اجتماعی

۷۵ درصد موتورسیکلت‌های کشور فرسوده هستند

دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور گفت: طبق آمار 12 میلیون موتورسیکلت در کشور داریم که 75 درصد آن فرسوده است.

به گزارش یومیر ، پوریا محمدیان همانطور که وی گفت صد و شصت و پنج جلسه این شورا امروز با رئیس دکتر برگزار شد. جمالی نژاد – معاون مهندسی عمران و توسعه شهری و روستایی در وزارت کشور و رئیس شورا – وی گفت: برای بررسی بیشتر ، تصمیم بر این شد که دبیرخانه شورای عالی هماهنگی ترافیک بر کار تمرکز کرده و فعال شود یک کارگروه تخصصی در این زمینه و همچنین برنامه غدیر و برنامه اقدام آن برای دوره های زمانی مختلف در جلسات بعدی شورای عالی مورد بررسی قرار می گیرد. ترافیک ایجاد کنید و در صورت تأیید ، دستگاه های مختلف را برای رانندگی مطلع کنید.

وی افزود: جلسه امروز شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور بررسی و بررسی مشکلات ساماندهی وضعیت موتورسیکلت ها در کشور را انجام داد و علاوه بر اعضای اصلی شورا ، نمایندگان شهرداری تهران ، راهور پایتخت و کمیته حمل و نقل دبیرخانه کمکی ، سازمان ملی استاندارد ، اداره کل صنایع اتومبیل و نیروی محرکه وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، سازمانهای غیر دولتی فعال در بخش حمل و نقل و اداره کل برای پیشگیری از جرم.

محمدیان با ارائه آمارهای بیشتر از وضعیت موتورسیکلت ها در کشور گفت: طبق آمار در حال حاضر 12 میلیون موتورسیکلت در کشور داریم که 75 درصد آنها مربوط به 9 میلیون وسیله نقلیه فرسوده است. همچنین حدود 5 میلیون و 300 هزار نفر در کشور مجوز موتورسیکلت دارند. در تهران نیز دو و نیم میلیون موتورسیکلت داریم.

وی افزود: طبق آمار پلیس راهور در یازده ماه سال 1999 ، یک میلیون و 870 هزار جریمه برای موتورسواران و تخلفات آنها صادر شده است.

دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور با اشاره به اینکه در جلسه امروز طرحی تحت عنوان “طرح غدیر” توسط پلیس راهور پیشنهاد و مورد بررسی قرار گرفت ، گفت: طرح غدیر برای ساماندهی وضعیت موتورسیکلت ناجا ترافیک در کشور جمع شده و برای اظهار نظر به وزارت کشور ارسال شده است ، که اولین جلسه امروز برای بحث در مورد این طرح بود.

محمدیان اظهار داشت: پروژه غدیر در سه بازه زمانی سه نوع اقدام دارد: كوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت. وی گفت: در قسمت اول این پروژه بیشتر به فعالیت های آموزشی و فرهنگی در زمینه موتورسیکلت توجه شود. و همچنین جذب این سازمان شرکت های بیمه ، شهرداری ها ، دادگستری و سایر سازمان ها در زمینه آموزش و توجیه رانندگان موتور سیکلت هستند.

وی ادامه داد: در قسمت دوم پروژه غدیر که شامل میان مدت است ، سعی در شناسایی و به روزرسانی اسناد مالکیت موتورسیکلت ها داریم که برای افزایش مشارکت موتورسواران ، برخی از اقدامات در قسمت دوم غدیر در نظر گرفته شده است. طرح.

دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور گفت: در گام دوم علاوه بر تعیین اصالت موتورسیکلت ، هویت راکبان آن نیز مشخص و تأیید می شود تا مسئول رفتار ترافیکی آنها باشد.

محمدیان قسمت سوم طرح غدیر را اقدامات طولانی مدت خواند و گفت: اقدامات طولانی مدت برای تجهیز دوربین های راهنمایی و رانندگی برای نظارت و نظارت بر تخلفات موتورسواران و همچنین استفاده از مجازات های جایگزین مانند نقص اجتماعی برای موتورسواران زیر بحث “.

وی افزود: در همین راستا در جلسه امروز عالی ترین شورای هماهنگی ترافیک در شهرهای کشور به پروژه موتوری انجام شده توسط پلیس راهور تهران بزرگ و قدردانی از زحمات پلیس راهور تهران بزرگ اشاره شد ، تصمیم گرفته شد با این کار نیروها تقویت شود. طراحی مثبت و کارآیی آن می تواند به سایر شهرها و سایر استانها نیز گسترش یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور ، سرانجام دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور تأکید کرد: با توجه به اینکه مسائل مربوط به موتورسیکلت بسیار متفاوت است و نیاز به بررسی بیشتر دارد ، مقرر شد دبیرخانه عالی شورای هماهنگی ترافیک و کارگروه تخصصی در این زمینه را برای بررسی مواردی مانند توسعه استفاده از موتورهای الکتریکی ، ایجاد قوانین و مقررات بیشتر در این زمینه برای بهتر و منظم تر شدن و همچنین برنامه مربوطه و برنامه عملیاتی آن فعال می کند. برای دوره های زمانی در جلسات بعدی شورای حمل و نقل عمومی ارائه می شود و در صورت تصویب ، آژانس های مختلف برای اجرا مطلع می شوند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا