عمومی

آشنایی با خواص و مضرات عسل کنار

آنچه مسلم است این می باشد که قیمت عسل کنار دزفول اهمیت افزون تری خواهد داشت چرا که مهمترین نقطه در ایران، برای تولید این محصول ارزشمند است. در این نوشتار به طور حتم نمی توان به تمامی خواص اعجاز انگیز عسل کنار پرداخت اما تلاش می شود به مهمترین آنها گوشه چشمی داشت.

مقادیر کمتر از 180 میلی گرم نشانه نامرغوب بودن عسل و تغذیه زنبور ها از شربت های مصنوعی است. همینطور بعضی از سالها شدت گرما بسیار زیاد است و بادهای گرم به گویش مردم عزیزجنوب تش باد می تواند به زنبورها استرس وارد کند و یا باعث نابودی کاملشان شود. در واقع اهمیت هورمون سروتونین بر روی خواب بسیار زیاد است و سبب آرام شدن مغز می شود.

آزمایش های مکرر نشان داده است که خواص عسل طبیعی به واسطه ماده اکسید کننده ای که در آن وجود دارد سبب می شود که فرآیند جذب قند در خون به آسانی دنبال شود و به نوبه خود اجازه نمی دهد که درصد قند در خون بالا برود. غلظت از خصوصیات یا ویژگی فیزیکی طبیعی دیگری است که از اهمیت عملی برخوردار است. اهمیت خواب شبانه بر هیچکس پوشیده نیست. مصرف سرشار از تریپتوفان سبب می شود که چرخه خواب بدن تنظیم شود و عسل طبیعی در این زمینه پرچم دار است. یکی از روشهای تقلب در ساخت عسل این است که مواد گلوکزی را در آب و شیره گیاهان حل میکنند و بهصورت عسل درمیآورند (عسل مصنوعی).

این عسل تب را برطرف میکند و تقویت کننده ای مناسب برای موی سر است. این نوع از عسل طبیعی می تواند مقاومت و توانایی دستگاه گوارش را افزایش داده و عملکرد این اندام ها در بدن را بهبود بخشد. خرید عسل عمده از زمانی رونق گرفت که خواص عسل طبیعی برای پوست مشخص شد.

عسل این گیاه کف می کند در بسیاری از جاها و مناطق عسل کنار را به صورت کف کرده استفاده می نمایند و بسیاری نیز معتقد هستند که عسل نباید کف کند پس شاید عسل مرغوب نیست. عسلی است که غالب شهدی که زنبور در عسل سازی و تولید عسل استفاده کرده مربوط به شهد و گرده ی گلهای درخت کنار می باشد.خرید عسل وحشی اصل در سراسر کشور با قیمت مناسب و عمده برای مصرف کنندگان عرضه می گردد.

محققان دریافتند که ترکیبات مختلف موجود در عسل (به ویژه عسل مانوکا) به کاهش التهاب کمک میکند و میتواند به اندازه بسیاری از داروهای ضد التهابی موثر باشد. طبیعتاً عسل تهیه شده از شهد این گل نیز می تواند در این موارد موثر باشد. موز و شیر هم برای تقویت حافظه و از بین بردن ضعف روحیه موثر است. اگر قیمت عسل طبیعی زیاد است ما هم قبول داریم ولی با یک حساب سرانگشتی متوجه خواهیم شد که چه هزینه های هنگفتی برای درمان بیماری تنفسی اخذ می شود، برای برطرف کردن چند آکنه ریز از روی پوست باید بارها و بارها اقدام به استفاده از داروهای شیمیایی گران قیمت کنید و برای درمان بیخوابی باید ساعت ها به جلسات مشاوره بروید!

آنچه قصد داریم اکنون به آن اشاره کنیم، سوال هایی هست که یک مخاطب، جهت آشنایی با عسل کنار، نیاز دارد بداند. می توان تاثیر آن را در بهبود زخم معده موثرتر یافت. این درخت در نقاط مختلفی از جهان می روید ولی بیشتر رویش آن متعلق به بخش شرقی کشور یمن است به همین دلیل خیلی ها در جهان عسل کنار را به عنوان عسل یمنی می شناسند.

در هر حال این درخت در دزفول، شوشتر، جنوب استان فارس و نواحی از سیستان بلوچستان نیز رشد خوبی دارد. کنار در واقع یک درخت است و عسل کنار از شکوفه های آن به دست می آید. سفارشات شهرستان نیز تحویل پست داده میشود و معمولا بین ۴ تا ۷ روز کاری بعد از ثبت سفارش به دست شما میرسد. بعد از زایمان می توان به کمک آن، بهبود را سرعت بخشید. علاوه بر عسل بدست آمده از این درخت حتما نام سدر را شنیده اید مخصوصا که کاربرد متداول آن برای تقویت موی سر است و شامپو هایی تحت عنوان این اسم هم در بازار موجود می باشد. در کنار خواص و فوایدی که برای عسل طبیعی ذکر شد عسل می تواند مضراتی نیز داشته باشد.

قابل ذکر است که این عسل می تواند در نابودی اثرات زخم و جای جوش باقی مانده بر روی پوست، مفید واقع شود. در مطلب های بعدی مجددا به ذکر خواص عسل کنار اصل خواهیم پرداخت. عسل ها به عنوان یک روش درمان زخم موضعی تجدید حیات شده در نظر گرفته می شوند. وقتی یک قاشق عسل به صورت روزانه میل کنید از خاصیت بی نظیر آن اطمینان حاصل خواهید کرد.

خاصیت ضد التهابی و ضد قارچی در عسل سبب شده تا بهترین رژیم غذایی برای داشتن پوستی جوان و زیبا باشد. قیمت عسل طبیعی اگرچه این روزها بیشتر از قبل است اما با توجه به خواص عسل طبیعی و فضای درمانی که دارد بهترین گزینه محسوب شده و می تواند در ادبیات پزشکی یکی از محترم ترین رکوردها را به خود اختصاص دهد. عسل کنار اصل در لیست موارد پرفروش قرار دارد که برای بیماری های گوارشی به خصوص رفلاکس معده بسیار موفق عمل کرده است. در بهبود و درمان زخم ها تاثیری شگفت دارد. دیابتی ها به گوش باشند! اما بیشتر عسل های خالص و متاسفانه برخی از عسل های تقلبی، در آب به صورت چسبیده باقی مانده و یک توده جامد را درون آب یا روی قاشق تشکیل می دهند.

عسل یک مرطوب کننده بی نظیر است و سبب لایه برداری پوست می شود. برای اینکه عسل طبیعی در انرژی زایی برای شما مشخص شود می توانید عسل خام را وارد وعده های غذایی پیش از ورزش و یا میان وعده خود قرار دهید و از نتایج بی نظیر آن استفاده کنید.

منبع آنتی اکسیدان است و برای جوان سازی پوست یک روش طبیعی و بی نظیر است. نتایج نشان داد سامانه ماشینبویایی ارائه شده یک وسیله مطمئن و قابل اتکا در تشخیص و ثبت تغییرات بین سطوح مختلف تقلب در عسل است. در همین راستا هم عسل یاس تلاش می کند تا تولیدات جنوب ایران را ارائه نماید. همان طور که گفتیم، در بسیاری از کشورها، مقررات و استانداردهای مختلفی در رابطه با ارائه عسل وجود دارند که رعایت و پای بندی به آنها، یکی از اساسی ترین ارکان کیفیت محصول به شمار می رود.

دانستن همین نکته کفایت می کند که این محصول را یک عصاره جاودانه بخش دانسته اند. یک روش درمانی است که عسل طبیعی در آن جایگاه زیادی دارد. باید گفت سدر در واقع برگ های درخت کنار است که ساییده یا کوبیده شده اند. درخت کنار اندازه ای به طور متوسط در حدود ۷ الی ۸ متر دارد. اینکه می گوییم “بهانه” دلیل دارد! همان طور که گفته شد این ژل رویال به دلیل کمیابی خیلی گران است . در بخش قبلی به این موضوع اشاره کوچکی شد که عسل کنار قادر است زخم ها را بهبود ببخشید. عسل اقاقیا نشاط آور و بسیار معطر می باشد. آنزیم ها: موادی که به طور قابل توجهی، در مقادیر بسیار کوچک به فرآیند متابولیسم سرعت می بخشند.

مثلا ممکن است برندی که در نوشابه یا شکلات یا … سدر یکی از قدیمیترین درختان است که در قرآن به آن اشاره شده است و از برگهای آن سدر تهیه میکنند . گل دهی پاییزی این درخت بیشتر است و دارای شهد بسیار لطیفی است که باعث جذب زنبورهای عسل از فواصل دور به سمت گلهای آن می گردد. بمرور تیره و از عطر و طعم آن کاسته میشود .

بیشتر شهد آن مربوط به گیاه گون می باشد و جزو محبوب ترین نوع عسل های موجود در ایران است که با توجه به طعم مطلوب و خواص دارویی که دارد، مورد پسند بسیاری از مردم قرار گرفته است و برای تقویت معده، بیماری های کلیوی و کاهش درد مفاصل بسیار مفید می باشد که دارای رنگ زرد روشن می باشد. در تحقیقی که در سال ۲۰۱۳ در آزمایشگاه بر روی موشها انجام شد نتیجه حاصل شد که عسل کنار در بهبود بیماری­های کبدی و کلیوی اثر فوقالعاده داشته و باعث تقویت و بهبود این نوع بیماری­ها می­شود

دکمه بازگشت به بالا