الحوثی: عملیات «وعده صادق ۲» بزرگترین حمله موشکی به اسرائیل بود/ شکست واشنگتن و تل آویو

الحوثی: عملیات «وعده صادق ۲» بزرگترین حمله موشکی به اسرائیل بود/ شکست واشنگتن و تل‌آویو

به گزارش یومیر «عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر انصارالله یمن در این باره اظهار داشت: تحولات روزهای گذشته با رویدادهای مهم آن تحولات مهم و داغی بود.

وی با اشاره به شهادت «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان گفت: هدف قرار دادن شهید اسلام و بشریت شهید بیت المقدس الاقصی و فلسطین جناب دبیرکل حزب الله سید حسن نصرالله رضی الله عنه جنایت بزرگی و آسیبی به تمام امت اسلام است

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه المسیره وی افزود: سید حسن نصرالله نقشی بزرگ نماد اسلامی و نفوذ جهانی منطقه ای و محلی داشت.

الحوثی در این باره افزود: در خط مقدم نقش بزرگ سید حسن نصرالله نقش وی در مقابله با تهدید صهیونیست ها و تحمیل شکست به دشمن اسرائیلی است. اهمیت نقش وی برای فلسطین و لبنان برای کشورهای همسایه و برای کل امت اسلامی بود زیرا دشمن اسرائیل را خطری برای مسلمانان می دانست.

وی گفت: سید نصرالله بیش از ۴۰ سال در میدان جهاد و مقابله با تهدید صهیونیستی با کارایی بسیار موضعی برجسته و عملکردی عالی حضور داشت. او همچنین حدود ۳۰ سال سفر جهادی حزب الله را با عملکرد عالی موفقیت آمیز و موفقی که از خداوند متعال اجر و ثواب دریافت کرده بود رهبری کرد.

الحوثی اضافه کرد: سید حسن نصرالله به پیروزی های بزرگی دست یافت و در رهبری و ایمان و ارزش ها اخلاق بلوغ بصیرت و خردی که تجسم داشت کامل بود و او همچنین به دلیل مهارت بالای رهبری خود متمایز از دیگران بود. او با همه مردم و جامعه ارتباط داشت و به مرکز رشد حمایت مردمی حزب الله و به طور کلی جامعه لبنان علاقه داشت.

وی تاکید کرد: توجه آقای نصرالله به عامه مردم و جامعه مبتنی بر اعتقاد وی به اهمیت نقش مردمی و قدردانی افتخار عشق و احترام بالایی بود که برای جامعه قائل است. او علاوه بر علاقه به ساختار جهادی و سازمانی حزب الله فعالیت گسترده و توجه زیادی به مردم و حامیان مردمی حزب الله داشت.

الحوثی ادامه داد: نفوذ سید حسن نصرالله بر توده های دشمن مشخص بود و دیدگاه دشمن نسبت به وی این بود که او شایستگی بالایی برای انجام وظایف و مسئولیت های خود دارد. دیدگاه دشمن اسرائیلی نسبت به نصرالله با دیدگاه او نسبت به بسیاری از رهبران عرب که به آنها اهمیتی نمی دهد متفاوت بود.

رهبر جنبش انصارالله افزود: دشمن به سید نصرالله نگاه متفاوتی داشت و می دانست که او چه چیزی از نظر رهبری شجاعت ایمان بصیرت بلوغ نور خرد و ثبات در موضع و اراده دارد. دیدگاه دشمن نسبت به او با دیدگاه او نسبت به اکثر شخصیت های برجسته جهان عرب و اسلام در سطح رسمی یا مردمی متفاوت بود.

الحوثی ادامه داد: عامه شهرک نشینان دشمن نیز موضع اعلام شده توسط سید نصرالله سخنان وعده ها هشدارها و تهدیدهای او را در جدی می گرفتند. دشمن در شخصیت او مانع بزرگ و دشمنی مؤثر مؤمن آگاه دانا و شجاع برای خود می دانست و از این رو روش هدف گیری ایشان بسیار متفاوت بود. رهبر انصارالله یمن در بخش دیگری از اظهاراتش تاکید کرد: هر کاری که دشمن اسرائیلی انجام می دهد با حمایت مشارکت و حمایت آمریکا بوده است.

سید الحوثی اظهار داشت: هدف قرار دادن سید حسن نصرالله ناشی از تمایل اسرائیل برای خلاص شدن از چیزی بود که آن را مانع بزرگی برای جاه طلبی های خود برای تسلط بر فلسطین لبنان و امت اسلام می دانست؛ چراکه دبیرکل حزب الله نقش مهم برجسته و پیشرو در خنثی کردن توطئه آمریکا و «اسرائیل» برای دامن زدن به اختلافات فرقه ای میان مسلمانان ایفا کرد.

وی افزود: دشمن اسرائیلی سید حسن نصرالله را به دلیل نقش بزرگی که در زمینه مقابله با آن داشت با نفرت و کینه فراوان هدف قرار داد. او علاقه زیادی به برقراری روابط دوستانه و برادرانه میان مسلمانان داشت و تلاش های وی برای این امر روشن و شناخته شده است. الحوثی همچنین گفت: سید حسن نصرالله توطئه های دشمن را خنثی و شکست های خوارکننده بزرگی بر او وارد کرد و به همین دلیل دشمن اسرائیلی اهداف عملی خطرناکی در پس ترور او برای هدف قرار دادن نقش حزب الله و جبهه لبنان در زمینه مقابله با دشمن اسرائیلی و حمایت از ملت فلسطین دارد. جبهه حزب الله از بدو تأسیس به عنوان یک جبهه قوی و بسیار مؤثر در مقابله با دشمن اسرائیلی ظاهر شد و در تمام مراحل گذشته به پیروزی های مشخص و بزرگی دست یافت.

وی تصریح کرد: در طول یک سال نقش جبهه لبنان به عنوان یک جبهه داغ قوی مؤثر و تأثیرگذار در برابر دشمن به عنوان اولین نقش در حمایت از ملت فلسطین مطرح شد و بیش از ۴۰ سال است که دشمن درصدد خلاصی و از بین بردن جبهه حزب الله است و دشمن اسرائیلی حتی زمانی که رهبران خاص یا شخصیت های برجسته حزب الله را هدف قرار می داد یا قتل عام انجام می داد باز هم شکست می خورد.

رهبر انصارالله یمن تاکید کرد: توطئه ها علیه جبهه لبنان را تنها اسرائیلی ها انجام ندادند بلکه آمریکایی ها همیشه با آنها بوده اند و یکی از اهداف دشمن از هدف قرار دادن سید نصرالله رضی الله عنه این بود که جبهه حزب الله فرو بریزد و از نقش مهم آن در سطح مسئله فلسطین خلاص شود.

الحوثی گفت: نتانیاهو جنایتکار پس از هدف قرار دادن سید نصرالله از تسلط بر خاورمیانه صحبت کرد و به صحبت از لبنان و فلسطین بسنده نکرد زیرا حزب الله و دبیرکل آن را مانعی برای خود می دانست اما دشمن باید بداند که راه حزب الله علیرغم ضایعه بزرگ با شهادت دبیرکل آن همچنان پایدار استوار و مؤثر است.

وی در این باره تصریح کرد: ساختار حزب الله منسجم است زیرا یک ساختار ایمانی جهادی است که در اثر طوفان و سختی و غم از هم نمی پاشد و متلاشی نمی شود و فرو نمی ریزد. طرفداران حزب الله نیز ملتی منسجم و قدرتمند در برابر چالش ها و طوفان ها هستند و سخنرانی شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله حاکی از اطمینان انسجام و استمرار پایداری این جنبش بود. سخنان او همچنین بیانگر تصمیمی بود که قابل تغییر نیست زیرا این تصمیم بر اساس ایمانی است که حزب الله در جهت آن حرکت می کند.

وی همچنین با اشاره به آغاز حملات زمینی به لبنان نیز تاکید کرد: دشمن اسرائیلی به تهاجم زمینی روی آورد و امیدوار بود که شرایط برای آن فراهم شده باشد و ساختار حزب الله فروریخته باشد اما پس از ورود به خاک لبنان دچار شوک و تعجب شد. ارتش دشمن اسرائیلی برای حمله مجدد به لبنان یا قسمت هایی از آن شرط بندی کرده بود اما غافلگیر شد و در حالی که هنوز در حومه مرز بود ضربه شدیدی را متحمل شد. وی ادامه داد: دشمن اسرائیلی در حومه لبنان در مرز با فلسطین اشغالی و حتی در اماکن اشغالی ضربه شدید و بزرگی را متحمل و وقتی دشمن می خواست تلاش برای پیشروی را آغاز کند سیلی محکم و ضربه مهلکی از مجاهدین حزب الله دریافت کرد و وحشت شوک در آنها آشکار بود.

الحوثی خاطرنشان کرد: وضعیت حزب الله پس از شهادت دبیرکل آن تغییری نکرده و تنها بر پایداریعزم و اراده برای کار در راه خدا افزوده شده است. مجاهدین حزب الله بعد از شهادت سید حسن نصرالله انگیزه بیشتری نسبت به قبل دارند و دشمن اسرائیلی باید بفهمد که نه با هدف قرار دادن دبیرکل حزب الله و نه با هدف قرار دادن کادرهای رهبری آن به امیدهای خود نخواهد رسید. وی افزود: از روزی که سید نصرالله گفت که زمان شکست ها گذشت و زمان پیروزی ها فرا رسیده است امروز بعد از شهادتش به برکت فداکاری هایش این معادله را برقرار کرد و ثابت کرده است و با تلاش و کاری که سید نصرالله در طول چندین دهه و به برکت فداکاری کرده است خداوند تلاش و مجاهدت و فداکاری ایشان را هدر نمی دهد.

رهبر انصارالله یمن همچنین گفت: دشمن اسرائیلی و آمریکایی باید ناامید شوند و همچنین همه منافقین باید از رسیدن به اهداف و امیدهای شیطانی خود در پایان دادن به نقش بزرگ حزب الله ناامید شوند. ما تأیید می کنیم که در کنار برادران خود در حزب الله حامیان آن و مرکز رشد مردمی آن هستیم و همیشه حامی مردم لبنان هستیم و این در مورد کل محورها صدق می کند و جمهوری اسلامی ایران نیز امروز از حساسیت این شرایط آگاه است و حاضر است به حمایت از حزب الله توجه لازم را داشته باشد. همچنین مسئولیت همه مسلمانان این است که در حمایت از ملت فلسطین و لبنان موضع روشن و جدی داشته باشند.

الحوثی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به عملیات «وعده صادق ۲ » جمهوری اسلامی ایران نیز تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بزرگترین حمله موشکی به دشمن اسرائیلی از ابتدای اشغال فلسطین را انجام داد. بمباران موشکی انجام شده توسط جمهوری اسلامی منطقه ای در سراسر فلسطین اشغالی را در بر گرفت و به مقابل عسقلان رسید و بر پایگاه های نظامی و مراکز جاسوسی متمرکز شد.

وی گفت: طبق اطلاعات موجود موشک های ایران به ۹۹ درصد اهداف رسید و صحنه های ویدئوهای مستندی از ورود آن ها هنگام انهدام پایگاه های اسرائیل منتشر شد. علاوه بر این میلیون ها یهودی صهیونیست با وحشت شدید و وحشت آشکار به پناهگاه ها گریختند و همچنین سران جنایتکار صهیونیست ها فرار کردند و سربازان یهودی صهیونیست در مناطق مختلف فلسطین در وحشت زندگی کردند.

الحوثی افزود: عملیات وعده صادق ۲ اجرای تعهدات جمهوری اسلامی پس از ترور شهید اسماعیل هنیه توسط دشمن اسرائیلی و جنایت هدف قرار دادن سید حسن نصرالله و فرمانده سپاه پاسداران بود. این عملیات با موفقیت قوی و ضربتی انجام شد و با وجود اینکه آمریکا بارها اعلام کرده بود برای حفاظت از دشمن اسرائیلی تلاش خواهد کرد اما پایگاه های آمریکایی نتوانست مانع از آن شود.

وی ادامه داد: حفاظت آمریکا از دشمن اسرائیلی در برابر موشک های جمهوری اسلامی علیرغم وعده ها و تلاش های آنها برای تحقق این امر ناکام ماند و «وعده صادق۲» ضروری بود و تلاش برای دفع آن توسط آمریکایی ها و ابزارهای آنها را شکست داد. بعد از ضربه بزرگ و موفقیت آمیز ایران مشخص بود که ملت مظلوم فلسطین چقدر خوشحال و مسرور بودند. الحوثی همچنین در این باره اظهار داشت: در پی عملیات ایران قلب ملت فلسطین و لبنان و ملت ما سرشار از شادی بود و همزمان قلب صهیونیست ها مملو از وحشت و ترس شد.

رهبر انصارالله یمن در بخش دیگری از اظهاراتش درباره عملیات های نیروهای مسلح این کشور نیز اعلام کرد: جبهه پشتیبانی در یمن همزمان با عملیات وعده صادق ۲ به سمت یافا (تل آویو) ام الرشراش (ایلات) و پایگاه های دشمن در صحرای نقب عملیات موشکی انجام داد.

وی در این باره تصریح کرد: جبهه پشتیبانی در یمن همچنین در دریای سرخ دریای عرب و اقیانوس هند عملیات انجام داد و تعداد کشتی های مورد هدف قرار گرفته شده به ۱۸۸ کشتی رسید. تعداد بیشتری از پهپادهای جاسوسی مسلح آمریکایی MQ-۹ سرنگون شد و تعداد کل پهپادهای رهگیری شده از این نوع در سال جاری به ۱۱ فروند رسید.

الحوثی ادامه داد: آمریکایی ها و اسرائیلی ها به دنبال تشدید تجاوز به مردم یمن بودند و حملات اسرائیل و آمریکا در این هفته به ۳۹ حمله رسید. هدف قرار دادن الحدیده توسط دشمن اسرائیلی و آمریکایی عملیات ما را متوقف نمی کند و جهاد ما ادامه دارد و همزمان با عملیات توسعه توان نظامی در چارچوب مرحله پنجم تشدید تنش علیه دشمن اسرائیل و حمایت از ملت فلسطین و مجاهدان عزیز ادامه دارد.

رهبر انصارالله یمن در پایان سخنرانی خود تاکید کرد: من از مردم عزیزمان می خواهم که فردا جمعه در صنعا و استان ها تظاهرات بزرگ میلیونی را برای اعلام وفاداری به سید حسن نصرالله ملت های فلسطین و لبنان و مجاهدانشان برگزار کنند. خروج بزرگ میلیونی فردا برای تایید پایداری در موضع و ادامه حمل پرچم جهاد است.

310310

دکمه بازگشت به بالا