اقتصادی

آینده بازار سرمایه در گروی چند ابهام

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: آینده این بازار در گرو رفع برخی ابهامات در کابینه اقتصادی دولت جدید ، نرخ ارز و موقعیت بازار سرمایه در کسری بودجه دولت است.

فردین آقابزرگی در گفت وگو با یومیر ، با اشاره به کمپین های سیزدهمین رئیس جمهور دولت سیزدهم ، اظهار داشت: می توان گفت که گروه مشاوران و رهبران اقتصادی که خود در کمپین های آقای رئیسی خود شرکت کرده بودند فرقه ای و متخصص بودند. . “برنامه هایی که آنها ارائه کردند ، هرچند به صورت کلی و بدون ذکر جزئیات ، نشان می دهد که تیم اقتصادی در کابینه باید با توصیه این افراد انتخاب شده و جلو برود.

وی تاکید کرد: تا زمانی که وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی ارائه نشوند ، نمی توان پیش بینی های دقیقی انجام داد ، زیرا نظرات این افراد بر جهت و سیاست اقتصاد و بازار سرمایه تأثیر زیادی خواهد گذاشت. مشاوران مجرب بودند ، من فکر می کنم این تأثیر مثبتی بر استقرار تیم اقتصادی دارد.

این کارشناس بازار سرمایه در مورد پیش بینی وضعیت بازار در دولت جدید گفت: برخی عدم قطعیت ها در کابینه اقتصادی دولت جدید ، پیش بینی های نادرست برای نرخ دلار (در حالی که انتظار می رفت تحولات نرخ دلار کاهش یابد) ، سیاست های پولی و ابهام و استفاده مداوم از موارد نامعلوم در صورت روشن شدن این ابهامات ، بهتر است اظهارنظر شود که بازار سرمایه به کدام سمت حرکت می کند.

آقابزرگي تاكيد كرد: البته سال 1400 براساس تحليل هاي فني پس از 1398 و 1399 ، سالي براي بازار سرمايه ثبات است. رشد چشمگیری وجود ندارد و انتظار می رود حداکثر بازده نرخ تورم و بین 40 تا 50 درصد باشد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا