آغاز ساخت پروژه پل جدید بعثت از آبان ماه

آغاز ساخت پروژه پل جدید بعثت از آبان ماه

مدیرعامل سازمان نظام مهندسی و عمران شهرداری تهران از آغاز عملیات اجرایی ساخت پل جدید بزرگراه بعث خبر داد.

مهدی صداقتی در گفت وگو با یومیر. در خصوص ساخت نهایی پل جدید بعثه در منطقه 16 شهرداری تهران تاکید می شود که پایش رفتار لرزه ای پل بعثه نشان دهنده عدم استحکام سازه در زمان زلزله های شدید و مقاوم سازی آن است. وی با بیان اینکه این پل دارای توجیه فنی و اقتصادی نبود گفت: این پل 310 متری است که 20 متر طول و 20 متر عرض دارد که تنها دو مسیر را پوشش می دهد و از آنجایی که طراحی و ساخت این پل در کوتاه مدت انجام شده است. بررسی های دوره ای و بررسی های پل بعث در اواخر دهه 70 آغاز شد.

وی بیان کرد: بررسی ها نشان داد که عرض کم و شیب تند پل و همچنین عرض و ارتفاع کم نسبت به خطوط ریلی که مستقیماً از زیر پل عبور می کنند باعث بی اثر بودن پل شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی های انجام شده پل 2 کیلومتری در امتداد بزرگراه بعثه احداث می کنیم که از چهار تقاطع خیابان بخارایی خیابان پرستویی پل راه آهن و خیابان شهید رجایی عبور می کند. و گفت: با ساخت این پل مشکل پل حل می شود راه آهنی که شیب نامناسبی داشت نیز حل می شود.

مدیرعامل سازمان نظام مهندسی و عمران شهرداری تهران در ادامه در خصوص نحوه پل سازی با بیان اینکه دو پل کوچک در دو طرف پل اصلی در محدوده راه آهن می سازیم و سپس پل اصلی را با پیش ساخته طولی می سازیم. پل ها تیرآهن و سایت جهت راه اندازی کارگاه به پیمانکار واگذار شده و قالب ها پس از تحویل سایت در حال آماده سازی است و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده عملیات اجرا از آبان ماه آغاز خواهد شد. و همچنین دو سال طول می کشد تا این پروژه ساخته شود.

وی با تاکید بر اینکه ساخت پل جدید بعثه یکی از پروژه های بزرگ است چرا که با ساخت پل جدید ظرفیت جنوبی ترین بزرگراه شهر تهران بعد از کمربندی آزادگان افزایش می یابد گفت: پس از پایان سال ساخت این پل تردد در ترمینال جنوبی و چهار تقاطع بخارایی پرستویی راه آهن و شهید رجایی تا حدودی کنترل شده است.

صداقت در تشریح کارکردهای پل جدید و مسیر ساخت پل با تاکید بر اینکه طراحی پل جدید از قسمت غربی خیابان رجایی شروع و پس از عبور از چهارراه شهید رجایی راه آهن و سپس عبور از روی پل. خیابان شهید بخارایی . در منطقه بستان بعث به سطح صفر باز می گردد. وی افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده این پل دارای سه باند تندرو دو باند کند و یک عابر پیاده در هر جهت است ضمن اینکه دو رمپ ورودی و دو رمپ وجود دارد. رمپ های خروجی برای دسترسی به ترمینال جنوب خیابان شهید رجایی و خیابان شهید یک بخاری نصب شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا