مکاتبه برای حذف سقف حقوق اساتید

مکاتبه برای حذف سقف حقوق اساتید
اخبار آفتاب:

Sayed Jalil Hosseini ضمن توصیف نتایج سیستم آموزش شش ساله در زمینه بهداشت تأکید کرد: رسانه ها فرصتی ارزشمند برای برقراری ارتباط با مردم و معرفی نتایج و چالش های بخش بهداشت است.

وی با اشاره به افزایش دستمزدها برای دستیاران و کارآموزان و همچنین رسمیت دستیار به عنوان شغل گفت: از ابتدای سال اگر در مجمع مشورتی اسلامی تصویب شود دستیار به عنوان شغل شناخته می شود و دستیاران می توانند یک مزیت شغلی باشند.
*برای دانشجویان و اعضای هیئت علمی تسهیل می کند

معاون وزیر آموزش و پرورش توسط وزارت بهداشت نقش تسهیل این معاون برای دانشجویان و دانشجویان را اعلام کرد و افزود: “با بررسی چالش ها و مشکلات دانش آموزان ما سعی می کنیم نگرانی های آنها را کاهش دهیم.” ما همچنین برای از بین بردن حقوق اساتید مکاتبات انجام داده ایم که امیدواریم با وزارت علوم فناوری و نوآوری هماهنگ شود.

*ظرفیت آموزش پس از انقلاب را افزایش دهید

دکتری حسینی ادغام آموزش بهداشت را به عنوان یکی از مهمترین نتایج در انقلاب آموزش پزشکی توصیف کرد و گفت: پس از انقلاب تعداد دانشکده های پزشکی از 2 به 5 افزایش یافته است. تعداد دانشجویان پزشکی نیز از 6000 به 6000 افزایش یافته است و دانشکده از 4.3 تا 4.3.

وی با اشاره به افزایش حضور زنان در دانشگاه ها افزود: “ورود به زنان افزایش یافته است که 5 ٪ از زنان و اساتید عملکرد ارزشمندی دارند.” بسیاری از این نامزدها در سطح ملی و بین المللی مقام های برجسته ای کسب کرده اند.

*تحول در برنامه های آموزشی

معاون وزیر آموزش و پرورش وزارت بهداشت تغییر در رویکرد برنامه های آموزشی از درمان تا پیشگیری را به عنوان یکی از مهمترین تحولات پس از انقلاب توصیف کرد و گفت: “برنامه های آموزشی متناسب با نیازهای جامعه اصلاح شده است.” به عنوان مثال آموزش پزشکان اجتماعی و پرستاران مسن یکی از این تغییرات است.

وی همچنین از ایجاد مراکز توسعه برای آموزش پزشکی و برنامه های آموزشی مداوم برای پزشکان خبر داد و افزود: “پس از انقلاب آموزش مداوم پزشکان مورد نیاز بود و تاکنون این طراحی طراحی شده است و حدود 5 میلیون برنامه آموزشی طراحی و اجرا شده است.

*موقعیت بین المللی ایران در آموزش پزشکی

معاون وزیر آموزش و پرورش در وزارت بهداشت به نقل از اعتباربخشی مراکز آموزشی و دانشگاه ها و موقعیت مهم ایران در فدراسیون جهانی آموزش پزشکی از جمله سایر نتایج و تأکید شده: ادغام سیستم بهداشت و درمان با آموزش پزشکی باعث شده است دانشگاه ها به دانشگاه ها اطلاع دهند. به محض ظهور همه گیر. این مدل توجه فدراسیون جهانی آموزش پزشکی و در عین حال مورد تأیید فدراسیون جهانی آموزش پزشکی را به خود جلب کرده است بنابراین ایران می تواند برنامه های آموزش پزشکی را در کشورهای کشور ارزیابی و تأیید کند.

*آموزش و جامعه ویژه را گسترش دهید

وی گفت با اشاره به رشد قابل توجه ظرفیت آموزش در زمینه تخصصی ظرفیت دستیاران تخصصی از 4 نفر در سال به 4 نفر افزایش یافته است. همچنین در ابتدای انقلاب هیچ برنامه و بورسیه های تخصصی وجود نداشت اما اکنون 2 بورس تحصیلی 2 تخصص و بیش از 5 نامزد در این دوره ها داریم.

حسینی همچنین از توسعه بورس های تحصیلی بر اساس نیازهای این کشور خبر داد و افزود: زمینه هایی مانند پیوند کبد ناباروری پیوند کلیه و اورولوژی بازسازی بر اساس نیازهای پزشکی این کشور راه اندازی شده است.

*رشد در آموزش دندان

وی با اشاره به رشد دانش آموزان دندانپزشک گفت: “در ابتدای انقلاب ما فقط 5 دانش آموز عمومی و 5 دندانپزشک تخصصی داشتیم. اما اکنون بیش از 5 دانش آموز عمومی و 5 دانش آموز تخصصی در این زمینه وجود دارند. تعداد دندانپزشکی مدارس نیز به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

*چالش ها و چشم اندازهای آینده

معاون وزیر آموزش و پرورش وزارت بهداشت رشد علمی ایران را پشتیبانی ارزشمند توصیف کرد و اظهار داشت که اساتید و دانشجویان ماهر ما و ارتباط با انجمن های علمی جهان موقعیت آموزشی پزشکی این کشور را برجسته کرده است. با این حال برخی از مشکلات مانند بدهی دانشگاه و کمبود بودجه تأثیر منفی بر توانایی و خلاقیت رهبران دارند که امیدواریم با حمایت از این چالش ها حل شود.

در پایان وی تأکید کرد: اطلاعات و اساتید ایرانی که برنامه ریزی می کنند باعث شده است که ما کیفیت آموزش پزشکی را ارتقاء دهیم و به قدرت تخصصی برای اطمینان از سلامت مردم بپردازیم.

دکمه بازگشت به بالا