علمی و پزشکی

آیفون۱۶؛ پیشرفت در ارتباط ماهواره‌ای!

به گزارش خبرگزاری یومیر، آیفون ۱۶ پرو و پرومکس تفاوت چشمگیری ( از نظر بصری ) با پرچمداران نسل‌های قبلی آیفون ندارد. دو گوشی آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس به نمایشگر بزرگ‌تر از آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس مجهزند و به‌لطف تراشه‌ی پرچمدار جدید، قابلیت‌های متعددی در زمینه‌ی هوش مصنوعی ارائه می‌دهند.

اپل می‌گوید آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس به‌ترتیب به نمایشگر ۶٫۳ اینچی و ۶٫۹ اینچی مجهز هستند (مدل‌های پرو و پرو مکس در نسل قبل نمایشگر ۶٫۱ اینچی و ۶٫۷ اینچی داشتند).

بدنه‌ی هر دو گوشی بار دیگر به روکش تیتانیومی مزین است. پرچمدارهای جدید اپل در رنگ‌های مشکی، سفید، تیتانیوم طبیعی و «تیتانیوم صحرایی»‌ روانه‌ی بازار می‌شوند. به ادعای اپل، آیفون ۱۶ پرو مکس دارای «بهترین عمر باتری آیفون در تاریخ» است.

گوشی‌های آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس با پردازنده‌ی A18 Pro عرضه می‌شوند که دارای موتور عصبی ۱۶ هسته‌ای است. به روایت اپل، این تراشه «عملکرد شگفت‌انگیز» برای قابلیت‌های Apple Intelligence ارائه می‌دهد و ۱۵ درصد از پردازنده‌ی آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس سریع‌تر است. A18 Pro به‌لطف بهره‌مندی از جی‌پی‌یو ۶ هسته‌ای، تا ۲۰ درصد عملکرد گرافیکی بهتر از پردازنده‌ی A17 Pro در پرچمدارهای نسل قبل ارائه می‌دهد.

اپل می‌گوید آیفون ۱۶ پرو به دوربین فوق عریض ۴۸ مگاپیکسلی جدیدی با نام تجاری «فیوژن» مجهز است و از دوربین تله‌فوتو ۱۲ مگاپیکسلی با بزرگ‌نمایی اپتیکال پنج برابری استفاده می‌کند. این بار هر دو مدل پرو و پرو مکس آیفون به دوربین تله‌فوتو «چهار منشوری» (ساختار مشابه دوربین‌های پریسکوپی) مجهز هستند.

گوشی‌های آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس در بخش کناری از دکمه‌ی جدید Camera Control میزبانی می‌کنند که تجربه‌ی عکس‌برداری و فیلم‌برداری را ارتقاء می‌دهد. این دکمه بعدا با به‌روزرسانی نرم‌افزاری قابلیت‌های جدیدی دریافت خواهد کرد. گوشی‌های جدید اپل ویدیوهای 4K را با نرخ ۱۲۰ فریم‌برثانیه ضبط می‌کنند و امکان تغییر سرعت پخش ویدیو پس از ضبط وجود خواهد داشت.

اپل روی تجربه‌ی صوتی آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس نیز مانور داده است. این شرکت می‌گوید گوشی‌های جدیدش چهار میکروفون با کیفیت استودیو دارند و می‌توانند به هنگام ضبط ویدیوهای فراگیر، صدای فراگیر را نیز ثبت کنند.

قیمت آیفون ۱۶ پرو از ۹۹۹ دلار و قیمت آیفون ۱۶ پرومکس از ۱۱۹۹ دلار آغاز می‌شود.

آیفون۱۶؛ انقلابی در ارتباط ماهواره‌ای!

آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس با چیدمان جدید دوربین‌های پشتی و بهره‌مندی از دکمه‌ی جدید رونمایی شد. اصلی‌ترین تغییر آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس را می‌توان عمودی‌شدن چینش دوربین‌های پشتی دانست. به‌لطف همین تغییر، مدل‌های عادی و پلاس همچون آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس، توانایی ضبط ویدیوی سه‌بعدی دارند.

طراحی کلی مدل‌های عادی و پلاس آیفون ۱۶ تغییر چشمگیری نکرده است. داینامیک آیلند، گوشه‌های گرد، پنل شیشه‌ای و درگاه USB-C نشان می‌دهند که با همان ظاهر آشنای آیفون مواجهیم.

در کالبد آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس تراشه‌ی A۱۸ قدرت‌نمایی می‌کند؛ تراشه‌ای سه نانومتری که به‌ادعای اپل ۳۰ درصد سریع‌تر از تراشه‌ی آیفون ۱۵ است و به‌لطف واحد پردازش عصبی قوی‌تر می‌تواند میزبان قابلیت‌های اپل اینتلیجنس باشد.

آیفون ۱۶ دارای دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی است و می‌توانید با این رزولوشن عکس بگیرید یا عکس‌های ۲۴ مگاپیکسلی را انتخاب کنید. قیمت آیفون ۱۶ از ۷۹۹ دلار آغاز می‌شود و قیمت آیفون ۱۶ پلاس نیز از ۸۹۹ دلار آغاز می‌شود.

گفتنی است که با استفاده از فناوری پیشگامانه مانند Emergency SOS از طریق ماهواره، کاربران می‌توانند در خارج از پوشش تلفن همراه و Wi-Fi، برای ارسال و دریافت متن، ایموجی و Tapback از طریق iMessage و SMS به نزدیکترین ماهواره متصل شوند. پیام‌ها از طریق ماهواره در iOS 18 رمزگذاری شده‌اند. 

آیفون۱۶؛ انقلابی در ارتباط ماهواره‌ای!

 ایرپاد ۴ (AirPods ۴ ) این بار با طراحی جدید معرفی شد اما این تمام ماجرا نیست. قابلیت نویز کنسلینگ یا anc در این سری از محصولات اپل ارتقا پیداکرده است. علاوه بر این به لطف طراحی دقیقی که دارد، بهتر در گوش جا می‌افتد؛ با این‌حال دیگر مانند ایرپاد قبلی، سری قابل تعویض ندارد.

اما بزرگ‌ترین تحول امسال اضافه شدن درگاه USB-C به کیس های شارژ ایرپاد است. درواقع اپل با این جایگزینی، ایرپاد ۴ را با همه محصولات جهان مطابقت داده است. اما ویژگی جالب‌تر کیس ایرپاد جدید این است که این کیس دارای یک بلندگو است که به شما کمک می‌کند آن را در زیر تخت یا صندلی به‌راحتی و با استفاده از برنامه Find My پیدا کنید.

هر دو مدل دارای تراشه H۲ هستند که امکان بهبود کیفیت صدا را فراهم می‌کند. علاوه بر این می‌توانید با مشخص کردن دستوراتی برای ایرپاد، آن را شخصی‌سازی کنید. این به این معنا است که شما می‌توانید با تکان دادن سر، به ایرپاد دستور موردنظر خود را بدهید. گفته می‌شود که ایرپاد ها ۳۰ ساعت عمر باتری دارند.

هر دو مدل ایرپاد در حال حاضر برای پیش‌سفارش در دسترس هستند و در ۲۰ سپتامبر عرضه می‌شوند. ایرپاد ۴ معمولی ۱۲۹ دلار و ایرپاد ۴ باقابلیت ANC  ۱۷۹ دلار قیمت دارند.

آیفون۱۶؛ انقلابی در ارتباط ماهواره‌ای!

با معرفی اپل‌واچ سری ۱۰ اپل توانست ساعت هوشمند خود را با ضخامت کمتر عرضه کند و در عین حال مقاومت آن در برابر آب را حفظ کند. سری ۱۰ همچنین دارای سیستم شارژ کارآمدتری خواهد بود که آن را به سریع‌ترین اپل‌واچ هنگام شارژ شدن تبدیل می‌کند.

از دیگر قابلیت‌های اپل‌واچ سری ده می‌توان به قابلیت اضطرار SOS و تشخیص سقوط اشاره کرد؛ همچنین برای برای بهبود تماس‌های تلفنی سری ۱۰ قادر است نویز پس زمینه را به حداقل برساند.  گفتنی است که کاهش نویز پس‌زمینه برای استفاده از ساعت در حین تماس، افزودنی کارآمدی خواهد بود.

همچنین قابلیت جدیدی به نام Photos Face به این ساعت هوشمند اضافه شده است که از یادگیری ماشینی برای ایجاد عکس‌های شما استفاده می‌کند.

اپل‌واچ همچنین به تعدادی قابلیت‌های مرتبط با سلامتی مجهز شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به هشدارهای محیطی با صدای بلند، یادآوری داروها و ردیابی دمای بدن در طول شب اشاره کرد.

بنابر گفته اپل بدنه‌های جدید آلومینیومی اپل‌واچ تا ۱۰ درصد کمتر از نسل قبلی وزن دارند، اما یک روکش جدید وجود داردند و آن تیتانیوم است. امسال، تیتانیوم درجه ۵ جایگزین فولاد ضد زنگ برای اپل واچ می‌شود. با این کار، سری ۱۰ تقریبا ۲۰ درصد کمتر از فولاد ضد زنگ سری ۹ وزن خواهد داشت.

طراحی مجدد سری 10 آن را برای تمرینات بهتر می‌کند، زیرا سبک‌تر است و صفحه نمایش بزرگتری برای دیدن راحت‌تر آمار تمرین دارد. اپلیکیشن تمرین اکنون دمای آب را در حین شنا نشان می‌دهد که برای کسانی که غواصی می‌کنند مفید خواهد بود. برخی ویژگی‌ها نیز به‌طور خاص برای آن فعالیت و همچنین موج‌سواری و ماهیگیری طراحی شده‌اند.

برنامه جدید Tides به ردیابی تغییرات سطح آب کمک می‌کند و شامل «داده‌های خطوط ساحلی در سراسر جهان» است.

اپل واچ سری ۱۰ امروز برای پیش خرید با قیمت ۳۹۹ دلار در دسترس است و در ۲۰ سپتامبر به بازار عرضه خواهد شد.

آیفون۱۶؛ انقلابی در ارتباط ماهواره‌ای!

اپل در رویداد امروزش اپل واچ اولترا 2 را با گزینه‌ی رنگی جدید «satin black» و همچنین ویژگی تشخیص آپنه خواب به‌روز کرد. این قابلیت از شتاب‌سنج ساعت برای تجزیه‌وتحلیل «داده‌های اختلال تنفسی» هر ۳۰ روز استفاده می‌کند و «اگر نشانه‌های ثابتی از آپنه خواب متوسط ​​تا شدید مشاهده شود، به شما اطلاع می‌دهد».

قابلیت تشخیص آپنه خواب در آینده به اپل واچ سری ۱۰ و همچنین سری ۹ نیز اضافه خواهد شد. این اولین باری است که اپل از زمان عرضه‌ی این محصول یعنی دو سال پیش، اپل واچ اولترا را در بیش از یک رنگ عرضه می‌کند. همچنین بند جدید «Titanium Milanese» نیز برای این مدل معرفی شده است.اپل واچ اولترا ۲ با سیستم‌عامل watchOS 11 به‌همراه به‌روزرسانی‌هایی برای Smart Stack عرضه می‌شود؛ این ویجت‌ها با چرخاندن Digital Crown نمایش داده می‌شوند و درست مانند آیفون، فعالیت‌های زنده را نشان می‌دهند. همچنین مجموعه‌ای از قابلیت‌های ردیابی سلامت در اختیارتان قرار می‌گیرد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به Training Load اشاره کرد که در صورت فعالیت بیش‌ازحد یا فشار زیاد به بدنتان، شما را مطلع خواهد کرد.

اپل واچ اولترا به‌عنوان اولین به‌روز رسانی قابل‌توجه در طراحی این ابزار پوشیدنی در سال ۲۰۲۲ معرفی شد. ویژگی‌هایی همچون صفحه‌نمایش بزرگ‌تر، بدنه‌ی ضخیم‌تر و از همه مهم‌تر دکمه‌ی Action قابل شخصی‌سازی این ساعت را از مدل‌های معمولی سری متمایز می‌کردند؛ قابلیتی که بعدها اپل در iPhone 15 Pro نیز از آن استفاده کرد. این شرکت سال گذشته اولترا ۲ را با صفحه‌نمایش روشن‌تر و تراشه‌ی S9 جدید عرضه کرد که پردازش دستورات سیری روی دستگاه را امکان‌پذیر می‌کرد.

شاید واچ اولترا امسال تغییر چندانی نکرده باشد؛ اما همچنان قهرمان باتری سری ساعت‌های هوشمند اپل به‌شمار می‌آید. به‌علاوه، گران‌ترین ساعت هوشمند اپل محسوب می‌شود و به‌طور خاص برای ورزشکارانی طراحی شده است که زمان بیشتری را در خارج از منزل و در حرکت می‌گذرانند و برای آن‌ها صفحه‌نمایش روشن‌تر و باتری طولانی‌مدت در اولویت قرار دارد.

اپل می‌گوید مدل مشکی اپل واچ اولترا ۲ در تاریخ ۲۰ سپتامبر روانه‌ی بازار خواهد شد. قیمت اپل واچ اولترا ۲ مدل مشکی، ۷۹۹ دلار تعیین شده است و از امروز برای پیش‌فروش در دسترس قرار دارد.

آیفون۱۶؛ انقلابی در ارتباط ماهواره‌ای!

۲۲۷۲۲۷

دکمه بازگشت به بالا