اقتصادی

ارز تخصیص دهند؛ کمتر از یک ماه نهاده دامی وارد می‌کنیم

مدیر عامل اتحادیه دامداران گفت: ما در مورد واردات نهاده های دامی از اتحادیه دام با معاون امور دام از وزارت جهاد کشاورزی مکاتبه کردیم تا اتحادیه بتواند گام های مستقیم بردارد و جو تهیه کند ، ذرت و دانه سویا در صورت نیاز کشاورزان. “اگر بانک مرکزی ارز برای واردات اختصاص دهد ، ما نهاده های لازم را در کمتر از یک ماه به دام وارد می کنیم.

مجتبی عالی در گفت وگو با یومیر ، در پاسخ به این س ofال که آیا ورودی های دامی عمومی مناسب به کشاورزان ارائه می شود یا خیر؟ وی گفت: خوراک دام به اندازه کشاورزان به آنها داده نمی شود و همین امر باعث شد برخی از دامداران دام های خود را به مزارع ببرند تا از محصولات کشاورزان استفاده کنند.

وی ادامه داد: از یک طرف ما تحت تحریم هستیم و دشمن در تلاش است تولید را از بین ببرد و از طرف دیگر هزینه های تولید افزایش یافته است.

مدیرعامل اتحادیه دام افزود: در مورد واردات نهاده های دامی از اتحادیه دام با معاون امور دام تحت وزارت جهاد کشاورزی مکاتبه کردیم ، بنابراین اتحادیه می تواند اقدامات مستقیم انجام دهد و جو ، ذرت و دانه های سویا را تأمین کند. کشاورزان به آن نیاز دارند. “توافقاتی انجام شده است و ما منتظر هستیم تا بانک مرکزی ارز را تخصیص دهد. اگر بانک مرکزی ارز لازم را برای واردات اختصاص دهد ، ظرف مدت کمتر از یک ماه نهاده های مورد نیاز را به دام وارد می کنیم.

دیوان سالاری پیچیده ؛ موانع تولیدکنندگان

به گفته وی ، بوروکراسی ها متأسفانه تولیدکنندگان را از هدف اصلی تولید منحرف کرده است. از طرف دیگر ، اگر بخش دولتی دقیقاً می دانست در بخش تولیدی کشور چه می گذرد ، مسیرها و موانع پیچیده اداری اداری را کوتاه و منسجم می کرد.

عالی گفت: اگر اتحادیه کشاورزان مسئولیت واردات ورودی دام را به عهده بگیرد ، قطعاً شاهد کاهش قیمت ها خواهیم بود.

تاکنون با وزیر جهاد کشاورزی صحبت نکرده ایم

در پایان ، وی با اشاره به اینکه سازمان های بخش خصوصی سلاح های وزارت جهاد کشاورزی هستند ، اما تاکنون از ظرفیت کامل آنها استفاده نشده است ، اظهار داشت: اگرچه سازمان ها نقش مهمی در تولید کشور دارند ، بیایید مطرح کنیم. بدون شک اگر از سازمان های فعال در زمینه مرغ و گوشت در تصمیم گیری ها سال شود ، مشکلات کمتری وجود خواهد داشت. بنابراین ، بخش دولتی به قدرت بیشتری از بخش خصوصی و سازمان ها نیاز دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا