیری و برنامه ریزی توضیح داد و گفت: یکی از بحث ها سازماندهی دولت و حاکمیت برای آگاهی از ظرفیت اتاق سرگرمی است که در قالب اسناد مختلف مورد بحث قرار گرفته است. بخش دوم ایجاد راهروها با سایر کشورها حداقل در بخش فارسی -اسپانیایی برای ایجاد یک رویداد جدی در انتشار بازی برای ایجاد درآمد ارز است. مرکز ملی فضای مجازی انجام نمی شود و کار نمی کند اما ایجاد ظرفیت برای بهبود اوضاع مهم است.

وی افزود: در سطح حاکمیت ما برای بازی دیجیتال ارزش افزوده و اقتصاد آن به چالش کشیده ایم. ” بازی های دیجیتال نه تنها می توانند به سرگرمی نگاه کنند بلکه مشکلات کلان اقتصادی نیز بر این سطح تأثیر می گذارد.

آقائی گفت: “ما باید مکانیسمی برای بازیکنان ایرانی داشته باشیم تا در بازی ایران شرکت کنند اما متأسفانه ما چنین ساختاری نداریم.” باید مکانیسمی برای معرفی بازی های دیجیتال ایران به خوبی وجود داشته باشد.

وی سؤال از طراحی را مهم توصیف کرد و افزود: “از آنجا که ما در بعد منابع انسانی به چالش کشیده شده ایم قابلیت های فنی و هنری در بازی نیز تشدید می شوند و مباحث تخصصی مانند طراحی تحت تأثیر قرار گرفته است.”

وی گفت: “از طرف دیگر ما باید حضور بازی های ایران در بازارهای خارجی را تسهیل کنیم.” البته در زیرساخت های ارتباطی چالش هایی وجود دارد که مربوط به دسترسی به بنادر خارجی است. به عنوان مثال آمازون در اینجا کار نمی کند چه کاری باید انجام دهم؟

بازی ها در ایران جدی گرفته نمی شوند

همچنین محمد مهدی بهفر راد – مدیرعامل استودیوی بازی Modares وی در مورد مهمترین چالش های صنعت بازی گفت: آنچه واقعاً مهم است این است که زمینه بازی در ایران جدی گرفته نمی شود و وقتی جدی گرفته می شود با یک نگاه خاص است. این منطقه ابعاد مختلفی دارد اما همیشه فقط در مورد امنیت و جنبه فرهنگی دیده می شود و این منطقی نیست. زیرا اگر به یک بعدی نگاه کنیم تصمیم بعدی می گیریم. بازی ها در ایران جدی گرفته نمی شوند و این چالش بزرگ ما است. اگر چیزی جدی گرفته شود و توانایی های مختلف اقتصادی کارآفرینی امیدوار و غیره مهم باشد جوانان کار در این اکوسیستم نیز با انگیزه و با خیال راحت کار می کنند.

وی افزود: “حتی در حاکمیت اگر کسی بخواهد قدم مثبتی برداشته باشد آنها از ترس از حمله یا با دقت رفتن هیچ کاری انجام نمی دهند و این باعث آسیب می شود.”

Behfrad دوره جشنواره بازی رایانه را مقایسه کرد و گفت: نگاه کنید به آنچه سالها پیش اتفاق افتاده است و ببینید از کجا آمده ایم.

بازی های دیجیتال نمونه ای نیستند

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات این است که راه حل وجود دارد گفت: “متأسفانه همگرایی رو به وخامت است.” ما در مورد صنعت بازی در بعد جهانی کاری انجام خواهیم داد در حالی که تعدادی از افراد مؤثر هنوز باید بازی را توجیه کنند تا آن را به عنوان کلمه “پروردگار” نبینند. باید از اساس موضوع اصلاح شود.

بهفراد گفت: “این منطقه به پول احتیاج دارد.” 5 ٪ از این سرمایه گذاری است. خوب است که ما توانستیم در این رویداد سرمایه گذاری 2 میلیارد دلار جذب کنیم اما این ارقام در صنعت بازی است.

چرا وزیر راهنما نیامد؟

وی افزود: چرا وزیر فرهنگ و راهنمای اسلامی نباید به این نمایشگاه بیایند؟ ” این باید برای خود مهم باشد زیرا صنعت بازی مهم است.

علاوه بر این پانل تخصصی محمد زاهتابی – مدیرعامل پاییز استودیو استودیو وی همچنین در مورد چالش های صنعت بازی در ایران گفت: من همیشه از برند ایرانی قدردانی می کردم و فکر می کردم که باید بازی ایران را تقویت کنم و حتی سعی کردم بازی های ایرانی را به سایر کشورها معرفی کنم مشابه آنچه که برای پتو های ایرانی اتفاق افتاده است و من آن را به همین ترتیب فراتر از ظرفیت من است.

هیچ ظرفیتی برای تغییر وجود ندارد

وی گفت: صنعت بازی به طور کلی نیز رکود می کند “اما در بعد داخلی من هیچ انتظاری از حاکمیت ندارم یا حتی امیدوارم اتفاق خاصی رخ دهد شاید 5 سال پیش که من با بنیاد ملاقات کردم. فکر می کنم که هیچ چیز وجود ندارد ظرفیت ایجاد تغییر حتی اگر دوستان سخت کار کرده اند.

Zahtabi ادامه داد: چالش های جهانی فراتر از چالش های صنعت بازی در ایران است. صنعت بازی حدود 5 سال است که در جهان راکد بوده است زیرا هیچ چیز جدیدی اختراع نشده است. دو چیز می تواند به این رکود خاتمه دهد. اولی هوش مصنوعی و دوم طراحی بازی است. دو مورد که ما واقعاً کمتر از آن آگاه هستیم.

وی سؤال اصلی را در طراحی بازی ایران (طراحی) توضیح داد و گفت: مدیریت در این بخش می تواند آموزش را تقویت کرده و به مخاطبان کمک کند تا بازی های ایرانی را جذب کنند.

این بازیکن با توجه به اینکه حاکمیت بودجه های بزرگ به عنوان یک صنعت فرهنگی به صنایع اعطا می شود گفت: “اما حاکمیت بازی چقدر است و درصد بازار در بازی های ایرانی چه درصد است.” فکر نمی کنم بیش از 5 ٪ بازار داشته باشیم.

وی گفت: “فکر نمی کنم پیشنهاد من بسیار مهم باشد.” اما من بر بازیکنان تأکید می کنم که جدی تر در مورد طراحی بازی فکر کنند تا بازی جهانی شود.

زاتابی گفت: “بیشتر افراد در بازی ها درآمد خارجی دارند زیرا رشد در ایران کمتر است.” بازی های سوم و چهارم در کافه بازار ماهی 5 میلیون دلار درآمد کسب می کند. اما یک بازی ایرانی در بازارهای خارجی می تواند 5000 تا 5000 دلار درآمد کسب کند.

ظاهری از پیش تعیین شده با بازی های دیجیتال

Abolfazl Sadegh – مدیرعامل Tetra Puzzle Studios و رئیس کمیسیون سرگرمی و بازی های رایانه ای وی همچنین گفت “من فکر می کنم بازی از سرگرمی خارج است. جهان به صنعت بازی به عنوان یک صنعت استراتژیک نگاه می کند و ما باید به آن نگاه کنیم. بسیاری از گروه های جهان تحت تأثیر قصه گویی قرار دارند. من معتقدم که قدرت کشورها آیا فقط مربوط به تجهیزات سخت افزاری نیست و مربوط به قدرت قصه گویی برای تأثیرگذاری بر مردم جهان است اما ما چقدر موفق شده ایم که اسطوره های خود را به جهان منتقل کنیم؟

وی افزود: “من بازی های جشنواره را دیدم و متاسفم که چرا سطح بازی ما کاهش یافته است. مدیریت می تواند در کمترین نگاه به عنوان یک سفیر فرهنگی نگاه کند.

سادگ گفت: “اگر بازی را دوست ندارید وارد این زمینه نشوید زیرا اگر به دنبال پول هستید این کار منطقی نیست.” اما از طرف دیگر با شکست ناامید نشوید و تسلیم نشوید.

مدیریت هیچ اطلاعاتی در مورد تأثیر بازی های دیجیتال ندارد

زیر Alireza Farahani – مدیر تجارت تقویت بنیاد ملی بازی های رایانه ای وی همچنین در مورد مهمترین چالش های صنعت گفت: “من با نکات دوستان موافقم اما ما در پشت صنعت بازی های جهان هستیم زیرا ما به طور کلی وارد این زمینه هستیم. این صنعت در کشور ما هنوز یک نهال جدید است.

وی افزود: جذب سرمایه در صنعت بازی مهم است و افزود: “بنابراین ما سکوی پرش غزال را به جشنواره اضافه کردیم و از دولت خواستیم که در صورت عدم بودجه حداقل یک سرمایه گذاری بازده انجام دهد.”

فراهانی ادامه داد: ما سعی کردیم این دیدگاه را به دولت و حاکمیت منتقل کنیم. من احساس می کنم که حاکمیت هیچ آگاهی از روند بازی کشور و تأثیر آن بر سایر کشورها ندارد. اگر قول داده شود باید راحت باشد. در رویداد سرمایه گذاری ما توانستیم مردم و مجموعه ها را به خود جلب کنیم و این نتیجه اطلاع رسانی به افراد و موسسات است. به گفته بنده من این صنعت حداقل 5 میلیارد دلار سرمایه دارد.

چالش های مالیاتی اختلافات مالی نیاز به طراحی مدل های سرمایه گذاری و غیره موضوعات مهم دیگری بود که در این پانل مورد بحث و ارزیابی قرار گرفتند.

پایان پیام

دکمه بازگشت به بالا