علمی و پزشکی

اگر والدین شما علائم آلزایمر دارند این اقدامات را انجام دهید

آفتاب‌‌نیوز :

خطرات سلامتی زیادی در هنگام افزایش سن وجود دارد. برخی از شایع‌ترین مشکلات سلامتی که افراد مسن را تحت تاثیر قرار می‌دهند عبارتند از کم شنوایی، آب مروارید، کمردرد، دیابت، زوال عقل و آلزایمر. تمامی این موارد به غیر از عوارض زوال عقل دارای روش‌های درمانی موثری هستند، ولی هنوز درمانی قطعی برای آلزایمر کشف نشده است.

در این بخش به بررسی مواردی می‌پردازیم که اگر والدین و اطرافیان شما با آن مواجه شدند، باید جدی گرفته و آن‌ها را به کار ببرید:

۱. رفتار‌های مرتبط با زوال عقل را با پزشک مطرح کنید

افراد مسن ممکن است از کاهش توانایی‌های شناختی خود احساس شرم کرده و ممکن است تصمیم بگیرند که آن‌ها را پنهان کنند. در نتیجه، بسیار مهم است که وقت خود را صرف مشاهده رفتار والدین مسن خود کنید تا بتوانید ایده خوبی از آنچه که او را تحت تاثیر قرار می‌دهد به دست آورید.

اگرچه علائم اولیه زوال عقل می‌تواند بسیار ظریف باشد، اما این رفتار‌ها کاملا مشهود است. اگر متوجه شدید که والدین شما دچار از دست دادن حافظه، مشکل در تمرکز و یا مشکل در پیگیری مکالمات هستند و انجام کار‌های روزمره برایشان مشکل شده است، به یاد داشته باشید که این علائم را یادداشت کرده و با پزشک در مورد آن‌ها صحبت کنید.

۲. در مورد زوال عقل اطلاعات کسب کنید

یکی از مهم‌ترین اقداماتی که می‌توانید برای کمک به والدین خود در کاهش احتمال ابتلا به زوال عقل انجام دهید این است که خودتان در مورد آن بیاموزید. به خودتان آموزش دهید که زوال عقل چیست، چطور درمان درمان شده و چگونه باید آن را در نزدیکان خود تشخیص دهید.

دانستن این موضوع که چگونه علائم را مدیریت کنید بسیار مهم است. به طور کلی هرچه اطلاعات شما از این موضوع بیشتر باشد تصمیمات بهتری خواهید گرفت.

۳. کمک مناسب پیدا کنید

اگر زوال عقل در والدین شما تشخیص داده شده، وقت آن است که اقدامات بیشتری برای کمک به او انجام دهید. در حالی که در حال حاضر هیچ درمانی برای زوال عقل وجود ندارد، کار با یک متخصص سلامت روان می‌تواند به همه شما کمک کند. در مورد مراکز بهداشت روان در منطقه خود تحقیق کرده و بپرسید که آیا برنامه‌های درمانی خاصی برای کمک به افراد مبتلا به زوال عقل طراحی شده است یا خیر.

همچنین می‌توانید به مراکز مراقبت از حافظه م که خدمات کمکی برای زندگی برای افراد مبتلا به زوال عقل و سایر مشکلات حافظه ارائه می‌دهند، مراجعه کنید.

۴. روحیه والدین خود را حفظ کنید

کمک به والدین برای حفظ نگرش مثبت، بخش مهمی در مقابله با زوال عقل است. سعی کنید والدین خود را تشویق کنید تا در طول فرآیند درمان همکاری کرده و در هنگام تلاش برای غلبه بر هرگونه شکست صبور باشید. وقتی والدین شما می‌بینند که شما از آن‌ها حمایت می‌کنید، تشویق می‌شود که به برنامه مراقبتی انتخابی شما پایبند بماند.

در خاتمه به خاطر داشته باشید زندگی با زوال عقل آسان نیست. با این حال، عزم شما برای یادگیری در مورد این بیماری و ارائه حمایت مستمر می‌تواند کیفیت زندگی والدینتان را بهبود بخشد.

به یاد داشته باشید که با والدین خود با عشق، صبر و قدردانی رفتار کرده و اگر زمانی احساس کردید که این موضوع شما را تحت فشار قرار داده، همیشه می‌توانید با صحبت با دوست مورد اعتماد خود یا پیدا کردن یک درمانگر در منطقه خود، از این استرس خلاص شوید.

تیم تحریریه علمی پزشکی

من به عنوان یک نویسنده علمی و پزشکی، تمام تلاشم را می‌کنم تا با ارائه مطالبی قابل فهم و مفید، به شما در درک بهتر مسائل سلامتی کمک کنم و راهنمایی‌های لازم را ارائه دهم تا بهترین اقدامات را در این زمینه انجام دهید.
دکمه بازگشت به بالا