عروسی لاکچری؛ نمایش ثروت یا پنهان کردن ضعف های درونی؟

عروسی لاکچری؛ نمایش ثروت یا پنهان‌ کردن ضعف‌های درونی؟

در سالهای اخیر عروسی بسیار تغییر کرده است. در حالی که بسیاری از افراد با مشکلات مالی سر و کار دارند ازدواج های شگفت انگیز هنوز در حال افزایش است.

به گفته یومیر در سالهای اخیر ازدواج بسیار تغییر کرده است. در حالی که بسیاری از افراد با مشکلات مالی سر و کار دارند ازدواج های شگفت انگیز هنوز در حال افزایش است. آیا این لوکس فقط یک نمایش یا تلاش برای پنهان کردن نقاط ضعف داخلی است؟

سرمایه گذاری اجتماعی یا نمایشگاه قدرت؟

تحقیقات در هند (بلوچ رائو و دسای 1) نشان داده است که هرچه ازدواج مجلل تر باشد وضعیت اجتماعی خانواده داماد نیز بیشتر می شود. این محدود به جوامع سنتی نیست بلکه در افراد مشهور و بر جهان نیز تأثیر می گذارد. برای آنها عروسی های لوکس نه تنها یک مهمانی بلکه فرصتی برای جذب مخاطب و کسب درآمد از تبلیغات هستند. پدیده ای که با افزایش زندگی لوکس در شبکه های اجتماعی سازگار است.

استرس اجتماعی و تبدیل ازدواج پر سود به یک هنجار

ترس از داوری دیگران باعث شده است که بسیاری از زوجین فراتر از ظرفیت مالی خود برای ازدواج بپردازند. داده های بررسی واقعی عروسی Knot نشان می دهد که 5 ٪ از زوج های آمریکایی تعداد مهمانان خود را برای حفظ سطح لوکس کاهش داده اند در حالی که 5 ٪ بودجه بیشتری را اختصاص داده اند. این روند نشان می دهد که استرس اجتماعی چقدر می تواند باعث شود افراد به عروسی های گران قیمت منجر شوند حتی اگر در واقعیت به چنین مراسمی احتیاج نداشته باشند.

لوکس و نیاز به احساس ارزشمندی

اعزام ثروت گاهی راهی برای پنهان کردن نارضایتی داخلی و تقویت اعتماد به نفس است. مفهوم “مصرف جبرانی” توضیح می دهد که برخی از افراد با هدف خرید کالاهای لوکس یا برگزاری مراسم گران قیمت برای تساوی کمبود مادی یا عاطفی انجام می شوند. این ممکن است یکی از اصلی ترین دلایلی باشد که برخی از زوجین حتی در شرایط مالی ضعیف هنوز هم مشتاق میزبان عروسی های عالی هستند.

نقش شبکه های اجتماعی در تغییر مفهوم ازدواج لاک

این روزها عروسی های لوکس نه تنها برای میهمانان حاضر در این مراسم بلکه از نمایش فضای مجازی نیز راضی هستند. یک مطالعه در چین (1) نشان داده است که استفاده از شبکه های اجتماعی به طور مستقیم با افزایش مصرف چشمگیر در عروسی مرتبط است زیرا زوجین دوست دارند تصویری ایده آل را نشان دهند. در این اتاق برخی از افراد حتی با اجاره لباس های گران قیمت و دکوراسیون موقت تصویری از زندگی لوکس را امتحان می کنند در حالی که در واقعیت چنین نمی کنند.

*بازتولید سایر محتوای رسانه ای در ISNA تأیید محتوای آن نیست و فقط برای توجه مخاطب است.

پایان پیام

دکمه بازگشت به بالا