عمومی

۱۵میلیارد تومان برای سامانه‌های سنجش آلودگی هوای اصفهان نیاز است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

منصور شه فروش در گفتگو با خبرنگار آنلاین با اشاره به اینکه کلانشهر اصفهان در هفت ماهه امسال ۹۵ روز هوای آلوده داشته است، اظهار داشت: با توجه به اینکه مطالعات منشا و توزیع آلودگی هوا در اصفهان انجام شده است. که توسط دانشگاه ها انجام شد، وقت آن رسیده است که سازمان حفاظت محیط زیست کشور برای اجرای مفاد قانون هوای پاک، اعتبارات و بسته های حمایتی را به استان اصفهان ارائه دهد.

وی با بیان اینکه آلودگی هوای اصفهان در پاییز و زمستان به دلیل تداوم توده هوا و تجمع آلاینده های ناشی از خودروها و صنایع تشدید می شود، افزود: خشک شدن رودخانه زیندرود و تالاب بین المللی گاخونی و تشکیل و فعالیت کانون های گرد و غبار در فصل بهار و تابستان در نفس. این شهر شماره گذاری شده است.

گاز نیروگاه ها اصفهان به مانند منسجم ارائه بودن

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در این کلانشهر بر اساس مفاد قانون هوای پاک نیاز به اعتبار است، تاکید کرد: با توجه به ویژگی های اصفهان که درگیر کم آبی و کم آبی است. احاطه شده توسط کانون های گرد و غبار وزارت نفت، شرکت ملی گاز و وزارت نیرو در نظر دارند گازرسانی مستمر به نیروگاه های اطراف اصفهان را انجام دهند.

شیشه ساز خاطرنشان کرد: 2 نیروگاه شهید منتظری و نیروگاه اسلام آباد در شهر اصفهان هستند و در صورت استفاده از سوخت دوم، 3.5 میلیون نفر متضرر خواهند شد و بنابراین وزارت نیرو و نفت باید گاز پایداری را برای این نیروگاه ها تامین کنند. .

وزارت روغن باید از جانب سوخت نفت سیاه گوگرد زدایی آهسته. تدریجی

وی با تاکید بر اینکه وزارت نفت متعهد به گوگردزدایی و گوگردزدایی از سوخت گازوئیل است، افزود: نیروگاه ها و شرکت توانیر باید برای خروجی ها سیستم های فیلتراسیون نصب کنند تا هوای شهر با آلودگی مواجه نشود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: شرکت پالایش نفت نیز گازوئیل یورو 5 را در تمامی پمپ بنزین ها توزیع کند و سازمان شهرداری های کشور به توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در شهر اصفهان کمک کند.

این فروشنده شیشه با اشاره به اینکه سیستم های سنجش آلودگی هوای شهر اصفهان مدتی است فرسوده شده و نیاز به نوسازی دارد، اظهار داشت: 15 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که سازمان محیط زیست کشور با اداره کل محیط زیست استان تماس بگیرد. با توجه نوسازی، بهسازی و تقویت و توسعه ایستگاه های پایش هوا.

وی گفت: برای اجرای قانون هوای پاک در اصفهان باید حمایت های ملی و سازمان محیط زیست کشور در اختیار استان قرار گیرد و این اداره کل باید برای تقویت و نظارت بر اجرای هوای پاک بودجه داشته باشد. قانون در موسسات

نیروگاه ها اصفهان امسال هنوز نفت سیاه نسوخت

شهرپوش گفت: از معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست کشور تقاضا داریم با توجه ویژه به جلوگیری از استفاده از سوخت گازوئیل در نیروگاه های اصفهان، اعتباراتی را برای نوسازی سیستم های اندازه گیری هوا اختصاص دهد و بودجه لازم را برای اجرای این طرح اختصاص دهد. قانون هوای پاک در این استان

وی با بیان اینکه مشعل های سوخت نیروگاه های اصفهان در سال جاری تاکنون خاموش نشده است، تصریح کرد: با وجود این تاکید می کنیم با توجه به شرایط خاص استان اصفهان که در میان کانون های گرد و غبار و کم آبی احاطه شده و درگیر هوا است. وزارتخانه‌های نفت و نیرو باید تدابیری اتخاذ کنند تا امسال در نیروگاه‌های اصفهان از گازوئیل استفاده نشود.

دکمه بازگشت به بالا