تغذیه مناسب برای افزایش سرعت اسپرم

بررسی تحرک اسپرم یکی از مهمترین آزمایشات برای تعیین سلامت جنسی و باروری مردان در مطالعات اورولوژی است. متاسفانه کاهش تعداد و تحرک اسپرم یکی از مهم ترین علل ناباروری مردان است و به دلایل مختلفی رخ خواهد داد. به گفته این متخصص اورولوژی، عوامل محیطی مانند شرایط کاری، عوامل تغذیه ای مانند رژیم غذایی نامناسب و اجتماعی از مهم ترین دلایل کاهش تحرک و تعداد اسپرم های موجود در آن اسپرم است و باعث افزایش خطر ابتلا به مردان خواهد شد.

اهمیت تغذیه در افزایش تحرک اسپرم

پیروی از یک رژیم غذایی متعادل و غنی از مواد معدنی و ترکیبات آلی یکی از مهم ترین و ضروری ترین عوامل برای بهبود کیفیت و تحرک اسپرم قرص افزایش جهش اسپرم است. با فرازطب همراه باشید تا در مورد رژیم غذایی صحیح برای افزایش کیفیت، تحرک و تعداد اسپرم در مردان بیشتر بدانید.


با مصرف ویتامین ها کیفیت اسپرم را افزایش دهید.

همانطور که قبلا ذکر شد، ویتامین ها یکی از ضروری ترین و موثرترین ترکیبات مورد نیاز برای تقویت قوای جنسی و کیفیت اسپرم در مردان محسوب می شوند. بنابراین، خوردن غذاهای غنی از ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و ترکیبات آلی بسیار مهم است که می تواند نقش بسیار مهمی در حمایت از سلامت اسپرم داشته باشد. همچنین ویتامین A و ویتامین C جایگاه ویژه ای دارند و می توانند تاثیر زیادی داشته باشند.

غذاهای حاوی ویتامین A

هویج، زردآلو، سیب زمینی، کلم، فلفل، آناناس، انبه و غلات مختلف سرشار از ویتامین A هستند و مهمترین منابع کیفیت اسپرم هستند.

غذاهای غنی از ویتامین C

کلم زرد، توت فرنگی، مرکبات، لیمو و زینیا منابع غنی ویتامین C هستند که باعث تحریک جریان اسپرم و تقویت قوای جنسی مردان می شود.

مصرف مواد معدنی

یکی دیگر از ترکیبات موثر مهم و کلیدی که باعث افزایش کیفیت و تحرک اسپرم می شود، مواد معدنی مختلف به ویژه روی و سلنیوم است. این ترکیب تاثیر زیادی در افزایش سطح تستوسترون و تعداد اسپرم در مایع منی دارد و در غذاهای دریایی، گوشت گاو، آجیل، گوشت بوقلمون، تخم کدو، پنیر و سایر ترکیبات به وفور یافت می شود.

سیر یکی دیگر از مواد غذایی و ترکیبی است که حاوی مقادیر زیادی سلنیوم و ویتامین B6 است که جریان خون را به سلول های بیضه افزایش می دهد تا کیفیت اسپرم را افزایش دهد. در مصرف این ماده غذایی احتیاط می شود و در صورت داشتن مشکلات گوارشی خفیف یا شدید توصیه می شود از مصرف آن خودداری کنید.

تاثیر میوه ها بر افزایش تحرک اسپرم

میوه گروه دیگری از ترکیبات است که به طور موثری باعث افزایش کیفیت، حرکت، تعداد اسپرم و افزایش باروری مردان می شود. در این میان موز به دلیل دارا بودن مقادیر زیادی ویتامین C، ویتامین B1، منیزیم و پتاسیم در افزایش هورمون های جنسی، تحریک ترشح اسپرم در مایع منی و تقویت قوای جنسی تاثیر بسزایی دارد. مردان.

و گوجی بری از دیگر موارد توصیه شده در رژیم غذایی مردان است. این دو میوه سرشار از مقدار زیادی آنتی اکسیدان های ضد سرطان هستند و به دلیل کنترل تولید رادیکال های آزاد و محافظت از سلول های بیضه، تاثیر مثبتی در بهبود عملکرد و کیفیت سلول های اسپرم خواهند داشت.

گوجه‌فرنگی و هویج از جمله مهم‌ترین منابع لیکوپن، کاروتن و ویتامین A، از جمله دیگر اجزای بسیار مهم برای بهبود وضعیت و حرکت سریع اسپرم هستند.

دکمه بازگشت به بالا