اقتصادی

امسال ۷۰ هزار معلم جذب آموزش و پرورش می شوند

رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد: امسال۷۰ هزار معلم جذب آموزش و پرورش می شوند.

به گزارش یومیر، داوود منظور امروز (سه شنبه) در نشست خبری مشترک با سخنگوی اقتصادی دولت با یادآوری اینکه قانون برنامه هفتم در سال گذشته پس از ارائه لایحه از سوی دولت، در مجلس تصویب شد، اظهار کرد: پاره ای از اختلاف‌نظرها بین شورای نگهبان و مجمع تشخیص، هیئت عالی نظارت و مجلس شورای اسلامی باقی بود که بخش عمده‌ای از آن‌ها تا پایان سال رفع شد و امیدوارم بخش کوچک باقیمانده نیز در روزهای آینده نهایی شود تا در ابتدای سال جاری، قانون برنامه پنج ساله پیشرفت را رسما دریافت و شروع کنیم.

وی با اشاره به ویژگی‌های قانون برنامه هفتم توسعه، گفت: این تغییرها به دلیل پیشرفت و رشد اقتصادی بالا در پنج سال آینده است که بعد از ابلاغ قانون، ظرفیت‌های جدید و تغییر رویکردها در برنامه هفتم نسبت به برنامه‌های گذشته را تبیین خواهیم کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: محتوای برنامه هفتم در بودجه سال ۱۴۰۳ لحاظ شده است؛ یعنی آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی تغییر کرده و بودجه دو مرحله‌ای شده است؛ به نحوی که دولت در زمان بندی لازم هر دو بخش را ارائه کرد.

وی با اشاره به علت تاخیر در نهایی‌شدن لایحه بودجه ۱۴۰۳، یادآور شد: بخش اول لایحه در انتهای آبان سال گذشته ارائه شد اما با توجه به اینکه رسیدگی به بودجه در مجلس، در شورای نگهبان و مجمع تشخیص طولانی شد، در ۲۷ اسفند قسمت اول قانون که احکام، تبصره، جداول کلان و سقف‌های درآمد و هزینه است، ابلاغ شد. مجلس هم دولت را مکلف کرده ۱۰ روز پس از دریافت لایحه بخش دوم را ارائه کند که با توجه به تعطیلات نوروز، در اولین روز کار مجلس در ۱۹ فروردین، بخش دوم لایحه بودجه اعلام وصول شد.

منظور افزود: رسیدگی به بخش دوم با سرعت در مجلس انجام شده و کمیسیون‌های مجلس این هفته جلسات را برگزار کردند و امروز نیز کمیسیون تلفیق بودجه، تشکیل خواهد شد و امروز و فردا رسیدگی نهایی انجام می‌شود.

اجرای قانون بودجه از ابتدای سال آغاز شده است

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه اجرای قانون بودجه از ابتدای سال آغاز شده است، اظهار کرد: پرداخت‌ها بر اساس جداول سال گذشته انجام شده و با ابلاغ جداول قانون بودجه در بخش دوم، این ارقام را به صورت قطعی ثبت خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در بودجه سال جاری اعتبارات بخش ورزش ۴۵ درصد رشد داشته است، یادآور شد: رشد بودجه دولت صرفا ۲۳ درصد است اما با توجه به اهمیت ورزش، اعتبارات این بخش از ۸ همت به ۱۶ همت افزایش یافته است.

رشد ۳۰ درصدی اعتبارات بخش سلامت

منظور به افرایش اعتبارات در بخش سلامت اشاره کرد و گفت: اعتبارات این بخش با ۳۰ درصد رشد به ۴۰۹ همت رسیده است. ۲۵ هزار نیروی جدید کادر درمان امسال استخدام خواهند شد و ۱۸۰۰ عضو جدید هیئت علمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی جذب می‌شوند. ۴۰۰۰ میلیارد تومان نیز برای تکمیل کادر درمان و دانشگاه‌ها اعتبار گرفته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: دستیاران تخصصی در حوزه پزشکی با تنگنا مواجه بودند که برای سال جاری ۳۰۰۰ میلیارد تومان به این بخش اختصاص یافته است. در عین حال ۱۵۰۰ میلیارد تومان حق ماندگاری و مقیمی برای مناطق محروم در نظر گرفته‌ایم. منابع بخش پژوهش را از نیز از بخش درمان جدا کرده‌ایم.

ادامه دارد

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های پیشرفته و دستیابی به منابع موثق، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما اطلاعات کامل و تحلیل‌های به‌روز را ارائه دهم تا شما بتوانید در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا