آغاز پذیرش حوزه های علمیه خواهران در سراسر کشور

معاون سمینار رئیس خواهران گفت: “خبر مبنی بر اینکه بیش از 5 مدرسه سمینار خواهر در سراسر کشور فعال هستند و پذیرش صدها مدرسه از امروز آغاز شده است.” ضبط از امروز آغاز می شود. حدود 5 ٪ از داوطلبان در سطح عمومی و سطح دو پذیرفته می شوند و 5 ٪ وارد سطح بالایی می شوند.
به گفته اینا hojjatoleslam fazel- مدیر حوزه علمیه- امروز دوشنبه (21 مه) در جلسه برنامه های پذیرش سال تحصیلی که در تهران برگزار شد با محکوم کردن سالگرد شهادت در امام صدیق (AS) آغاز یک فصل جدید در ضبط سمینار خواهر را اعلام کرد و گفت: “این امام نجیب بیش از امروز بود.
فاضل با اشاره به نیاز به آموزش نسل جدید امام صدیق (AS) افزود: “آغاز سال تحصیلی جدید تحت نام مدیر مذهبی فرصتی برای خواهران است تا مسیر امام هامام را ادامه دهند.” به این ترتیب راهی برای ارتش امام زامان و خدمت به دین و جامعه است.
۱۰۰۰ رشته ها نامزدهای فعال و فعالیت های اجتماعی
مدیر حوزه علمیه خواهران با اشاره به رشد کمی و کیفی خواهران گفت: بیش از 6000 دانش آموز در سه دهه گذشته در مراکز مختلف حوزه های علمیه و جامعه تحصیل کرده اند. در حال حاضر تقریباً 5 رشته در این زمینه ها اجرا می شوند که به احتمال زیاد به بوم جنسیت و فرهنگ تبدیل می شوند.
وی گفت: سمینارهای خواهر نیز در عرصه اجتماعی حضور فعال دارند و گفت: از فعالیت های وابستگی سقط جنین گردشگری اسلامی ما شاهد آموزش بازیگرانی هستیم که در قالب سازمان های مردم نهاد (سازمان های غیر دولتی) و پویایی محبوب نقش دارند.
فاضل همچنین به اسکن “همدلی ایران” اشاره کرد و گفت: در این پیشاهنگ بیش از 5 کیلوگرم طلا و سکه برای کمک به بازسازی غزه و پناهندگان فلسطین و لبنانی جمع آوری شد.
تأکید بر پذیرش و آموزش متخصصان مذهبی
وی نگرانی در مورد کاهش ثبت نام را رد کرد و گفت: “ما نسبت به سال گذشته کاهش قابل توجهی در ضبط نداریم.” پیروی ما با اصل این است که تبدیل شود. خواهرانی که امام زامان (AS) و دانش آموزان امام صدیق (AS) را می بینند به این زمینه دعوت می شوند. امروز خواهران دانش آموزان ما با رویکرد مذهبی مشاوره اسلامی و غیره در آموزش خردسال و کودک فعال هستند و برای دو یا سه سال گذشته 5 دانشمند در این رشته ها تحصیل کرده اند.
پیشگام در فضای مجازی و استخدام شده
وی با اشاره به ورود زودهنگام سمینارهای خواهر به فضای مجازی در دوره Corona گفت: “ما جزو اولین سازمان هایی بودیم که وارد این اتاق شدیم و آن را فرصتی مناسب برای تأمین نیازهای روز دانستیم.” امروز بسیاری از نامزدهای ما در تکالیف آموزشی و پژوهشی فعال هستند و با دانشی که آموخته اند سر و کار دارند.
در پاسخ به این سؤال چرا مدیریت سمینار خواهران با یک زن نیست؟ وی گفت: دلیل عدم موفقیت یک بانوی طالبان به عنوان مدیر این مجموعه HojjatoLeleslam Fazel گفت: “کار اجرای با حضور در زمینه و حضور میدانی بسیار زیاد است و من بیشتر آخر هفته ها در استان ها هستم.” با این حال من از حضور زنان در این موقعیت استقبال می کنم و امیدوارم که یک خانم ماکرام در آینده نزدیک مسئول باشد. پنج برنامه سالانه اول سمینار خواهران تدوین و تصویب شده است. در این برنامه کارهای خاصی برای هر منطقه به شرایط آب و هوایی فرهنگی و اجتماعی داده می شود تا راهی برای سمینارها هدفمندتر و مؤثرتر شود.
پذیرش حوزه علمیه خواهران را در سراسر کشور آغاز می کند
زیر صدی افر – معاون آموزش حوزه های علمیه- تبلیغاتی که بیش از 5 مدرسه سمینار خواهر در سراسر کشور فعال هستند و امتیاز صدها مدرسه از امروز آغاز شده است پذیرش به طور رسمی از امروز آغاز می شود. حدود 5 ٪ از داوطلبان در سطح عمومی و سطح دو پذیرفته می شوند و 5 ٪ وارد سطح بالایی می شوند.
توسعه سطوح و خوابگاه های عالی
افشار اضافه کرد: بیشتر استانها دارای سطح سه و تقریبا هستند. 2 استان سطح چهار را پوشش می دهد. بسیاری از مدارس سمینار همچنین خوابگاه دارند و داوطلبان می توانند از این ظرفیت استفاده کنند.
وی با اشاره به چشم انداز سمینارهای خواهر گفت: هدف نهایی در زمینه های کلامی دستیابی به فقر و دین در بالاترین سطح است. تاکنون بیش از هزار دانشمند تحصیل کرده و تعداد قابل توجهی در سطوح مختلف آموزش دیده اند. ما در حال تلاش برای استفاده مؤثرتر از آموزش مجازی هستیم تا بتوانیم نیازهای علمی این حوزه را از داخل برآورده کنیم. امید است که به زودی نامزدها را در بالاترین تعادل علمی در دین ببینیم.
پوشش مدرسه سمینار 2 استان و خواهران
معاون رهبر سمینار خواهران گفت: Khorasan شمالی Razavi و South Khorasan به طور مستقل فعالیت می کنند اما مرکز کنترل سمینار خواهر چهار استان را در بر می گیرد. بیش از 6000 دانشجو در حال حاضر در حال تحصیل هستند. بیشتر آنها ایرانی هستند و تقریباً تقریباً. یک درصد از دانشجویان اتباع خارجی هستند که در قالب توافق با انجمن الموستافا تحصیل می کنند.
ورود دقیق و برنامه ریزی برای جذب بیشتر
با اشاره به فرایند انتخاب AFSAR گفت: “برای ورود به منطقه با فیلترهای خاص مانند آزمایش مصاحبه و تحقیق و پس از دوره آزمایشی شناسایی شخص به فرد صادر می شود.” این فرایند باعث از بین رفتن طبیعی در برخی مراحل می شود. در حال حاضر برای هر 10000 زن فقط 5 دانش آموز وجود دارد. این یک رقم مهم نیست و برای جذب خواهران بیشتر نیاز به برنامه ریزی دارد.
وی با اشاره به امکانات دانشجویان خواهر گفت: “خدمات و امکانات آموزشی به عنوان تحصیل در دانشگاه در دسترس دانشجویان است.” بسیاری از آنها می خواهند وارد آموزش یا عضویت در دانشکده دانشگاه شوند.
افشار بر نقش دانش آموزان در حوزه اجتماعی تأکید کرد و افزود: “فعالیت اصلی دانشجویان در تبلیغات پرداختن به آسیب های اجتماعی و فعالیت های مبتنی بر سازمان های غیر دولتی است.” اگرچه کمتر قابل مشاهده است اما این فعالیت ها از اهمیت زیادی برخوردار هستند.
در پایان معاون مدیرعامل حوزه علمیه آموزش حوزه علمیه خاطرنشان کرد: بیشتر نیازهای مدیریت و نیازهای اداری توسط نامزدها در این مجموعه برآورده می شود. از دفتر مرکزی گرفته تا مدارس بسیاری از رهبران نیروهای آموزش دیده خود سمینارهای Søstren هستند.
پایان پیام