بین الملل

بازتاب گسترده سخنرانی رهبر انقلاب در رسانه‌های عراقی

کانال های تلویزیونی مختلف عراق ، خبرگزاری ها و سایت های خبری مختلف با روندهای مختلف امروز فرمایشات آیت الله خامنه ای را مستقیماً به صورت زیرنویس فوری و در بخش های مختلف خبری منعکس می کنند.

تلویزیون العهد عراق بیانیه رهبر عالی را با ترجمه همزمان به عربی و زیرنویس بلافاصله پخش می کند.

تلویزیون النجبا، به نقل از مقام معظم رهبری گزارش داد: “امام خامنه ای ، رهبر معظم انقلاب اسلامی ، فرمودند که شهیدان سلیمانی و المهندس در بسیاری از جنبش ها نقش داشتند که بصیرت مردم را افزایش می دهد.”

این شبکه همچنین به نقل از رهبر ارشد اظهار داشت که ایالات متحده عامل بی ثباتی در منطقه است.

شبکه النجبا Iraqi عراق همچنین بخشی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه “موشک های ما می توانند هواپیماهای آمریکایی را در منطقه شلیک کنند” برجسته کرد.

تلویزیون العبای عراق نیز به نوبه خود تیتر “بیانیه آیت الله خامنه ای در سالگرد قیام قم علیه رژیم شاه” را پخش کرد.

این شبکه به نقل از رهبر عالیقدر گفت: “شهید سلیمانی و شهید ابو مهدی المهندس در بسیاری از جنبش ها شرکت کردند که دید ملت را افزایش داد.”

در همین حال ، شبکه تلویزیونی الفرات عراق عنوان “آیت الله خامنه ای: علاقه آمریکا به اخلال در امنیت منطقه” را برای انعکاس سخنان رهبر عالی انتخاب و آنها را به طور مفصل بازنشر داد.

شبکه تلویزیونی آفاق عراق نیز به نوبه خود دستورات اعلیحضرت را منعکس کرده و در بخشهای خبری خود پخش می کرد.

تلویزیون الاتاجه عراق نیز تیتر “امام خامنه ای: واکسن های ایالات متحده و انگلیس در ایران مجاز نیستند زیرا آنها می خواهند آنها را روی سایر کشورها آزمایش کنند” برای پخش بیانیه رهبر عالی انتخاب شد.

این شبکه ها همچنین بیانات حضرت آیت الله خامنه ای را در صفحه اول وب سایت های خود در اینترنت منتشر کردند.

خبرگزاری العهد عراق نیز بیانیه های خود را با عنوان “اظهارات آیت الله خامنه ای در سالگرد قیام قم علیه رژیم شاه” به طور مفصل بازنشر داد.

به نقل از نینا ، خبرگزاری شبه دولتی عراق ، در صفحه اول این خبرگزاری گفت: “وقتی طرف مقابل به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکند ، منطقی نیست که ایران به تعهدات خود عمل کند.”

در این گزارش آمده است: “ما برخی از تعهدات برجامی را برداشته و اخیراً 20 درصد غنی سازی را آغاز كرده ایم. ما برای بازگشت ایالات متحده به برجام عجله نداریم.”

شفق نیوز عراق به نقل از رهبر ارشد گفت: “حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد باعث شد دشمن در محاسبات و تصمیمات خود تجدید نظر کند.”

سایت خبری میانه خاور میانه مجددا به نقل از رهبر ارشد گفت: “آمریکای مرکزی منافع خود را در بی ثباتی منطقه می بیند و ایران وظیفه دارد دوستان خود را در منطقه تقویت کند.”

سایت خبری الرفیدین نیز با انتخاب عنوان “رهبر معظم انقلاب اسلامی: سیاست ما در منطقه تغییر نمی کند و حضور منطقه ای ما مهم است” بیانیه های خود را بازنشر داد.

23311

دکمه بازگشت به بالا