استان ها

اجرای ۳۵ پروژه ایمنی راه و حریم در گیلان طی امسال

یومیر/گیلان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، از اجرای ۳۵ پروژه ایمنی راه و حریم در استان طی ۱۰ ماه نخست سال جاری خبر داد و گفت: ۷۸.۸ کیلومتر راه روستایی ساخته شده که امیدواریم تا پایان سال، طول بیشتری از راه‌ها، برای تردد آسفالت و آماده بهره‌برداری شود.

غلامعلی نیک فهم در گفت وگو با یومیر، از اجرای ۳۵ پروژه ایمنی راه و حریم در استان گیلان با اعتباری بالغ بر ۹۵۶ هزار و ۳۵۰ میلیون ریال طی ۱۰ ماه نخست سال جاری خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد ۱۸ پروژه با اعتبار ۵۹۸ هزار و ۴۵۰ میلیون ریال در حال اجرا بوده و ۶ پروژه نیز به مبلغ ۱۶۳ هزار و ۴۰۰ میلیون ریال به اتمام رسیده است.

وی در ادامه با ارائه گزارشی از عملکرد اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان طی سال جاری، افزود: ۱۱ پروژه سیستم روشنایی به مبلغ ۱۸۴ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال و یک پروژه به مبلغ ۱۰ هزار میلیون ریال مربوط به اصلاح سیستم روشنایی محور رشت – امامزاده هاشم در مرحله انعقاد قرارداد است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان یکی از اقدامات مستمر در حوزه راهداری که به منظور ارتقای ایمنی و کاهش حوادث انجام می‌شود را شامل تعمیر، تهیه و نصب علائم اخطاری – انتظامی و مسیرنماها دانست و اضافه کرد: در ۱۰ ماهه‌ سال جاری ۶۷۰ عدد از این دست علائم، تهیه و نصب شده است.

نیک فهم ادامه داد: در سال جاری ۸۹۰ کیلومتر خط کشی سرد حوزه استحفاظی، ۶۰ کیلومتر ایمن‌سازی شیب شیروانی، ۲۰۰ کیلومتر تعمیر و نگهداری سیستم روشنایی معابر، ۱۱ کیلومتر نصب نیوجرسی، ۲۴ کیلومتر تعمیر و نصب گاردریل و ۱۵۰ کیلومتر اجرای شیار لرزاننده انجام گرفته است.

وی ایمن سازی ۱۶۵ عدد سر گاردریل‌ها، نگهداری ۲۲۰۰ دستگاه چراغ چشمک زن، اجرای ۶ سیستم روشنایی نقطه‌ای، اجرای ۵۵۰۰ متر سیستم روشنایی طولی، رفع ۲۸۳ مورد تجاوز حریم شامل مستحدثات، دکه آلاچیق و تابلوهای بزرگ، جمع‌آوری ۱۶۳۵ بنر و تابلوی تبلیغاتی، ثبت و صدور ۹۸۵ مجوز حریم و ۳۸۳ مورد صدور مجوز حفاری دستگاه‌های خدمت‌رسان را از دیگر اقدامات انجام شده توسط این اداره در ۱۰ ماهه امسال عنوان کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان همچنین از بهسازی و آسفالت بیش از ۲۸۵ کیلومتر راه روستایی در استان خبر داد و بیان کرد: طی ۱۰ ماهه سال جاری ۷۸.۸ کیلومتر از راه روستایی خاکی آسفالت و ۱۵۲.۳ کیلومتر از راه روستایی آسفالته روکش شده است.

وی ادامه داد: در ۱۰ ماهه سال جاری، ۷۸.۸ کیلومتر راه روستایی ساخته شده که امیدواریم تا پایان سال، طول بیشتری از راه‌ها، برای تردد آسفالت و آماده بهره‌برداری شود.

نیک فهم از روکش آسفالت ۵۴.۵ کیلومتر راه فرعی در گیلان نیز خبر داد و با اشاره به اینکه در حوزه نگهداری راه‌های روستایی، هرچه آسفالت مناسب‌تر باشد، مردم و کاربران تردد امن‌تری خواهند داشت، خاطرنشان کرد: عملکرد آسفالت و روکش انجام گرفته در حوزه راه‌های روستایی و فرعی از ابتدای سال جاری تاکنون به نسبت آمار یکساله سال ۱۴۰۱، پیشرفت قابل تاملی داشت است.

وی با اشاره به تنظیم چهار فقره قرارداد جهت مرمت، بازسازی و مقاوم‌سازی ۴۰ دستگاه پل عابر در محورهای مواصلاتی، گفت: ساخت ۱۹ دستگاه پل عابر پیاده نیز در محورهای مواصلاتی به منظور ارتقای سطح ایمنی تردد عابران پیاده در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا