قورباغه هیتلر چگونه به محبوب ترین خودروی تاریخ تبدیل شد؟

در دهه 1980 برخی از پرفروش ترین فیلم ها و همچنین گروه موسیقی Beatle به محبوبیت این ماشین کوچک و مقرون به صرفه فولکس واگن با فرم منحصر به فرد خود کمک کردند.
ماشین فولکس واگن “بیتل” یا “سوسکی” (که به “قورباغه” در ایران معروف است) در 4 فوریه 2008 از تولید خارج شد. این ماشین یکی از بزرگترین نتایج در تاریخ خودرو بود. Beetle با اولین تولید هنری فورد افسانه صنعت خودرو و مدل T آن به بالاترین تولید و محبوب ترین اتومبیل در تاریخ تبدیل شد.
فولکس واگن یا قورباغه موفقیت خود را در سال 6 آغاز کرد هنگامی که آدولف هیتلر رهبر نازی از فردیناند پورشه بنیانگذار وسیله نقلیه لوکس پورشه خواست تا فولکس واگن را بسازد که ترجمه تقریبی آن از آلمانی به انگلیسی به معنای “ماشین مردم” است. این است به پورشه دستور داده شد كه یك اتومبیل كوچك و مقرون به صرفه را طراحی كند كه بتواند دو بزرگسال و سه فرزند را به حرکت درآورد.
این دستور ساده سرانجام به یک شکل و طراحی منحنی منحصر به فرد پایان یافت. هدف اصلی این شکل بهبود آیرودینامیک و کارآیی بود اما به سرعت توجه را به خود جلب کرد و به نمادی در دنیای ماشین آلمانی تبدیل شد. خودرویی که ایده های نازی ها را از “عامیانه” (کلمه ای از هیتلر برای مراجعه به آلمانی های اصلی) تبلیغ کرد و یکی از برنامه های عمومی ویژه هیتلر سیستم بزرگراه را ساخت.
این خودرو در ابتدا “صنایع دستی پاییز” (“قدرت از طریق خوشبختی”) یا ماشین “کوبف” نامیده می شد و در واقع یک تبلیغ در حال حرکت برای کمپین هیتلر با همین نام بود که از فعالیت های تفریحی برای کارگران آلمانی پشتیبانی می کرد. اما حتی اگر چند نمونه اولیه توسط ماشین KDF تولید شود تولید انبوه سری 2 فولکس واگن تا پایان 2 به تأخیر افتاد. جنگ جهانی و پایان رژیم نازی.
این ماشین یک نام ساده داشت اما نگاه جهان توجه جهان را به خود جلب کرد و این شکل نمادین نام مستعار آن نبود: Beatle Vucho Kochinl و Magolino.
تولید و محبوبیت این خودرو پس از جنگ جهانی دوم ادامه یافت و وارد بازار ایالات متحده شد. در آنجا به یک کمپین تبلیغاتی بزرگ کمک کرد که روی گران قیمت و قابلیت اطمینان آن متمرکز شود و ریشه های نازی های خود را برای جذب خریداران مشتاق کاهش دهد.
فرهنگ عامه از جمله حمایت از چندین شخصیت برجسته همچنین به محبوبیت آن کمک کرده است و آن را به محبوب ترین ماشین تاریخ تبدیل کرده است. سال 2 سال مهمی برای این تبلیغات تبلیغاتی بود. دومین فیلم برتر برتر آمریکای شمالی در آن سال خطای عشق بود جایی که یک بیتل هوشمند فولکس واگن “هاربی” نامگذاری شد. این کار به سرعت باعث شد ماشین فولکس واگن در ایالات متحده مشهور شود.
در همان سال گروه Beatles به طور غیرمستقیم پشتیبانی بزرگی از این خودرو ارائه می داد. ایان مک میلین عکاس را به آلبوم “ابی جاده” تبدیل کرد جایی که مک کارتنی جان لنون جورج هریسون و رینگگر از خیابان عبور کردند و در پشت یک بیتل سفید در پشت خیابان پارک کردند.
در سال 3 به نظر می رسید پورشه به هدف اصلی خود رسیده است. شکل منحصر به فرد بیتل همچنان به جذب مصرف کنندگان و همچنین قیمت نسبتاً مقرون به صرفه آن ادامه داد. مدل آن 1.5 دلار قیمت داشت که امروز حدود 1.5 دلار بود. قیمت بسیار ارزان با توجه به اینکه میانگین قیمت اتومبیل های جدید اکنون بیش از 1.5 دلار است. ظاهر منحصر به فرد خودرو و رابطه آن با افراد مشهور خریداران جوان و در برابر فرهنگ مشترک را به خود جلب کرد و این بهترین انتخاب برای دوران بی قرار و خلاق برای دهه ها و 1980 بود.
فولکس واگن پس از دستیابی به این موفقیت در سال 6 شدت بیشتری را در ماشین کوچک خود ایجاد کرد و هالیوود همان کار را انجام داد که این ماشین در فیلم هایی مانند Austin Power و Transformers نمایش داده شد. سرانجام هنگامی که این شرکت تصمیم به بازنشستگی در این تعداد اندک در سال 2 گرفت بیش از 5 میلیون واحد بیتل پس از پنج سال فروش در ایالات متحده در سراسر جهان فروخته شد. رکوردی که سوسک یا قورباغه را به محبوب ترین ماشین تاریخ تبدیل کرده است.
*بازتولید سایر محتوای رسانه ای در ISNA تأیید محتوای آن نیست و فقط برای توجه مخاطب است.
پایان پیام