اعلام اسامی مکمل های ورزشی تقلبی و هشدار سازمان غذا و دارو

اعلام اسامی مکمل‌های ورزشی تقلبی و هشدار سازمان غذا و دارو

مدیرعامل سازمان غذا و دارو با اعلام اسامی برخی برندهای تقلبی و غیرمجاز مکمل های ورزشی از گسترش دسترسی این محصولات به کشور از طریق قاچاق و تولید زیرزمینی و تشدید نظارت ها و بازرسی های ویژه برای جلوگیری از فروش کالا خبر داد. این محصولات در بازار و فضای مجازی مورد تقاضا است

به گزارش یومیر دکتر قاسم حیدری با اعلام این خبر تاکید کرد: این محصولات یا از طریق قاچاق وارد کشور می شود و یا در کارگاه های زیرزمینی و بدون مجوز قانونی تولید می شود و متاسفانه این محصولات به راحتی در بازار و حتی اینترنتی به فروش می رسد و بدون هیچ نظارتی در محل موجود می باشد. می تواند عواقب جبران ناپذیری برای سلامت افراد داشته باشد.

وی با اشاره به گزارش های متعدد مبنی بر مصرف این محصولات تقلبی افزود: برخی از این مکمل های ورزشی به ویژه آنهایی که در باشگاه های ورزشی و از طریق فضای مجازی به فروش می رسند حاوی مواد مضر و خطرناکی هستند که می توانند سلامت ورزشکاران را به خطر بیندازند.

مدیرکل بازرسی سازمان غذا و دارو همچنین تاکید کرد: همکاری گسترده مسئولان ذیربط در سراسر کشور به ویژه معاونت های غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی برای مقابله با قاچاق و تولید غیرمجاز این موارد بسیار ضروری است. مکمل های غذایی؛ لذا انتظار می رود روسای غذا و داروی دانشگاه ها و دانشکده های پزشکی با دقت و جدیت بیشتری با انجام بازرسی های منظم و ویژه از دسترسی و توزیع این محصولات غیرمجاز جلوگیری کنند.

به گزارش روابط عمومی سازمان غذا و دارو حیدری در پایان سخنان خود فهرستی از برندهای تقلبی و غیرمجاز مکمل های ورزشی اعلام شده توسط انجمن تولیدکنندگان مکمل های غذایی و رژیمی ایران را نام برد: KEVIN LEVRONE, OSTROVIT, APPLIED NUTRITION, SKULL. LABS MUSCLETECH USN MYPROTEIN GALVANIZE ZOOMAD LABS BAD ASS NUTRITION VIKING FORCE OLIMP ALLNUTRITION EVOGEV YAMAMOTO GAT POPTIMAL NUTRITION NOWAY DIN MUPTLE NOWAY DIN PROTEY VER BUILD HARD LINE SFD NUTRITION QUAMTRAX MUTANT BODY ATTACK BSN CELLCORE GNC ATP CARE TRAKE REDCON1 MHP RC EVL RSP EXEND آگاه بوده و از مصرف کنندگان خواسته است تا آگاه باشند که این محصولات از منابع نامعتبر تهیه می شوند و آن می تواند خطرات جدی برای سلامت آنها ایجاد کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا