علمی و پزشکیکسب و کار ایرانی

آیا گانودرما برای تسکین آلرژی مفید است؟

روش های مختلف مصرف قارچ گانودرما

قیمت محصولات گانودرما: مصرف تازه آن کاربرد بیشتری دارد اما به صورت خشک شده یا پوره شده نیز کاربرد دارد. برای مثال در ترکیب با قهوه می توان آن را مصرف کرد. طعم گانودرما به تنهایی خوشایند نیست و مصرف آن به صورت مکمل طرفداران بیشتری دارد. بر گلبول های سفید تاثیر زیادی دارد از این رو می توان در درمان بیماری هایی مانند سرطان ها از آن بهره برد. نوعی از گلبول های سفید در بدن وجود دارد که به کشنده طبیعی شهرت دارند و قارچ گانودرما میتواند روی فعالیت آن ها تاثیر بسزایی داشته باشد. تعدادی از گلبول های سفید نیز در خون وجود دارند که به لنفوسیت ها معروفند و قارچ گانودرما می تواند تعداد آن را در خون افزایش دهد و باعث بهبودی بیمارانی که به سرطان روده بزرگ دچار هستند شود.

قهوه فوری سوپریم رنگ های گوناگونی دارد. این قارچ در رنگ های قرمز، سیاه، زرد، بنفش و سبز وجود دارد. انواع قرمز و سیاه این قارچ خواص بیشتری دارد. این قارچ بیشتر در گودال هایی که پای درختان وجود دارد می روید. اما امروزه به دلیل خواص دارویی که از این گیاه کشف شده است پرورش آن نیز رواج یافته است. تحقیقات اخیر نشان می دهد مصرف ۴ هفته ای از این گیاه هیچ عوارضی برای کلیه و کبد نخواهد داشت.

اثرات گانودرما بر روی پوست

قیمت قهوه گانودرما: رادیکال های آراد برای پوست مضر هستند و قارچ گانودرما می تواند از اثر این رادیکال ها بر پوست بکاهد. این رادیکال ها بر اثر عواملی مانند آلودگی ها، دود سیگار، نورخورشید و بسیاری عوامل دیگر به وجود می آید و باعث پیری زود رس پوست می شود. خاصیت آنتی اکسیدان و آنزیم هایی که قارچ گانودرما وجود دارد باعث تخریب رادیکال های آزاد می شود. خواص قارچ گانودرما باعث می شود پوست رنگ طبیعی خود را بازیابد و نقاطی از آن که تخریب شده اند ترمیم یابند.

بتاگلوکان موجود در قارچ گانودرما یک شکر طبیعی است باعث نرم و لطیف شدن پوست می شود. این ماده باعث ترمیم بافت های مرده در پوست می شود و آن ها را بهبود می دهد. درمان پوست های خشک و شکننده با این روش بسیار آسان است. گانودرما چه در اندام های داخلی و چه خارجی خاصیت ضد التهابی دارد و همین موضوع سبب می شود التهابات پوست را به خوبی درمان کند. زخم ها، انواع جوش و آکنه و التهابات پوستی با استفاده از این قارچ بهبود می یابد. پس می توان در محصولات آرایشی و بهداشتی نیز از خواص آن استفاده کرد.

با استفاده از می توان روند پیری را کند کرد و چینی های باستان به همین دلیل به آن قارچ جاودانگی می گفتند. بالا بردن گردش خون در پوست باعث می شود پوست خاصیت کشسانی خود را بهتر حفظ کند و بدین ترتیب از چین و چروک پوست جلوگیری می شود.

خارش های پوستی با قارچ گانودرما چگونه درمان می شود؟

مصرف این قارچ باعث می شود رطوبت کافی به پوست برسد و همین امر سبب می شود از خارش های پوستی جلوگیری شود. همچنین استفاده از این گیاه سبب می شود روغن کافی در پوست ما وجود داشته باشد و این نیز به کم شدن خارش های پوستی کمک می کند. برای درمان خارش های پوست می توانید هم ان را به صورت خوراکی مصرف کنید و هم به صورت موضعی روی پوست قرار دهید.

ضد حساسیت بودن این قارچ باعث می شود واکنش های آلرژیک پوست که ممکن است نسبت به عوامل بیرونی مانند محیط، خوردن غذاها، دارو و … وجود داشته باشد از بین برود. موادی به نام پلی ساکارید در این قارچ وجود دارد که باعث می شود آنتی بادی هایی را تقویت کنند که با عوامل حساسیت زا در بدن مقابله می کنند. به طور کلی این قارچ می تواند مشکلات پوستی را بهبود بخشد.

یکی از دلایل شایع خارش پوست خشکی آن است که ممکن است هر کسی در زندگی یک بار با آن روبرو شده باشد. هنگامی که برای درمان خارش پوست به پزشک مراجعه می کنیم داردهایی به ما می دهد که رطوبت و چربی پوست را تامین کند و از خشکی پوست بکاهد که در نتیجه خارش نیز کاهش می یابد. گاهی این خشکی به حدی می رسد که باعث اگزما می شود. قارچ گانودرما یکی از گیاهانی است که می تواند در این مورد به ما کمک بسیاری بکند زیرا با خاصیت ضد التهابی و تامین آب و چربی مورد نیاز پوست از شدت این خارش ها می کاهد و به مرور این خشکی و خارش در پوست درمان می شود.

گانودرما قارچ جاودانگی

خارش های پوست عموما با التهاباتی همراه است که قارچ گانودرما می تواند با کاهش این عوارض به بهبود خود بیماری کمک کند. این قارچ از بروز حساسیت ها جلوگیری می کند و بیماری های زمینه ای که باعث خارش پوست می شوند را درمان می کند. امروزه خواص بسیاری از این گیاه کشف شده است که در درمان بیماری هایی همچون آرتروز، آکنه صورت، خشکی و تورم پوست، خارش پوست، پسوریازیس و حتی سرطان نیز استفاده می شود اما یکی از مهم ترین خواص آن آنتی اکسیدان بودن و کاهش التهاب است که در درمان بسیاری بیماری ها موثر واقع شده است.

گانودرما عفونت ها را در نقاط مختلف بدن بهبود می دهد. آنتی اکسیدان موجود در این قارچ می تواند به بهبود سریع زخم ها کمک کند. رطوبت دهی به پوست توسط این قارچ می تواند به کاهش آسیب های بیرونی کمک نماید. و به طور کلی با تقویت سیستم ایمنی بدن باعث کاهش بسیاری از بیماری های خود ایمنی نیز می گردد

دکمه بازگشت به بالا