آغاز تحقیقات کارآگاهان بر روی تابلوی نقاش مشهور

آغاز تحقیقات کارآگاهان بر روی تابلوی نقاش مشهور

موزه هنر بازل پس از شک و تردید کارآگاه هنری آماتور در مورد اصالت آخرین نقاشی گوگگن تحقیقات را آغاز کرده است.

به گفته یومیر یک نقاشی که زمانی به عنوان آخرین مرد از پل گوگگن نقاش معروف فرانسوی شناخته می شود پس از آنکه یک کارآگاه هنری آماتور در مورد اصالت خود شک و تردید کرده است اکنون در معرض یک ذره بین قرار گرفته است که منجر به تحقیقات علمی جدیدی از موزه هنر مستقر شده است.

این موزه که برای 6 سال گذشته میزبان نقاشی با عینک (1) بود پس از اتهامات این کار را که ممکن است این اثر توسط GUG ایجاد نشده باشد و در عوض توسط یک دوست نزدیک ویتنامی گوگگن و پس از مرگ وی این کار را بررسی کرده است.

اصالت این نقاشی توسط یک کارآگاه آماتور به نام Fabrice Fourmanoir مورد سؤال قرار گرفته است. اگرچه او یک مورخ رسمی هنر نیست اما این اولین بار نیست که وی یک اثر دروغین را در مجموعه یک موزه برجسته شناسایی کرده است. پرونده وی حداقل قانع کننده است که تحقیقات علمی کاملی در مورد منشأ نقاشی آغاز کرده است.

همانطور که در کاتالوگ Guggen Rose ذکر شد این اثر اندکی قبل از مرگ وی در 5 مه و در سن 9 سالگی توسط Guggen ایجاد شده است. این کار برای 5 سال گذشته متعلق به موزه هنر بازل در سوئیس است.

براساس گزارش جدید در Kunstavisen le quotidien de l’art این اثر امضاء ندارد و اگرچه شباهت هایی با هنرمند وجود دارد اما فرد دارای چشم آبی است نه قهوه ای و بینی ندارد. به طور دقیق تر شک و تردید بیشتری وجود دارد.

موزه هنر بازل تأیید کرده است که Formanwar در ماه مارس با موزه تماس گرفته و تقاضای خود را اعلام کرده است و این موزه تحقیقات جدیدی را در محل کار آغاز کرده است.

سخنگوی این موزه گفت: “ما این مسئله را بسیار جدی می گیریم اما این تحلیل ها مدتی طول می کشد.”

این موزه پیش بینی کرده است که احتمالاً نتایج تا ژوئن یا ژوئیه اعلام می شود.

روزنامه هنری le quotidien de l’ar به اشتباه گزارش داده بود که این نقاشی پس از تماس Furamanvar از این نمایشگاه خارج شده است. در حقیقت این کار مدتی است که در ملاء عام دیده نمی شود.

مطالعات اصلی منشأ کار پس از شک و تردید موزه به سرعت نشان داد که اصالت این نقاشی مدتهاست که شک داشته است. این اثر توسط یک جمع کننده سوئیسی به نام کارل هافمن به موزه هنر بازل اهدا شد. هر کس آن را در سال 6 در بازل خریداری کرده بود جایی که به عنوان “خود فرضی” به نمایش گذاشته شد.

مدیر موزه جورج اشمیت ارزیابی خود را از این نقاشی مرموز در گزارش سالانه موسسه ارائه داد و دلایل اصالت آن را بیان کرد. وی به این نتیجه رسید که وقتی این کار را ایجاد کرده است باید “بیمار” و “خسته” باشد که می تواند توضیح دهد که چرا او مانند خودش نیست و نقاشی به طور کلی “از نظر زیبایی شناسی” است.

رهبر بخش هنری موزه قرن نوزدهم در یک ایمیل الکترونیکی گفت: “او هرگز اظهار نکرده است که کاملاً قانع شده است اما ظاهراً به او اطمینان داده شده است که کار این مجموعه را بپذیرد.”

در دهه های بعد به نظر می رسد که این نقاشی توسط برخی از محققان پذیرفته و پشتیبانی شده است. به طور خاص آن را در کاتالوگ کاتولول وضوح ویلستین که برای اولین بار در سال 2 منتشر شد گنجانده شده است.

پل گوگگن (1-5) یک هنرمند فرانسوی امپرسیونیست بود. بیشتر آثار این هنرمند با حرکات هنری نمادگرایی و ترکیب در هم تنیده شده و احساس آثار را در جنبش بدوی منتقل می کنند. او از رنگهای درخشان و متداول و خطوط روشن برای به تصویر کشیدن اشیاء استفاده کرد. این هنرمند تا آخر عمر در تاهیتی زندگی می کرد و در همان مکان قرار داشت که مهمترین و بحث برانگیزترین مجموعه کار خود را ایجاد کرد. او قبل از مرگ یک هنرمند ناشناخته باقی ماند اما پس از مرگ وی به لطف دو نمایشگاه ترتیب داده شده شهرت پیدا کرد. پس از مرگ وی گوگگن بر آثار سایر هنرمندان از جمله پابلو پیکاسو و هنری ماتیس تأثیر گذاشت.

پایان پیام

دکمه بازگشت به بالا