اقتصادی

امسال ۱۰۰ شرکت به بورس می‌روند/ عرضه هفته‌ای یک شرکت تولیدی

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: ما از یک شرکت تولیدی می خواهیم که هر هفته یک پیشنهاد اولیه عمومی یا انتشار اوراق بهادار در بورس کالا داشته باشد و هدف این است که 100 شرکت برای ورود به بورس تا پایان سال جاری انجام شود. ”

به گزارش یومیر ، سعید زرندی در جلسه توسعه منابع مالی بخش تولید از طریق بازار سرمایه که با حضور رئیس گروه اقتصادی ، معاون اجرایی دفتر عالی مدیریت و عضو شورای تشخیص مصلحت نظام برگزار شد ، گفت: و مسئله بخش صنعت و به طور کلی بخش تولید و تا حدودی بخش تجارت ، مسئله نقدینگی است در حالی که کشور با حجم زیادی از نقدینگی روبرو است که پارادوکس خاصی را ایجاد کرده است.

بازار سرمایه ابزاری برای تبدیل میکروپپیتال ها به تولید است

وی با یادآوری اینکه راه های مختلفی برای انتقال سرمایه به سمت تولید وجود دارد که جهان از آن استفاده می کند ، گفت: هدایت میکروکپیتال به واحدهای تولیدی یکی از بهترین ابزارها برای ارزش بازار سرمایه است.

وی خاطرنشان کرد: ما در سالهای اخیر شاهد رشد خوبی در بازار سرمایه بوده ایم و معاون برنامه ریزی و برنامه ریزی وزارت سکوت تصریح می کند: “در دو سه ماهه اول امسال شاهد رشد خوبی در بورس بودیم اما ما باید عمق بازار سرمایه را افزایش دهیم. ” .

صندوق تأسیس کنید که به واحدهای تولیدی کمک می کند تا از بازار سرمایه استفاده کنند

زرندي افزود: در معاون برنامه ريزي و برنامه ريزي وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، ما دفتر منابع مالي را براي كمك به واحدهاي توليدي براي استفاده از بازار سرمايه تشكيل داده ايم. اقدامات خوب در اين زمينه انجام شده و برخي برنامه ها بر روی آن.” ما داریم.

نیاز به فرهنگ سازی برای استفاده از بازار سرمایه

وی با تأکید بر اینکه توسعه فرهنگ استفاده از بازار سرمایه در دستور کار است ، اظهار داشت: ما در خانه از پتانسیل ها و توانمندی های خوبی برخوردار هستیم و اگر آنها به سمت تولید هدایت شوند شاهد تغییرات مثبت خواهیم بود و باید حرکت کنیم. در برابر استفاده بهینه از این. ” بیایید به سراغ قابلیت ها برویم.

به گفته وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، معاون وزیر این وزارتخانه ادامه داد: از طرف دیگر نباید اجازه دهیم رشد حباب در بورس رخ دهد و بورس به سمت تحقق حرکت کند و سهام واقعی رشد کند.

زرندی افزود: ما می خواهیم اتفاق خوبی در هر هفته در بورس کالا رخ دهد و یک تجارت تولیدی هر هفته در بورس کالا پذیرفته شود یا یک شرکت هر هفته اوراق قرضه صادر کند ، اما فقط در صورت آماده بودن هر دو شرکت تولیدی و بورس کالا لازم را دارد. پشتیبانی.”

وی ادامه داد: برای این منظور 3 هزار و 800 شرکت را هدف قرار داده ایم که از این تعداد 148 شرکت آمادگی خود را برای فراخوان و اولین قدم اعلام کرده اند و ان شاء الله این جلسه سرآغاز حرکت جدیدی در تولید کشور خواهد بود و اگر بتوانیم. 100 شرکت تا پایان سال ارائه می شود. ” یا اگر اوراق قرضه را در بورس کالا قرار دهیم ، تغییر بزرگی ایجاد کرده ایم.

بخش تولید می تواند یک رهبر در تعمیق بازار سرمایه باشد

معاون برنامه ریزی و برنامه ریزی وزارت سکوت با تأکید بر اینکه تمایل جدی برای ایجاد شرایط جدید برای اقتصاد ایران وجود دارد ، اظهار داشت: “حوزه تولید می تواند رهبری در تعمیق بازار سرمایه و عزم جدی در هر دو بخش خصوصی باشد. بخش و دولت. ” این سوال وجود دارد

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا