عمومی

یک خبر خوب برای آنها که کرونای خفیف گرفته‌اند

یک مطالعه علمی جدید از دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن نشان می دهد افراد مبتلا به عفونت خفیف یا بدون علامت Covid-19 ممکن است در بدن آنتی بادی هایی داشته باشند که می توانند تا آخر عمر از آنها در برابر ویروس محافظت کنند.

به گزارش یومیر عصر ایران رویترز به نقل از وی گفت: “یافته های جدید یک مطالعه علمی که توسط یک تیم تحقیقاتی در دانشگاه واشنگتن در ایالات متحده انجام شد دیروز (24 مه 2021) در مجله علمی Nature منتشر شد.” طبق این تحقیق ، اگرچه قبلا تصور می شد که ایمنی بدن تنها چند ماه پس از ویروس کرونا ویروس خفیف طول می کشد ، اما تحقیقات جدید شواهدی از ایمنی طولانی مدت را در افراد مبتلا به ویروس کرون خفیف یا بدون علامت پیدا کرده است.

دکتر گفت: “پاییز سال گذشته گزارشاتی منتشر شد مبنی بر اینکه آنتی بادی ها پس از آلودگی به ویروس Covid-19 به سرعت می میرند ، و تفسیری وجود داشت که مصونیت پس از عفونت است.” علی البدی ، عضو تیم تحقیقاتی دانشگاه واشنگتن. در کرونا چندان دوام نمی آورد. اما این سو mis تفاهم از داده ها است. کاهش سطح آنتی بادی پس از عفونت حاد طبیعی است و به صفر نمی رسد. سلول های تولید کننده آنتی بادی با وجود کاهش سطح آنتی بادی در خون ، در بدن انسان های آلوده باقی می ماند. سلولهای تولید کننده آنتی بادی را در افرادی که 11 ماه بیمار بودند پیدا کردیم. این سلول ها تا آخر عمر در انسان ها باقی می مانند و آنتی بادی تولید می کنند و این خود گواهی محکم برای ایمنی طولانی مدت است.

وی افزود: “در طی یک عفونت ویروسی ، سلول های ایمنی تولید کننده آنتی بادی به سرعت تکثیر شده و در خون گردش می کنند و سطح آنتی بادی ها را در بدن افزایش می دهند.” با روشن شدن عفونت ، بیشتر این سلول ها می میرند و سطح آنتی بادی در خون کاهش می یابد ، اما جمعیت کمی از سلول های تولید کننده آنتی بادی به نام “سلول های پلاسمای طولانی مدت” به مغز استخوان مهاجرت می کنند و در آنجا مستقر می شوند. “آنها به طور مداوم سطح پایین آنتی بادی را در جریان خون آزاد می کنند تا بدن را از قرار گرفتن مجدد در معرض ویروس محافظت کنند.”

تحقیقات جدید نشان می دهد افرادی که به بیماری شریان کرونا خفیف یا بدون علامت مبتلا هستند ، احتمال عفونت مجدد آنها بسیار کمتر است.

این تیم 77 داوطلب را که قبلاً به ویروس کرونا ویروس خفیف مبتلا شده بودند مورد بررسی قرار داد و فقط شش نفر از آنها در بیمارستان بستری بودند. در این مطالعه ، سطح آنتی بادی ویروس در خون داوطلبان در فواصل 3 ماهه بررسی شد.

علاوه بر نمونه های خون از گروه تحقیقاتی در فواصل 7 ماه پس از بهبودی تیم داوطلب ، از 18 نفر نمونه مغز استخوان و از 5 نفر دیگر پس از 4 ماه نمونه مغز استخوان دیگری نیز گرفته شد.

این تیم همچنین از 11 نفر که به ویروس کرونا آلوده نبودند نمونه مغز استخوان گرفته و نتایج را مقایسه کرده است. در مقایسه ، این تیم 15 نمونه از 19 سلول تولید کننده آنتی بادی ویروس کرونا را در یک نمونه مغز استخوان یافت. این سلول ها همچنین در نمونه ای از پنج داوطلب که آزمایش مغز استخوان دیگری نیز داشتند ، دیده شدند.

تیم نمونه مغز استخوان هیچ یک از 11 داوطلب را که قبلاً از عروق کرونا سلولهای تولید کننده آنتی بادی کرونا برخوردار نبودند ، مشاهده نکردند.

دکتر می گوید: “افرادی که شریان کرونا خفیف دارند ، معمولاً دو تا سه هفته پس از عفونت ویروس را پاک می کنند.” علی البدی. بنابراین ، 7 یا 11 ماه پس از عفونت ، هیچ ویروسی قادر به دور زدن سیستم ایمنی فعال بدن نخواهد بود و سلول های تولید کننده آنتی بادی تقسیم نمی شوند. آنها به آرامی در مغز استخوان می نشینند و آنتی بادی ترشح می کنند. “آنها از زمان از بین رفتن عفونت به مدت نامحدود این کار را انجام داده اند.”

محققان معتقدند افرادی که آلوده هستند و علائمی ندارند یا علائم آنها خفیف است ، ایمنی طولانی مدت نسبت به ویروس کرونا دارند – احتمالاً تا زمانی که زنده هستند. “با این حال ، این نظریه هنوز نمی تواند در افراد مبتلا به عفونت ویروس کرونا ویروس تعمیم یابد.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا