بهره برداری از کندروی جنوبی بزرگراه آزادگان در پویش امید و افتخار

آغاز ساخت پروژه پل جدید بعثت از آبان ماه

مدیرعامل سازمان نظام مهندسی و عمران شهر تهران از بهره برداری از تقاطع جنوبی بزرگراه آزادگان در روز شنبه ۲۴ دی ماه همزمان با ستاد انتخاباتی امید و افتخار خبر داد.

به گزارش یومیر به گزارش شهر مهدی صداقتی مدیرعامل سازمان نظام مهندسی و عمران شهر تهران در این خصوص گفت: بزرگراه آزادگان کمربندی اصلی جنوب تهران است و تقاطع آن با 13 بزرگراه و اتصال به ورودی پایتخت و نقاط خروجی آن را به بزرگراه حمل و نقل تبدیل کرده است

وی افزود: از یک سو ترافیک زیاد در تقاطع و نبود جاده ناهموار در برخی نقاط این بزرگراه از سوی دیگر باعث برخورد جریان ورودی و خروجی جاده ها با ترافیک خطوط سریع السیر می شود. بزرگراه آزادگان علت ایجاد گره های ترافیکی عقب ماندگی های ترافیکی و بعضاً وقوع تصادفات نیز همین است. از این رو تکمیل قطعات باقیمانده از مقاطع پرتراکم بزرگراه آزادگان با هدف روان سازی و ایمن سازی تردد در این بزرگراه آغاز شد. می 1401.

وی با اشاره به تکمیل قطعه شمالی این جاده در سال گذشته از تکمیل جاده جنوبی بین خیابان شهید رجایی تا خیابان فدائیان اسلام در دی ماه جاری خبر داد و ضمن تشریح مشخصات این پروژه گفت: پروژه در حال تکمیل است. جاده جنوبی بزرگراه آزادگان شامل احداث یک تقاطع بزرگراهی در قالب یک جاده دسترسی به طول 3060 متر است. عرض بزرگراه 11.5 متر به صورت سه خطه می باشد. احداث پل در خیابان شهید دستواره با عرشه بتنی به طول 44 متر و عرض 13.5 متر شامل 3 خط و بهسازی پل راه آهن در مسیر این جاده نیز در اجرای این پروژه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مدیرعامل سازمان نظام مهندسی و عمران شهر تهران بهسازی پل شهید غیبی احداث دسترسی جنوب شرقی خیابان شهید رجایی تا بزرگراه آزادگان به طول 400 متر احداث دسترسی غربی به جنوبی از این تقاطع تا خیابان دستواره به طول 350 متر احداث دسترسی از تقاطع بزرگراه آزادگان به خیابان شهید غیبی و میدان مادر به طول 380 متر استحکام بخشی دیوار تندرو بزرگراه آزادگان با اجرای تیرهای نگهدارنده در این منطقه اجرای شبکه جمع آوری آب های سطحی به طول 13 کیلومتر (طول جداول) دیوارکشی به طول 385 متر و اصلاحات هندسی مسیرها از دیگر اقدامات اجرایی این پروژه برشمرده شد.

وی در ادامه با بهبود تقاطع ها و دسترسی به بزرگراه به بزرگراه آزادگان و بالعکس ایمن سازی ترافیک به ویژه در بزرگراه و کاهش خطر تصادفات و در نتیجه کاهش خسارات جانی و مالی ناشی از آن روان سازی ترافیک را ادامه داد. در نتیجه تکمیل بزرگراه جنوبی در این منطقه و کاهش زمان سفر و مصرف سوخت ایجاد دسترسی از سمت جنوبی خیابان شهید رجایی به شرق بزرگراه آزادگان ایجاد دسترسی از بزرگراه آزادگان به سمت جنوبی خیابان دستواره و شهید. خیابان غیبی از جمله آثار اجرای این پروژه است.

صداقتی هزینه اجرای این پروژه را 300 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: برای اجرای این پروژه 84 هزار متر مکعب خاکبرداری 50 هزار متر مکعب خاک و بنایی 7450 متر مربع قالب 1160 تن آرماتوربندی 11. هزار 462 متر مکعب ریخته گری 13 هزار متر سطح ایستاب 385 متر دیوارسازی 2300 متر گاردریل و 85 دکل نوری نصب و اجرا شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا