بین الملل

ابوطالبی: بازگشت به دوقطبی جنگ سرد در حال شکل‌گیری است

به گزارش یومیر، مشاور سیاسی روحانی نوشت:

با امضای درخواست عضویت در ناتو توسط فنلاند، فرمول جدیدی از بازگشت به جنگ سرد دوقطبی شکل گرفت. تحولی که در دیدار رهبرانشان با رئیس جمهور آمریکا و «گذر از عرصه ای به عرصه دیگر»، «تغییر تاریخی سیاست های این دو کشور» در مورد بی طرفی و عدم عضویت در قراردادهای دسته جمعی را رقم خواهد زد. .

از سوی دیگر، روسیه با باقی گذاشتن تنها یک بزرگراه نیمه بسته دریایی در دریای ژاپن و داشتن دو نقطه استراتژیک، کالینینگراد و ولادی وستوک، به محاصره کامل دریایی خود در دریای بالتیک «عمق جدیدی» خواهد افزود. استقرار سلاح های هسته ای کوتاه برد در کالینینگراد، گوسفند.

اما عبارت جدید به این محدود نخواهد شد. همچنین سازمان پیمان امنیت جمعی و همکاری شانگهای شانگهای را در معرض آزمایش خطرناکی قرار خواهد داد. آزمون همسویی SCTO و SCO احتمالا با نام و نشان جدیدی مانند پیمان ورشو، همکاری و کمک متقابل، علیه ناتو!

اقدامی که به سرعت جهان را به شرق و غرب تقسیم می کند و دیوار برلین جدیدی را برپا می کند. بنابراین می توان امیدوار بود که رهبران دو سازمان به ویژه چین و هند نسبت به سقوط در این بحران خطرناک و پیوستن به «جنگ سرد قرن بیست و یکم» که شکل جدیدی به خود گرفته است، آگاهی بیشتری یافته باشند. با حمله روسیه به اوکراین. و به ویژه جنبش غیرمتعهدهای شانگهای (SCO) را از یک مبارزه امنیتی خالص علیه تروریسم به منبع درگیری و خصومت بین کشورها و تحولی در جنگ سرد قرن بیست و یکم تبدیل نکرد. آنها باید به خاطر داشته باشند که “دیوار برلین و دیوار چین” در تاریخ ثبت شده است.

311311

دکمه بازگشت به بالا